تهران

پوست شما چه رنگی است؟

شناخت انواع رنگ پوست
پوست از اعضای مهم بدن انسان است که رنگ آن می تواند علاوه بر تاثیر زیادی که عوامل ژنتیکی روی آن دارند، تحت تاثیر عوامل دیگری نیز قرار گیرد. بحث مطلب پیش رو در مورد عوامل موثر در رنگ پوست و انواع مختلف رنگ پوست است. با ما همراه باشید.

انواع رنگ پوست

رنگ در پوست انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی مانند ژنتیک، رژیم های غذایی، ورزش، بهداشت و عوامل محیطی مثل در معرض نور آفتاب قرار گرفتن که باعث تولید ملانین بیشتر شده و می تواند سبب بروز تغییر در رنگ پوست شود.

انواع مختلف رنگ پوست
آشنایی با انواع رنگ پوست


عوامل تاثیر گذار در ایجاد انواع رنگ پوست

این عوامل در رنگ پوست تاثیر گذار هستند.

جهش های ژنتیکی
جنسیت (پوست زنان نسبت به مردان بالغ روشن تر است)
سن (پوست اغلب نوزادان روشن تر است و وقتی که افراد وارد سن بلوغ می شوند رنگ پوست آنها تیره تر می شود)
عوامل هورمونی
تغییرات ملانین پوست (قسمت هایی از بدن مانند صورت و دست ها به این دلیل که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند تغییراتی در رنگدانه آنها و در نتیجه رنگ پوست این نواحی ایجاد می شود)
پراکندگی های محیطی و اقلیمی


انواع رنگ پوست

پوست انسان سه رنگدانه دارد که عبارتند از ملانین یا رنگ قهوه ای، کاروتن یا رنگ زرد، هموگلبین یا رنگ قرمز. ترکیب صورت در این سه رنگدانه باعث ایجاد رنگ پوست های مختلف می شود.


پوست خیلی روشن

پوست خیلی روشن اندکی مایل به رنگ صورتی بوده و اغلب دارای کک و مک هستند. بیشتر افراد با این رنگ پوست در مناطق سردسیر زندگی می کنند که مناطقی مانند اروپای شمالی را شامل می شود. غالب افراد سفید پوست دارای رنگ پوست خیلی روشن هستند.
این نوع از پوست به راحتی می تواند دچار آفتاب سوختگی شود چون از تناژ رنگ پوست خنکی برخوردارند، و بایستی از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایند. افراد دارای رنگ پوست خیلی روشن نمی توانند با استفاده از نور خورشید پوست خود را برنزه کنند.
این نوع رنگ پوست مراقبت بیشتری را می طلبد و باید افراد با پوست خیلی روشن برای مصون ماندن از خطر ابتلا به سرطان پوست، همواره از کرم های ضد آفتاب با spf بالا استفاده کنند.

 

انواع رنگ پوست
رنگ پوست نوع خیلی روشن


پوست سفید

وجود رنگ های آبی رنگ در زیر چشم نشان دهنده سفید بودن پوست هست، پوست نوع سفید رنگدانه های خیلی کمی داشته و در مواقعی بدون ماده رنگی هستند که در اصطلاح به این نوع پوست ها، پوست سفید یا شیری نیز گفته می شود. پوست سفید نیز به راحتی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار آفتاب سوختگی خواهد شد.
استفاده از کرم های ضد آفتاب در این نوع پوست هم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست الزامی است.

رنگ پوست
رنگ پوست سفید


پوست گندمی یا خرمایی

این نوع از پوست به ندرت آفتاب سوخته می شود و افراد دارنده ی این نوع پوست به راحتی می توانند بوسیله نور آفتاب پوست شان را برنزه کنند. اما باید برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایند.

انواع رنگ پوست
رنگ پوست گندمی


پوست سبزه

رنگ پوست سبزه شبیه به رنگ زیتون بوده و غالب افراد دارای رنگ پوست سبزه موهایی به رنگ تیره دارند. ترکیب رنگی پوست سبزه، از رنگ سبز و زرد و کمی هم قهوه ای تشکیل شده است.

رنگ پوست
رنگ پوست سبزه

رنگ پوست تیره

داراندگان این نوع از پوست به ندرت در مقابل نور خورشید دچار آفتاب سوختگی می شوند ولی با این حال برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست بایستی از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

رنگ پوست
رنگ پوست تیره


پوست سیاه

رنگ پوست سیاه اغلب شامل مردمانی که در کشورهای آفریقایی زندگی می کنند می شود با این حال در مناطق و کشورهای دیگری از جهان نیز ممکن است افراد با این رنگ پوست وجود داشته باشند.

انواع رنگ پوست
رنگ پوست سیاه

 

مطلب مفید بود؟
589
98
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی