تهران

آرایش چشم با پلک افتاده + آموزش تصویری

آموزش تصویری آرایش چشم با پلک افتاده
چشم‌ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار افتادگی در پلک باشند. اگر هنگام آرایش چشم نکات آرایشی مخصوص پلک‌های افتاده را رعایت نکنید باعث ریزتر دیده شدن چشم‌ها می‌شوید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با آموزش یک آرایش حرفه‌ای این افتادگی پلک را پنهان کنید.

آرایش مناسب چشم با پلک افتاده

افتادگی پلک به دلایل مختلفی مانند پیری طبیعی سلول‌های پوستی، قرار گیری در برابر نور مستقیم آفتاب، عدم مراقبت از پوست حساس دور چشم و یا دیابت ممکن است بروز کند. در پلک‌های افتاده یک پوست اضافه بر روی پلک‌ها قرار دارد که باعث ریزتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. استفاده از یک آرایش چشم حرفه‌ای باعث بزرگ‌تر و جذاب‌تر شدن چشم‌هایی که پلک افتاده دارند خواهد شد.

اگر می‌خواهید با آرایش مناسب چشمانی که پلک افتاده و پف‌دار دارند آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید:

چگونه پلک افتاده را آرایش کنیم
با نحوه آرایش پلک‌های افتاده آشنا شوید

آماده سازی چشم برای آرایش چشم پلک پف‌دار و پلک افتاده:

در ابتدا با استفاده از یک پرایمر مناسب پلک را زیر سازی کنید تا ماندگاری آرایش افزایش یابد. در پلک‌های افتاده پرایمر مانع سیاه شدن، لک شدن و پخش شدن خط چشم و سایه چشم می‌شود.

آرایش چشم پلک پف دار
مرحله اول: استفاده از پرایمر چشم
  • استفاده از کانسیلر زیر چشم 

در زیر چشم و گوشه داخلی چشم از کانسیلری که یک درجه روشن‌تر از پوست است جهت پوشاندن تیره‌گی‌ها استفاده کنید و آن را به صورت ضربه‌ای با نوک انگشتان یا براش آرایشی بر روی نقاط تیره بزنید.

آرایش چشم مناسب پلک های افتاده و پف دار
مرحله دوم: استفاده از کانسیلر 

استفاده از سایه چشم مناسب برای آرایش چشم پلک افتاده و پف‌دار

برای انجام آرایش چشم پلک پف‌دار یا پلک افتاده به یک سایه روشن، متوسط و یا تیره نیاز دارید که بهتر است حتما از رنگ‌های مات استفاده کنید. یک رنگ سایه براق روشن هم برای هایلایت کردن مورد نیاز است. رنگ مناسب را بر اساس ظاهر فرد و رنگ پوست و موی خود انتخاب کنید. اگر به دنبال یک آرایش طبیعی هستید، از سایه‌های قهوه‌ای یا کرم و یک براق کننده طلایی یا برنز استفاده کنید. سایه‌های خاکستری، مشکی و نقره‌ای باعث جذاب‌تر شدن چشم‌ها می‌شوند.

چگونه برای پلک افتاده خط چشم بکشیم
مرحله انتخاب سایه مناسب چشم

آموزش آرایش چشم
از سایه مات روی چین پلک استفاده کنید
  • نحوه سایه زدن روی پلک

بعد از اینکه سایه مات را بر روی افتادگی و چین پلک به کار بردید و آن را پخش کردید، در ادامه سایه را به طرف استخوان ابروها و گوشه بیرونی پلک پخش کنید. در این قسمت نباید از رنگ خیلی تیره استفاده کنید. استفاده از یک رنگ متوسط برای درشت‌تر کردن چشم‌ها کافی است.

آموزش آرایش چشم
سایه مات را روی چین پلک پخش نمایید
  • استفاده از یک رنگ سایه براق روشن در قسمت داخلی چشم 

پلک‌های افتاده باعث خواب آلوده و کسل به نظر رسیدن فرد می‌شود. استفاده از یک سایه رنگ براق و روشن باعث سر زنده و شاداب شدن چشم‌های افتاده می‌شود. رنگ صدفی یا صورتی پاستیلی و طلایی رنگ‌های مناسبی برای استفاده در گوشه داخلی چشم‌هایی با پلک افتاده هستند.
با استفاد از یک قلمو یا نوک انگشتان این رنگ براق را به گوشه داخلی چشم بزنید. استفاده از این رنگ‌های براق موجب زیبا شدن آرایش خواهد شد.

چگونه برای پلک افتاده خط چشم بکشیم
استفاده از رنگ روشن براق در گوشه داخلی چشم
  • برجسته سازی استخوان زیر ابرو

از یک رنگ مات روشن مثل صورتی کمرنگ، نقره‌ای کمرنگ و یا کرم برای برجسته‌تر کردن استخوان زیر ابرو استفاده کنید.

کشیدن خط چشم
برجسته کردن استخوان زیر ابرو
  • استفاده از سایه تیره رنگ در قسمت خارجی گوشه چشم 

در قسمت گوشه خارجی چشم با استفاده از یک قلموی محو کن مخروطی شکل، رنگ تیره را بر چین پلک بزنید و برای ایجاد عمق به سمت بیرون بکشید و سپس به طور کامل پخش کنید تا خط پر رنگ و زننده‌ای مشاهده نشود.

آموزش زدن سایه چشم حرفه‌ای
استفاده از سایه تیره در گوشه خارجی چشم
  • استفاده از یک سایه رنگ روشن بر روی پلک افتاده 

در مورد آرایش چشم‌هایی با پلک افتاده و پف‌دار تمرکز باید بر روی قسمت‌های قابل رویت ( گوشه‌های داخلی و خارجی چشم‌ها) باشد. اما قسمت پشت پلک که در حالت باز و پنهان است را بدون سایه باقی نگذارید بلکه از یک سایه روشن در این قسمت استفاده کنید و آن را به طرف رنگ براق گوشه داخلی و رنگ تیره گوشه خارجی چشم محو کنید.

آموزش سایه زدن چشم مبتدی
آرایش چشم با پلک افتاده

تاثیر ابروها بر روی آرایش چشم پف‌دار و پلک افتاده

دم ابروها را موقع اصلاح بلند و به سمت پایین اصلاح نکنید. دم بلند ابروها باعث افتاده‌تر به نظر رسیدن پلک‌ها می‌شود. از کوتاه‌تر کردن بیش از اندازه ابروها هم پرهیز کنید.

  • ابروها را پر کنید

پر کردن ابرو‌ها با استفاده از سایه یا ژل ابرو به طور مناسب باعث کشیده به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. برای پر کردن ابروها ابتدا آنها را به طرف پایین شانه کنید تا نقاط مناسب پر کردن ابروها را پیدا کنید . سپس با استفاده از یک قلموی زاویه‌دار ابروها را هاشور بزنید.
برای پلک‌های افتاده دم ابروها را به طرف پایین نکشید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که دم ابروها با گوشه خارجی چشم‌ها هم راستا باشد.

آموزش سایه چشم ساده
تاثیر ابرو در چشم‌هایی با پلک افتاده

چگونه برای پلک‌های افتاده خط چشم بکشیم؟

در افرادی که پلک افتاده دارند، خط چشم را در گوشه خارجی چشم‌ها در بالا و پایین مژه‌ها تا 3/1 چشم بکشید. برای کشیدن خط چشم حتما از یک خط چشم ضد لک و ضد آب استفاده کنید تا رد آن بر روی قسمت چین خوردگی پلک نماند. بعد از کشیدن خط چشم صبر کنید تا خط چشم به طور کامل خشک شود، سپس چشم‌ها را باز کنید.

آموزش خط چشم
نحوه کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده

خط چشم خود را از انتهای حدقه چشم به سمت بالا (به اندازه‌ای که می‌خواهید، کوتاه یا بلند) بکشید. مثلث ظریفی را در گوشه بیرونی چشم، از بالای پلک تا روی خط مژه تا گوشه داخلی چشم امتداد دهید. مثلث ایجاد شده را پر کنید و خط چشم کشیده شده را کامل کنید.

کشیدن خط چشم
خط چشم بالدار
  • مدل خط چشم گربه‌ای مناسب پلک افتاده

در قسمت داخلی چشم به سمت گوشه چشم خطی باریک بکشید. سپس خط دیگری را از گوشه چشم به سمت بالا بکشید. این دو خط را امتداد دهید و به هم وصل کنید.

مدل خط چشم
خط چشم گربه ای

از فرمژه و ریمل استفاده کنید

با استفاده از فرمژه، مژه‌ها را فر کنید. استفاده از فرمژه باعث درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. بعد از استفاده از فرمژه از ریمل استفاده کنید. یکی از مشکلات استفاده از ریمل در چشم‌هایی با پلک افتاده این است که موقع ریمل زدن، ریمل به پلک مالیده می‌شود بنابراین با احتیاط از ریمل استفاده کنید.
اگر ریمل به پلک مالیده شد عجله نکنید و اجازه دهید تا ریمل خشک شود بعد به آرامی آن را از روی پلک پاک کنید.
بعد از اینکه یک لایه از ریمل را بر روی مژه‌ها زدید اجازه دهید تا خشک شود و یکبار دیگر از ریمل استفاده کنید تا مژه‌ها پر تر و باز تر شده و چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسد. برای جلوگیری از به هم چسبیدن مژه‌ها بعد از استفاده از ریمل از براش مژه استفاده کنید.

آموزش ریمل زدن
استفاده از ریمل و فرمژه برای آرایش چشم‌های دارای پلک افتاده

نوار چسب مخصوص افتادگی پلک

روش‌های مختلفی مثل لیزر یا عمل جراحی برای از بین بردن افتادگی پلک‌ها وجود دارد. اما شاید جزو افرادی هستید که مایل به استفاده از این درمان‌ها نبوده یا روش سریعی برا میهمانی‌ها و آرایش کردن نیاز دارید. یکی از این روش‌ها استفاده از چسب مخصوص افتادگی پلک می‌باشد.
این چسب را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم آرایش می‌توانید تهیه کنید.

چسب لیفتینگ پلک
نوار چسب مخصوص برای رفع افتادگی چشم

مراحل استفاده از نوار چسب مخصوص افتادگی پلک 

برای استفاده از این نوع چسب‌ها به وسایل زیر نیازمندید:

  • چسب مژه

  • سنجاق موی باز شده یا موچین

  1. حتما قبل از زدن چسب آرایش خود را انجام دهید. با استفاده از موچین قسمتی را که نیاز است چسب استفاده کنید را تست کنید و پلک را به آرامی به داخل فشار دهید.
  2. با نوک موچین به صورت نقطه‌ای پشت پلک را چسب بزنید.
  3. قسمت‌های چسب زده را به هم وصل کنید و در حین انجام کار پلک نزنید و چشم‌ها را نبندید.
  4. اضافات چسب را پاک کنید.
  5. با استفاده از موچین پلک را به سمت بالا و داخل فشار دهید و چند ثانیه آن را نگهدارید.
  6. چنانچه از چسب‌های ضد آب استفاده کنید تا آخر روز ماندگاری خواهد داشت. هر چند این روش باعث بالا ماندن پلک‌ها می‌شود اما موقع پلک زدن باعث کشیدگی مژه‌ها نیز می‌شود.
  7. استفاده مدام از این چسب‌ها در طول زمان می‌تواند سبب کاهش افتادگی پلک‌ها شود.
  8. برای برداشتن چسب مژه تنها کافیست گوش پاک کنی را بر روی چسب قرار داده و آن را رول کنید تا به راحتی چسب از روی پلک برداشته شود.
چسب نامرئی پلک
نحوه استفاده از نوار چسب مخصوص افتادگی پلک

مطلب مفید بود؟
451
82
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی