تهران

آموزش کشیدن خط چشم حرفه برای انواع چشم ریز و درشت

کشیدن خط چشم حرفه ای
کشیدن خط چشم یکی از مراحل اصلی در آرایش چشم است. خط چشم بایستی متناسب با فرم و شکل چشم ها و چهره باشد تا بتواند زیبایی آن را به رخ بکشد. کشیدن خط چشم حرفه ای نیاز به تمرین و تکرار فراوان دارد. در ادامه این مطلب نکات آموزشی مهمی در خصوص نحوه کشیدن خط چشم مناسب برای انواع مختلف چشم ها بیان خواهد شد.

آموزش کشیدن خط چشم حرفه برای انواع چشم ریز و درشت

نوع آرایش چشم ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. یک آرایش حرفه‌ای،  مدل خط چشم حرفه‌ای را می‌طلبد. کشیدن خط چشم یکی از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش است، اما با تمرین و تکرار به راحتی می‌توان آن را به خوبی و زیبایی رسم کرد. قبل از کشیدن خط چشم ابتدا باید فرم چهره و فرم چشم‌ها را شناخته و سپس بر اساس آنها خط چشمی را که به چشم‌ها و چهره‌مان می‌آید را رسم کنیم. برای رسم یک خط چشم حرفه‌ای اول باید انواع وسیله‌ها را که بوسیله آن می‌توانید خط چشم بکشید را بشناسید و برحسب نیازتان (آرایش در شب و روز) و مدل خط چشم‌تان رنگ و نوع آن را انتخاب کنید و سپس به کشیدن خط چشم اقدام کنید.

آموزش کشیدن خط چشم حرفه ای
خط چشم حرفه ای

انواع خط چشم

خط چشم انواع مختلفی دارد که می‌توان با توجه به راحتی و علاقه و دسترسی از هر کدام از آنها استفاده کرد. هر کدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما مهمترین مسئله در انتخاب خط چشم، این است که توانایی استفاده از آن را داشته باشید.

انواع مختلف خط چشم
انواع خط چشم

خط چشم مدادی

یکی از متداول ترین نوع خط چشم در بین خانم‌ها، خط چشم مدادی است. خط چشم مدادی با کیفیت باید نرم و پر رنگ بوده و بعد از استفاده بر روی پوست پخش نشود اما با استفاده از مواد شوینده یا اسفنج نم دار به آسانی پاک شود و از همه مهم تر چون با چشم در ارتباط است غیر حساسیت زا باشد.

کشیدن خط چشم حرفه ای
خط چشم مدادی

خط چشم مایع

استفاده از خط چشم های مایع سخت تر از خط چشم مدادی است و استفاده از این خط چشم ها دستان توانمند و مهارت بالایی می طلبد. بنابراین  برای گرفتن نتیجه مطلوب و داشتن مهارت در کشیدن آن نیاز به تمرین و تکرار است. در هنگام استفاده از خط چشم مایع باید قلم موی آن  را محکم تر از مداد در دست گرفت تا تعادل برای کشیدن آن افزایش یابد. این نوع از خط چشم برای آرایش شب مناسب است. شاید استفاده از این نوع خط چشم مشکل باشد اما بسیاری ازخانم ها استفاده از آن را ترجیح می دهند.

خط چشم نوع مایع
خط چشم نوع مایع

خط چشم سنگی و پودری 

خط چشم های سنگی و پودری نوع دیگری از خط چشم مایع هستند که با حل شدن در آب به صورت مایع  درآمده و هنگام استفاده با قلم مو کشیده می شوند.
انواع قلم موهای این خط چشم ها هم عبارتند از مویی و نمدی.
قلم موهای مویی نسبت به نمدی حرفه ای تر بوده و نیاز به مهارت بیشتر دارند و رسم ظریف تری دارند.

خط چشم پودری و سنگی
خط چشم پودری و سنگی

چگونه خط چشم حرفه ای بکشیم؟

کشیدن یک خط چشم  زیبا، حرفه ای و بی نقص نیاز به تمرین و ممارست زیاد دارد. شاید در ابتدا نتوانید خط چشمی صاف و یکدست بکشید، اما به مرور به آن دست خواهید یافت. با مطالعه این مقاله خواهید توانست با نکات و روشهای کشیدن خط چشم آشنا شده ودر خانه با استفاده از این نکات و تمرین عملی خط چشم زیبایی را بکشید.


مرحله اول کشیدن خط چشم مرحله آماده سازی صورت

جهت کشیدن خط چشم به مداد چشم و خط چشم مایع نیاز دارید اما مانند تمام مراحل آرایش صورت باید قبل از انجام هرکاری پوست را با ماده شوینده ملایم شسته و از آلودگیها و مواد آرایشی پاک کنید. سپس زیر سازی چشم را انجام دهید تا برای کشیدن خط چشم آماده شود. 

مرحله دوم کشیدن خط چشم

  • برای کشیدن خط چشم حرفه ای چنانچه مهارت کافی ندارید از مداد چشم استفاده کنید. خط چشم مایع نیز مناسب است، اما دقت و تسلط بیشتری نیاز دارد. برای اینکار از گوشه داخلی چشم خطی نازک را به سمت گوشه خارجی بکشید و حین کشیدن به سمت بیرون آن را پهن تر کنید.
  • ادامه خط چشم را در گوشه خارجی بسط دهید. خط نازک موربی را  در گوشه خارجی چشم بکشید، این خط باید زاویه 45 درجه را با پلک شما بسازد. این خط باید در جهت ابروها  کشیده شده و قبل از رسیدن به ابرو تمام شود.

در حین کشیدن خط چشم پلک چشم را صاف نگهدارید. سر خود را کمی عقب برده و چشم ها را نیمه باز نگهدارید و خط چشمتان را بکشید.

  • خط کشیده شده به طرف ابرو را به سمت مرکز چشم پهن تر کنید و گوشه های خالی را با مداد یا خط چشم مایع پر کنید. خط چشم در ابتدای چشم نازک و رفته رفته در اطراف ابرو پهن تر می شود.
  • خط چشم سفید را در زیر چشم و در قسمت waterline چشم بکشید. خط waterline چشم  خط بین چشم و مژه ها است. این خط چشم سفید نه تنها باعث حرفه ای تر و زیبا تر شدن خط چشمتان می شود بلکه چشمانتان شفاف تر دیده می شود.

مرحله سوم برجسته کردن مژه ها

از خط چشم مایع بر روی مژه های پایینی بکشید. این کار باعث می شود مژه های پایینی هم برجسته تر دیده شوند. خط ها را به سمت گوشه بیرونی بکشید و کمی به سمت بیرون در حد بسیار کوتاه ادامه دهید. 
در ادامه می توانید از مژه مصنوعی روی پلک بالا استفاد کنید.

آموزش خط چشم
نحوه کشیدن خط چشم حرفه ای


 کشیدن خط چشم دنباله دار سریع برای مبتدی ها با استفاده از نوار چسب

اگر می خواهید خط چشم دنباله دار و سریع و به اصطلاح گربه ای بکشید می توانید از چسب نواری در گوشه خارجی چشم استفاده کنید. باید دقت کنید که چسب ها در هر دو چشم قرینه باشند.
چنانچه نوار چسب در اختیار نداشتید از یک کارت ویزیت هم می توانید بعنوان خط کش استفاده کنید. آن را بازاویه 45 درجه با پلک در امتداد چشم بگذارید و خطی را رسم کنید سپس آن خط را به نیمه وسط چشم مماس کنید و داخل آن را با خط چشم پر کنید.

آموزش کشیدن خط چشم حرفه ای با کمک چسب
آموزش کشیدن خط چشم حرفه ای با کمک چسب

آموزش کشیدن خط چشم حرفه ای برای انواع مدل های چشم


کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

بهترین نوع خط چشم برای چشم های درشت خط چشم دنباله دار یا گربه ای است. بهتر است بالا و داخل پلک بالایی را نیز مداد بکشید.

خط چشم مناسب چشم های درشت
خط چشم مناسب چشم های درشت


کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

بهترین گزینه برای درشت نشان دادن چشم استفاده از خط چشم است. برای این منظور، خط چشم نازکی را در بالای چشم و نیز در گوشه بیرونی پایین چشم بکشید و داخل چشم را هم با مداد سفید بکشید.

آموزش خط چشم حرفه ای
خط چشم مناسب برای چشم های ریز

کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار

برای چشم های پف دار بر روی پلک بالایی خود خط چشمی پهنی را از گوشه داخلی به سمت انتهای چشم کشیده و در انتهای چشم خود پهن تر کنید. در پلک پایین هم با کمی فاصله خط چشم بکشید و در گوشه داخلی چشم به سمت بیرون بروید یا اینکه کامل خط چشم بکشید و با انگشت یا براش کمی رنگ مشکی را پخش کنید.

خط چشم چشم های پف دار
خط چشم چشم های پف دار

کشیدن خط چشم برای چشم های پلک افتاده

اگر پلک هایتان پایین  است و کمی چروک بالای چشم تان به وجود آمده شما دارای پلک افتاده هستید بنابراین نیاز به خط چشمی دارید که پلک ها را کمی بالا بکشد و چشم ها را باز تر کند. 
بدین منظور شما باید خط چشم پهنی بکشید که تاکید بیشتری روی چشم ها به وجود بیاورد و انتهای خط چشم را خط ظریفی به سمت بالا بکشید.

خط چشم برای چشم هایی با پلک افتاده
خط چشم برای چشم هایی با پلک افتاده

کشیدن خط چشم برای چشم های گرد

برای کشیده بنظر رسیدن چشم های گرد نزدیک گوشه خارجی چشم را خط چشم بکشید و انتهای آن را به صورت دنباله دار در بیاورید.

نحوه کشیدن خط چشم حرفه ای
خط چشم مناسب برای چشم های گرد

کشیدن خط چشم ساده

برای کشیدن خط چشم ساده از گوشه داخلی به سمت خارجی چشم خطی نازکی بکشید و به سمت بیرونی چشم پهن تر کنید. دنباله آن را به سمت ابروها امتداد دهید و حالت تیز و شاخه ای به دنباله آن بدهید و مژه های پایین را کمی تیره تر کنید و خطی نازک بین مژه های پایین بکشید.

خط چشم را حرفه ای بکشید
خط چشم ساده

با استفاده از چند  نکته ساده و رعایت آنها خط چشم بهتری را  بکشید:

  • می توانید مسیر کشیدن خط چشم را روی هر دو چشم با کمک نقطه هایی مشخص کرده و آنها را به هم وصل کنید.
  • هرچه خط چشمتان را نازک تر بکشید، راحت تر خط چشم دلخواهتان را خواهیدکشید. 
  • درحین کشیدن خط چشم اگر نیاز به پاک کردن و کشیدن دوباره داشتید با استفاده از گوش پاک کن آغشته به پاک کننده آرایش، گوش پاک کن خیس یا پارچه نمدار می توانید خط چشمتان را اصلاح کنید.
  • جهت کشیدن خط چشم حرفه ای  دست خود را ثابت نگهدارید. آرنج را روی سطح صافی گذاشته و سپس خط چشم را بکشید. این کار از ایجاد اشتباه جلوگیری می کند.

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. اگر درحین کشیدن خط چشم بین خط مژه و خط چشم فاصله ایجاد شد چه کنیم؟

    اگر بین خط مژه و خط چشم فاصله ایجاد شده، با استفاده از مداد چشم داخل مژه های بالایی پلک را پر کنید.
  2. با استفاده از تمام ترفند های اشاره شده بازهم نمی توانیم خط چشم صافی را بکشیم چه کنیم؟

    اگرنمی توانید خط چشم تان را صاف بکشید، در این صورت لبه های بیرونی خط چشمتان را با براش محو کنید. تا نهتنها زیبا تر شده بلکه ناصافی آن مشخص نباشد.
  3. چه کار کنیم تا درحین کشیدن خط چشم با مداد، خط چشم گلوله گلوله نشود؟

    گذاشتن مداد چشم داخل فریزر ده دقیقه قبل از استفاده مانع گلوله گلوله شدن آن می شود.
مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی