تهران

مدل‌های مختلف رژلب و کاربرد هر کدام از آن‌ها

انواع رژ لب
رژ لب‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع آرایش و تیپ و استایلی خاص انتخاب می‌شوند. مثلا رژلب‌های محبوب جامد پیچی معمولا برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند و ماندگاری به نسبت خوبی هم دارند. برای آشنایی با انواع مدل‌های رژلب و رنگ رژ لب مناسب برای پوست شما با تیجور همراه باشید.

مدل‌های مختلف رژلب و کاربرد هر کدام از آن‌ها

پر طرفدارترین لوازم آرایش در بین خانم‌ها، رژ لب‌ها هستند که امروزه در انواع مختلف جامد و مایع در بازار موجود می‌باشند و تقریبا طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف را در بر می‌گیرند.

در این مقاله در تیجورانواع رژ لب‌ها را معرفی می‌کنیم و به شما آموزش می‌دهیم که برای تست رنگ رژ لب بهترین روش کدام است. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع رژ لب
انواع رژ لب

انواع مدل‌های مختلف رژلب 

  • رژلب جامد

1. رژلب مدادی

2. رژلب جامد پیچی مخملی

3. پلت رژلب جامد یا رژ لب کاسه‌ای

  • رژلب مایع

1. رژلب مایع براق

2. رژلب مایع مات

3. برق لب

رژلب مدادی

رژلب‌های مدادی معمولا روغنی و چرب نیستند و ماندگاری بالایی دارند این نوع رژلب‌ها در صورتی که مدل پیچی نداشته باشند باید با مداد تراش‌های مخصوصی تراش خورده شود.

رژلب مدادی
رژلب جامد مدادی

رژلب جامد پیچی ماتیکی 

رژلب جامد پیچی یا ماتیکی، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های رژلب در بازار است که استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد. تقریبا برندهای معروف بسیاری در دنیا این نوع رژ لب را تولید می‌کنند. این رژ لب حجم دهی کامل و ماندگاری بیشتری نسبت به باقی مدل‌ها دارد. البته یکی از ایرادات این مدل رژلب بسته بندی نامناسب آنهاست زیرا درب آنها زود شکسته می‌شود و همین امر باعث می‌شود که رژلب آلوده و غیر قابل استفاده شود.

رژلب‌های ماتیکی بر روی لب بافتی سبک و ماندگاری بالایی دارند و معمولا هم اطراف لب پخش نمی‌شوند. این مدل رژ لب برای افرادی که لب‌های خشکی دارند زیاد مناسب نیست. 

رژلب جامد
ماتیک جامد پیچی

رژلب جامد کاسه‌ای

رژلب کاسه‌ای معمولا در سالن‌های آرایشی توسط آرایشگران استفاده می‌شود. بدین صورت با استفاده از یک براش مخصوص از توی ظرف مخصوص که به شکل یک کاسه است مقداری رژ برداشته و به روی لب کشیده می‌شود.

پالت رژلب
پالت رژلب

رژلب مایع براق

رژ لب‌های مایع حالت براقی به لب‌ها می‌دهند که معمولا ماندگاری بالایی ندارند و بیشتر مناسب استفاده روزانه هستند.

رژلب مایع براق
رژلب مایع

رژ لب مایع مات

رژ لب‌های مایع مات بلافاصله بعد از کشیدن روی لب خشک می‌شوند و حالت مات پیدا می‌کنند. رژلب مایع‌های مات معمولا از ماندگاری خوبی برخوردارند و در انواع رنگ‌ها موجود می‌باشند. رژلب مات یکی از محبوب‌ترین مدل‌های رژلب بین خانمهاست که کامل‌ترین حجم دهی و بیشترین ماندگاری را دارند رژلب‌های مات رنگ گسترده‌ای داشته و برای میهمانی کاملا مناسب هستند اما بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد از این رژلب‌ها موجب خشکی لب‌های شما خواهد شد.

رژلب مایع مات
رژلب مایع مات

برق لب مایع

برق لب یکی از انواع رژلب‌های مایع است که هیچ رنگی ندارد و تنها به عنوان براق کننده لب به کار می‌رود. هنگامی که آرایش چشم زیادی دارید می‌توانید تنها با استفاده از برق لب، آرایش جذابی داشته باشید. ماندگاری برق لب‌ها کم است ولی اغلبآن‌ها دارای ضد آفتاب و Spf می‌باشند. همچنین می‌توانید از برق لب بر روی رژهای مات نیز استفاده کنید تا کمی لب‌ها براق شود.

برق لب
برق لب مناسب استفاده روزانه

نحوه مناسب پاک کردن رژلب چگونه است؟

  1. با یک پاک کننده مخصوص لب یا پاک کننده مخصوص آرایش از گوشه لب شروع کنید و به آرامی به سمت داخل لب را تمیز کنید و سپس با استفاده از یک دستمال به آرامی لب‌هایتان را خشک کنید.
  2. به آرامی نوک انگشتتان را درون قوطی وازلین کنید و آن را روی لب‌تان بمالید چنان که کاملاً با وازلین پوشش داده شود. راه دیگر آن است که مقداری پاک کننده آرایش چشم را به روغن آغشته کرده و روی لب‌تان بمالید تا از خشکی پوست لب‌ها جلوگیری شود.
نحوه پاک کردن آرایش
پاک کردن رژلب

نحوه تست رنگ انواع رژلب‌ها 

هنگامی که می‌خواهید رژ لب خریداری کنید ابتدا برای تشخیص و انتخاب رنگ مورد علاقه خود باید رژلب‌ها را تست کنید. اما نحوه تست رنگ رژلب‌ها بر خلاف بیشتر خانم‌هایی که فکر می‌کنند باید روی قسمت نبض دست تست کنند، روی انگشتان دست است زیرا رنگ ناحیه نبض دست با رنگ لب تفاوت دارد و نزدیک‌ترین رنگ ناحیه به لب‌ها نوک انگشتان است. می‌توانید رژلب را روی نوک انگشت‌تان تست کنید و سپس رنگ مورد علاقه خود را خریداری کنید.

به صورت کلی هم رنگ‌های مناسب انواع پوست به صورت زیر است:
رنگ رژلب مناسب برای پوست صورت سفید و روشن 

رنگ‌هایی که برای پوست‌های روشن و سفید مناسب هستند، رنگ‌های صورتی روشن، هلویی ، مرجانی ، خنثی و قرمز است.
رنگ رژلب مناسب برای پوست صورت گندمی 
خانم‌هایی که رنگ پوست‌شان گندمی است می‌توانند رنگ‌های صورتی پر رنگ، نارنجی، قرمز و البته بیشتر رنگ‌ها به جز قهوه‌ای و بنفش استفاده کنند.
رنگ رژلب مناسب برای پوست صورت تیره
رنگ‌هایی که مناسب برای پوست‌های تیره است طیف‌های قهوه‌ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز است.

تست رنگ رژلب
تست رنگ رژلب

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. بهترین نحوه تست رنگ انواع رژلب‌ها کدام است؟

    بهترین روش تست رنگ انواع رژ لب به این صورت است که مقداری از رنگ آن‌ها را روی نوک انگشتان خود بزنید. زیرا نوک انگشت نزدیک‌ترین رنگ را به رنگ لب دارد.
  2. نحوه مناسب پاک کردن رژلب را نام ببرید؟

    می‌توانید مقداری وازلین را روی لب‌ها بمالید و سپس با پد مخصوص به آرامی رژلب خود را از روی لب پاک کنید. همچنین می‌توانید از محصولات پاک کننده‌ مخصوص لب نیز استفاده کنید.
  3. رژلب مات چه ویژگی‌هایی دارد؟

    رژلب‌های مات بعد از اینکه روی لب مالیده شدند سریع خشک می‌شوند و حالت مات روی لب پیدا می‌کنند و معمولا هم ماندگاری خوبی دارند. این رژ لب‌ها در مدل 24 ساعته نیز در بازار موجودند.
مطلب مفید بود؟
252
28
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی