تهران

دستور ساخت 10 تونر خانگی عالی مخصوص پوست چرب

برای پوست چرب خود تونر خانگی بسازید
پوست ما هموراه نیازمند رسیدگی و مراقبت است. به خصوص برای داشتن پوستی زیبا و شاداب مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. تونرها از آن دسته مواد مراقبتی پوست هستند که برای پاکسازی پوست از انواع آلودگی‌های محیطی و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب دستور ساخت چند تونر خانگی را جمع اوری کرده‌ایم.

دستور ساخت 10 تونر خانگی عالی مخصوص پوست چرب

داشتن پوستی صاف و جوان و شاداب مستلزم مراقبت و رسیدگی است. در کنار محصولات مراقبتی و زیبایی پوست، استفاده از تونر امری ضروری است. متخصصان پوست و زیبایی توصیه می‌کنند به جای استفاده از ماسک‌های مختلف برای انواع پوست‌ها، تونر را بر روی میز آرایشی و روتین مراقبت پوستی خود بیافزایید. تونر‌ها به صورت آماده برای انواع پوست‌ها در انواع برند‌ها موجود می‌باشند. اما شما می‌توانید به جای خرید تونر‌های آماده که حاوی مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده مضر برای پوست هستند از تونرهای دست ساز خانگی که در منزل و با مواد اولیه طبیعی تهیه می‌کنید استفاده نمایید. عمدتا افراد با پوست‌های چرب مستعد آکنه و جوش هستند که همین امر زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. استفاده از تونر برای این افراد امری ضروری می باشد. به همین جهت در این مقاله دستور ساخت 10 تونر خانگی عالی مخصوص پوست چرب آورده شده است.

کاربرد تونر
دستور ساخت تونر خانگی در منزل

قبل از پرداختن به آموزش ساخت تونر‌های خانگی بهتر است ابتدا با تونر و کاربرد‌های آن آشنا شوید.

تونر چیست؟

تونر محصولی مراقبتی است که پوست را به طوری عمقی پاکسازی می‌کند و باعث می‌شود منافذ باز پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار و مواد آرایشی و باکتری‌ها پاک شود. بهتر است بدانید که حتی بهترین شوینده‌های صابونی نیز نمی‌توانند تاثیر تونر را داشته باشند، چرا که صابون‌ها و شوینده‌های پوستی توانایی نفوذ به منافذ پوست و پاکسازی آن را ندارند. استفاده از تونر برای افراد با پوست‌های چرب لزوم بیشتری دارد چرا که تونر باعث حفظ رطوبت و آبرسانی پوست می‌شود وهمچنین منافذ باز پوست را بسته و باعث تنظیم و متعادل ساختن pH پوست می‌شود.
باید توجه کنید که مواد شوینده بخشی از آلودگی‌ها را از بین می‌برند که می‌توان تمام این آلودگی‌ها را توسط یک تونر مناسب از بین برد. 

تونر پوست چرب
پاکسازی پوست با تونر

استفاده از تونر برای چه نوع پوستی توصیه می‌شود؟

همه افراد با انواع پوست‌ها مستلزم استفاده از تونر در روتین مراقبتی روزانه هستند. اما افرادی با پوست چرب و مستعد آکنه حتما باید از تونر برای پاکسازی پوست به طور مکرر استفاده کنند تا چربی بیش از حد پوست را از بین ببرد و محیط پوست را برای رشد باکتری‌ها و ایجاد جوش‌ها مطلوب نکند.

تونر خانگی
پاکسازی پوست چرب با تونر

فواید استفاده از تونر در برنامه روتین مراقبتی پوست

  • تمیز شدن منافذ پوست
  • شفاف شدن پوست صورت
  • تنظیم pH پوست
  • آبرسانی به پوست صورت
  • بسته شدن منافذ پوست

حال اگر مشتاق به استفاده از تونر برای مراقبت و پاکسازی از پوست شدید، می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله به آشپزخانه سری بزنید و چنانچه به هر کدام از این مواد اولیه دسترسی داشتید برای ساخت تونر در خانه اقدام کنید و از اثرات بی نظیر آنها بلافاصله بعد استفاده بهره ببرید.

 تونر خیار

یک خیار کوچک را به تکه‌های خیلی ریز تقسیم کنید. تکه‌های برش خورده را به داخل ماهیتابه‌ای ریخته و نصف فنجان آب به آن اضافه کنید. به مدت 8 دقیقه ترکیب حاصل را روی حرارت ملایم گذاشته و تا رسیدن به نقطه جوش حرارت دهید. پس از 8 دقیقه و رسیدن به نقطه جوش ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود.
سپس آن را از صافی رد کنید. تونر آماده شده را در ظرفی بریزید. با یک پنبه تونر را بر روی پوست بمالید و با آن پوست را پاکسازی کنید.

طرز تهیه انواع تونر
تونر خیار خانگی

 تونر سرکه سیب

برای تهیه تونر سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه پنبه‌ای را به تونر به دست آمده آغشته کنید و پوست را از آلودگی‌ها پاک کنید. 

طرز تهیه انواع تونر
تونر خانگی سیب و سرکه

تونر آلوئه‌ورا

یک برگ آلوئه ورا را از وسط نصف کرده و ژله داخل برگ را خارج نمایید. سپس2 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را به یک فنجان آب سرد اضافه کرده و حسابی مخلوط کنید. پوست را با استفاده از پنبه آغشته به این تونر پاک سازی کنید.
به دلیل داشتن خاصیت التیام بخشی آلوئه ورا، می‌توانید از این تونر برای التیام آفتاب سوختگی‌ها و جوش‌های زیر پوستی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه انواع تونر
تونر خانگی آلوئه ورا

 تونر آب یخ

تونر آب یخ ساده ترین و در دسترس ترین تونر خانگی محسوب می‌شود. برای استفاده از این تونر، بعد از شستشوی صورت یک تکه یخ را داخل پارچه نخی بپیچید و آن را بر روی پوست بکشید. هرگز از این تونر به طور مستقیم بر روی پوست استفاده نکنید. 

تونر خانگی
تونر خانگی با یخ

 تونر بابونه

یک دمنوش کیسه‌ای بابونه و یا یک قاشق غذاخوری بابونه را به مدت 5 دقیقه داخل یک فنجان آب جوش بجوشانید. سپس اجازه دهید دمنوش بدست آمده سرد شود. محلول را از صافی رد کنید و داخل شیشه بریزید. بعد از شستشوی صورت خود، تونر را با استفاده از پنبه بر روی پوست خود بمالید و پوست را پاکسازی کنید.

دستور ساخت تونر خانگی
تونر خانگی با بابونه

 تونر آب لیمو

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک فنجان آب ترکیب کنید. تونر حاصل را با استفاده از یک پارچه نخی به پوست خود بمالید. می‌توانید ابتدا پوست لیمو را روی پوست بمالید و سپس با تونر آب لیمو آنها را از روی پوست پاک کنید.
این کار به روشن شدن پوست و از بین بردن رنگ آفتاب خورده کمک کرده و چربی پوست را متعادل می کند. 

دستور ساخت تونر خانگی
تونر خانگی با آب لیمو

 تونر سرکه سفید و گلاب

یک قاشق سرکه سفید را در یک فنجان گلاب بریزید. بعد از هر بار شستشوی صورت، از این تونر استفاده کنید.

دستور ساخت تونر خانگی
تهیه تونر خانگی با سرکه سفید و گلاب

تونر چای سبز

یک قاشق غذا خوری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. پس از سرد شدن آن را صاف کنید و داخل ظرفی بریزید. پس از هر بار شستشوی صورت، به عنوان تونر از آن استفاده کنید.

دستور ساخت تونر خانگی
تونر خانگی با چای سبز

 تونر برگ نعنا

مقداری نعنا را داخل شش فنجان آب جوشیده اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. بعد از سرد شدن آن را صاف کرده و به عنوان تونر بر روی پوست استفاده کنید.

دستور ساخت تونر خانگی
تونر خانگی با نعنا

 تونر کافور و گلاب

نوک قاشق مربا خوری کافور را به یک لیوان گلاب اضافه کرده و مخلوط کنید. این تونر را بعد از شستشوی صورت به عنوان تونر استفاده کنید.

دستور ساخت تونر خانگی
تونر خانگی کافور و گلاب

 

مطلب مفید بود؟
31
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی