تهران

انواع مدل ابرو برای سلیقه‌های مختلف

چند نوع مدل ابرو داریم
ابرو یکی از زیباترین بخشهای صورت است و انتخاب یک مدل ابروی مناسب می‌تواند این زیبایی را دو چندان کند. بخصوص که ابرو بر زیبایی چشمان شما نیز اثر گذار است. در این مقاله درباره انواع مدل ابرو با توجه به فرم صورت و فرم چشم توضیح می‌دهیم. مدل‌های زیبای ابرو را باهم ببینیم.

انواع مدل ابرو

 ابرو یکی از قسمت‌های مهم صورت و تکمیل کننده زیبایی چهره است. مدل ابروی مناسب با فرم چهره می‌تواند زیبایی صورت را بیشتر نمایان کند و زیبایی چشمان را نیز دوچندان کند. همچنین فرم و مدل ابروی مناسب چهره در جوان‌تر نشان دادن چهره نیز موثر است و اگر ابرو مدل مناسبی داشته باشد، احتیاجی به آرایش‌های غلیظ نیست. به صورت کلی، مدل ابرو بر اساس حالت چشم، فرم صورت و فاصله بین چشم و ابرو انتخاب می‌شود. اگر فاصله بین چشم و ابرو کم باشد، مدل ابرو باید نازک‌تر شود و یا ابرو بلند و رو به بالا باشد. ولی اگر فاصله بین چشم و ابرو زیاد باشد، باید مدل ابرو از بالا برداشته شود تا این فاصله کمتر شود و شاید بهترین مدل برای چنین افرادی، مدل ابروی پهن باشد. 

انواع مدل ابرو برای سلیقه‌های مختلف
انواع مدل ابرو

فرم صورت و نحوه انتخاب مدل ابروی مناسب آن

انواع فرم‌های مختلف صورت
انواع مدل‌های مختلف صورت

مدل ابرو برای صورت مثلثی

برای کسانی که فرم صورت آن‌ها مثلثی است، ابروی رو به بالا و دنباله دار بهترین مدل است. اگر این افراد از ابروی صاف و بی‌حالت استفاده کنند صورت آن‌ها خسته به نظر می‌رسد.

مدل ابرو برای صورت گرد

برای کسانی که فرم صورت آن‌ها گرد است بهترین مدل ابرو، مدل تیز و زاویه‌دار یا به شکل S است. زیرا این مدل باعث می‌شود فرم صورت کشیده‌تر به نظر برسد. 

مدل ابرو برای صورت‌ قلبی شکل

در افرادی که فرم صورت آن‌ها قلبی شکل است در نگاه اول به صورت، مدل چانه آن‌ها به چشم می‌آید. پس بهترین مدل ابرو برای این افراد ابروی پهن، تیره و زاویه دار است تا به جای چانه، اول چشم‌ها به نظر آید و باعث زیباتر شدن فرم صورت شود. به صورت کلی برای صورت قلبی شکل انواع مدل‌های ابرو به غیر از مدل ابروی رو به پایین مناسب است.

مدل ابرو برای صورت بیضی

بهترین مدل ابرو برای صورت‌های بیضی شکل که تا حدودی شبیه به تخم مرغ است، ابروی پهن ،صاف، بدون زاویه و با یک قوس ملایم در انتهاست تا چهره زیباتر و جوان‌تر نشان داده شود. مدل ابروی هشتی و رو به بالا اصلا مناسب فرم صورت بیضی نیست. 

مدل ابرو برای صورت‌های کشیده

برای کسانی که فرم صورت کشیده دارند مدل ابروی صاف، پهن و بلند مناسب است زیرا باعث زیباتر شدن چهره می‌شود. مدل ابروی هلالی و شکسته کشیدگی این فرم صورت را بیشتر نشان می‌دهد. 

مدل ابرو برای صورت‌های مربعی شکل

در فرم صورت مربعی شکل که در قسمت چانه و فک زوایای زیادی وجود دارد بهترین مدل ابرو، ابروی گرد و بدون زاویه است. به صورت کلی برای این فرم صورت‌، مدل ابروی حالتدار و رو به بالا مناسب است. مدل ابروی هلالی به هیچ وجه مناسب صورت مربعی نیست.

فرم چشم و نحوه انتخاب مدل ابروی مناسب آن

انواع مدل‌های مختلف چشم
انواع مدل‌های مختلف چشم

 مدل ابرو برای چشم‌های گرد

برای افرادی که چشم‌های گرد دارند مدل ابروی صاف مناسب است زیرا این مدل باعث می‌شود گردی چشم‌ها کمتر شود. مدل ابروی کمانی و شکسته اصلا مناسب چشم گرد نیست.

مدل ابرو برای چشم‌های گرد
مدل مناسب ابرو برای چشم‌های گرد

مدل ابرو برای چشم‌های کشیده و درشت

 مدل ابروی مناسب برای چشم‌های کشیده و درشت، نسبت دو به یک تاج تا آرک و دم است و باید آرک ابرو در قسمت یک سوم بیرونی چشم قرار گیرد تا چشم‌ها و صورت زیباتر دیده شود.

مدل ابرو برای چشم‌های کشیده و درشت
مدل مناسب ابرو برای چشمان کشیده و درشت

مدل ابرو برای چشم‌های ریز

برای چشم‌های ریز هرچه مدل ابرو بلندتر و کشیده‌تر باشد، چشم‌ها درشت‌تر و زیباتر به نظر می‌آیند. افرادی که چشم‌های ریز دارند نباید قد ابروهای خود را کوتاه کنند.

مدل ابرو برای چشم‌های ریز
مدل ابروی مناسب برای چشمان ریز

مدل ابرو برای چشم‌های درشت و خمار

برای فرم چشم‌های درشت و خمار مدل ابرو باید با شکست زیاد و آرک ابرو کمی به داخل و به سمت وسط ابرو باشد. برای این منظور در اصلاح ابرو با خالی کردن بالای دم ابرو، شکست را زیادتر می‌کنیم، موقعی که آرک جلوتر آمد، زیر شکست ابرو را خالی می‌کنیم تا به مدل ابروی مناسب برسیم. مدل ابروی پهن برای چشمهای درشت و خمار مناسب نیست.

مدل ابرو برای چشم‌های درشت و خمار
مدل ابروی مناسب برای چشمان درشت و خمار

مدل ابرو برای چشم‌های بادامی

برای چشم‌های بادامی و گربه‌ای بهترین مدل ابرو، ابروی زاویه‌دار است. ابروی گرد و رنگ روشن مناسب چشم‌های بادامی نیست. 

مدل ابرو برای چشم‌های بادامی
مدل ابروی مناسب برای چشمان بادامی

مدل ابرو برای چشم‌های پف‌دار

بهترین مدل ابرو برای کسانی که چشم‌های آن‌ها پف‌ دارد، ابروی حالت‌دار است. ابروی کاملا صاف و کاملا هشتی مناسب این افراد نیست بلکه باید حالتی بین این دو مدل باشد. اگر ابروها هشتی باشد پف چشمها بیشتر نمایان می‌شود. همچنین نباید طول ابرو خیلی کوتاه باشد. 

مدل ابرو برای چشم‌های پف‌دار
مدل ابروی مناسب برای چشمان پف‌دار

نکاتی برای زیباتر شدن ابروی خانم‌ها

  1. با کمک مداد مخصوص ابرو می‌توان جاهای خالی در ابرو را پر کرده تا چهره و چشم‌ها زیباتر شوند 
  2. ماساژ ابرو با برس مخصوص باعث افزایش گردش خون در ابرو و در نتیجه پرپشت شدن آن می شود
  3. بعد از اصلاح ابرو به فرم و مدل مناسب، می توان به کمک سایه ابرو چربی اضافه بر روی ابرو را محو کرد تا طبیعی‌تر و زیباتر به نظر برسند
  4. برای جلوگیری از ریزش ابرو می‌توان به صورت مرتب با آب زنجبیل آن را مرطوب کرد
  5. چند روز یک بار می‌توان موهای اضافی زیر ابرو را با موچین برداشت تا مدل ابرو بهم نریزد
  6. مدل ابروی باید مناسب با فرم چشم‌ها و صورت انتخاب شود تا چهره زیباتر شود
مطلب مفید بود؟
42
4
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی