تهران

ترفندهای ساده آرایش چشم را بیاموزید

آموزش ترفندهای ساده آرایش چشم
اکثر خانم ها دوست دارند که چشمان جذاب و خیره کننده ای داشته باشند . اما آرایش چشم به صورت حرفه ای کار ساده ای نیست و زمان بر است . نوع آرایش چشم به حالت چشم ها بستگی دارد و شامل کانسیلر ، سایه ، خط چشم ، ریمل و مداد چشم است .

چشم ها عضو جذاب و خیره کننده ی صورت هستند که بر زیبایی افراد تاثیر زیادی می گذارند . آرایش چشم کار ساده ای نیست و نیاز به زمان دارد . اما زیبایی چشم ها و چهره ی شما را دو چندان می کند . از آن جا که چشم عضوی حساسی است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد . حتما از لوازم آرایش با کیفیت ، مرغوب و استاندارد استفاده کنید . ما در این جا قصد داریم ترفندهای ساده آرایش چشم را به شما بیاموزیم .


توجه داشته باشید تمام مطالبی را که در ادامه می خوانید باید بعد از استفاده ی کرم پودر و پنکک و پرایمر انجام شود .


تاثیر حالت چشم در آرایش چشم

حالت چشم با انتخاب سبک آرایش چشم رابطه مستقیمی دارد . حالت چشم ها می تواند به صورت برآمده ، پلک خوابیده ، به سمت بالا ، به سمت پایین ، چشمان گود ، چشمان تک پلک ، دور از هم و نزدیک به هم باشند . متخصصانی که در زمینه آرایش و زیبایی فعالیت می کنند ، توصیه می کنند که برای درشت کردن چشم ها از سایه های کم رنگ استفاده کنید و بعد از این که مرحله ی سایه زدن چشم ها تمام شد خط چشم بکشید . 


استفاده از کانسیلر به عنوان پوشاننده

همان طور که می دانید کانسیلر یک کرم پوشاننده خوب است . برای این که سیاهی زیر چشم را از بین ببرید ، باید کانسیلر را با سر انگشت زیر چشم بمالید . رنگ کرم کانسیلر بستگی به رنگ پوست شما دارد و باید کمی روشن تر از رنگ پوست شما در نظر گرفته شود .


استفاده از مداد ابرو روشن

کشیدن مداد روشن زیر ابرو باعث برجسته شدن چشم های شما می شود . از طرفی کشیدن مداد روشن بالای ابرو باعث بالا بردن حالت چشم و ابروی شما می شود .

 

آموزش نحوه سایه زدن چشم
نحوه سایه زدن چشم

نحوه سایه زدن چشم

نحوه ی سایه زدن نیز بستگی به حالت چشم های شما دارد . مثلا اگر پشت پلک شما پف دارد ، از سایه های روشن و مات استفاده کنید . از سایه های روشن برای شروع کار استفاده می شود . پشت پلک یعنی از محل رویش مژه ها تا زیر ابرو را سایه روشن بزنید . سپس سایه ای با رنگ متوسط انتخاب کنید و آن را زیر ابرو بزنید . اگر قصد دارید از رنگ سومی هم استفاده کنید آن را در گوشه خارجی چشم بزنید . سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که با هم هماهنگی داشته باشند .


استفاده از مداد چشم

از مداد چشم برای آرایش داخل چشم استفاده می شود که حالت چشم ها را تغییر می دهد . برای این منظور میتوانید از مدادهای چشم با رنگ های سیاه ، عادی و سفید کمک بگیرید .

 

آموزش نحوه کشیدن خط چشم 
نحوه کشیدن خط چشم

نحوه کشیدن خط چشم 

بعد از این که کار سایه تمام شده نوبت کشیدن خط چشم است . بیشتر خانم ها از خط چشم های سیاه و سفید استفاده می کنند . بهتر است بدانید خط چشم های با رنگ قهوه ای تیره و خاکستری حالت چشم را طبیعی تر نشان می دهند . اگر کشیدن خط چشم برای شما دشوار است ، ابتدا خط چین هایی پشت پلک بکشید . سپس آنها را به هم وصل کنید و خط چشم خود را کامل کنید و یا از شابلون های مخصوص خط چشم کمک بگیرید . می توانید برای پلک پایینی هم خط چشم بکشید . اما باید توجه داشته باشید که رنگ آن تیره نباشد تا چشم های شما درشت تر دیده شوند .


نحوه استفاده از ریمل

اگر مژه های صاف و بی حالتی دارید . با استفاده از سشوار قسمت پلاستیکی فر مژه را کمی گرم کنید و بعد مژه های خود را حالت دهید . رنگ ریملی که انتخاب می کنید ، باید از ابروهایتان دو درجه تیره تر در نظر گرفته شود . از ریمل های ضد آب استفاده نکنید . این ریمل ها مقاومت بسیاری دارند و هنگام پاک کردن آرایش باعث ریختن مژه های شما می شوند . به مژه های پلک پایین کمتر ریمل بزنید . در حدی که کمی رنگ بگیرد و از به هم چسبیدن آن ها خودداری کنید . ریمل را دو مرحله ای استفاده کنید . یعنی یک بار ریمل بزنید و بگذارید تا خشک شود سپس مجددا ریمل بزنید تا مژه های شما پر نشان داده شوند .

 

نمونه کاملی از آرایش چشم
یک نمونه از آرایش کامل چشم

 

تا کنون متوجه شدید که آرایش چشم نکات بسیاری دارد ، کار چندان ساده ای نیست و نیاز به زمان و تمرکز دارد . اگر هنگام سایه زدن متوجه شدید که رنگ ها با هم ترکیب می شوند و باعث کثیف شدن آرایش شما می گردد ، قبل از شروع کار از پرایمر استفاده کنید . پرایمر خاصیتی دارد که رنگ ها سر جای خود فیکس می کند .

مطلب مفید بود؟
9
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی