تهران

چگونه حرفه‌ای رژگونه بزنیم

نحوه رژگونه زدن
نحوه رژ گونه زدن برای فرم‌های مختلف صورت متفاوت است. اگر به روش صحیح و اصولی رژ گونه نزنیم ممکن است باعث شود گونه‌ها و فرم صورت ما بد شکل به نظر برسد. اگر می‌خواهید بدونید که چجوری میشه حرفه‌ای رژ گونه زد، با ادامه این مطلب با تیجور باشید.

رژگونه چیست؟

رژگونه یکی از مهم‌ترین لوازم آرایش خانم‌ها می‌باشد که به برجسته شدن گونه‌ها کمک می‌کند. استفاده از رژگونه صورت را شاداب‌تر و سر زنده‌تر می‌کند. همانطور که می‌دانید یکی از پرکاربرد‌ترین لوازم آرایش‌ها رژ لب و خط چشم است و کمتر کسی به سراغ رژگونه می‌رود. شاید یکی از دلایلی که استفاده از این محصول در خانم‌ها کم است به علت عدم آشنایی با این ابزار باشد. همچنین شاید فکر کنید رژ گونه فقط برای رنگی کردن گونه‌ها و صورت است در صورتی که رژگونه به حجیم‌تر کردن و زاویه‌دار کردن صورت نیز کمک می‌کند و باعث زیباتر شدن چهره می‌شود.

نحوه رژگونه زدن
نحوه رژگونه زدن 

رژگونه و فرم صورت

رژگونه زدن برای همه خانم‌ها به یک شکل نیست و برای هر کس با توجه به فرم صورتی که دارد فرق می‌کند. اگر فرم صورت خود را بشناسید و بدانید که چگونه باید رژگونه بزنید، باعث می‌شود گونه‌های زیباتر و برجسته‌تری داشته باشد.

براش رژ گونه
رژگونه و فرم صورت

انواع رژگونه

درکل رژ گونه به 3 دسته تقسیم بندی می‌شود که باید با توجه به نوع و رنگ پوست یکی را انتخاب کنید.

  1. رژگونه پودری
  2. رژگونه کرمی
  3. رژگونه ژله‌ای یا مایع

1.رژگونه پودری 

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین رژگونه‌ها، نوع پودری آن است که از مواد رنگی، تالک و مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. این رژگونه حالت طبیعی چهره را حفظ می‌کند و باعث محو شدن آسان و جذب بهتر چربی پوست می‌شود. گفتنی است این رژگونه برای خانم‌هایی که پوست چرب یا معمولی دارند مناسب‌تر می‌باشد.

قلم و یا براش رژگونه پودری

برای استفاده از رژگونه پودری بهتر است قلم و یا براش مویی تهیه کنید که سر پهنی داشته باشد تا بتوانید آسان‌تر رژگونه را به صورت بزنید.

انواع رژگونه
عنوان

2.رژگونه کرمی 

این رژگونه مناسب پوست‌های خشک و یا پوست‌هایی که دارای چین و چروک هستند مناسب است زیرا این رژگونه حاوی مرطوب کننده پوست می‌باشد. گفتنی است در رژگونه‌های مایع و کرمی از سیلیکون و موادی که رطوبت را جذب می‌کنند استفاده می‌شود.

براش رژگونه کرمی 

برای استفاده از رژ گونه کرمی بهتر است از قلم و یا براشی که دارای سر صاف و مسطح می‌باشد استفاده کنید. 

رژگونه کرمی
رژگونه کرمی

3.رژگونه مایع یا ژله‌ای

این رژگونه مناسب افرادی است که به دنبال ماندگاری بالای رژگونه هستند. رژگونه ژله‌ای یا مایع همانند رژ گونه کرمی از سیلیکون و مواد جذب کننده رطوبت تشکیل شده است. این رژگونه در دو نوع متفاوت که یکی برای نشان دادن رنگ طبیعی پوست و دیگری رنگ دلخواه تشکیل شده است.

براش رژگونه ژله‌ای یا مایع

برای استفاده از این رژگونه از قلم موی مخصوص آرایش و یا انگشت دست استفاده کنید. توجه داشته باشید بهتر است رژگونه را به صورت حرکات ضربه‌ای به پوست خود بزنید.

رژگونه مایع
رژگونه مایع

آموزش کلی رژگونه زدن

  1. ابتدا باید توجه داشته باشید هنگام استفاده از رژگونه، قلم را خیلی پر نکنید زیرا باعث می‌شود گونه شما خیلی پر رنگ و رژ گونه برروی صورت خط دار نشان داده شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است هنگامی که قلم را به رژگونه زدید اضافه آن را بگیرید، سپس قلم را به سمت بالا گرفته و روی استخوان گونه به سمت بالا بکشید و خوب آن را روی سطح پوست پخش کنید.
  2. توجه داشته باشید که برس را به سمت بالا بکشید. همچنین رژ گونه را بر روی سیب‌های گونه، بینی، چانه و پیشانی بزنید تا تمام پوست صورت یکدست شود.
  3. اگر مقدار رژ گونه زیاد شد می‌توانید مقداری پودر شفاف کننده روی رژ گونه بزنید تا کم رنگ‌تر شود. 

آموزش رژگونه زدن با توجه به فرم صورت

رژگونه باید به صورتی زده شود که استخوان گونه برجسته‌تر دیده شود و این کار باید بعد از استفاده از کرم پودر انجام شود. اگر شما دارای پوست روشن هستید و از کرم پودر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از رژگونه به تنهایی استفاده کنید. رژگونه یکی از مراحل سخت آرایش است و باید برای هر سن و هر رنگ پوست از یک رنگ مناسب استفاده شود. توجه داشته باشید که اگر از رنگ اشتباه برای استفاده کنید صورتت پژمرده و خسته نشان داده می‌شود.

نکات کلی در رژ گونه زدن

پس از آنکه از کرم‌های مورد نیاز پوست مانند ضد آفتاب و کرم پودر برای یکرنگ و یکدست شدن پوست خود استفاده کردید، از دو رنگ رژگونه نزدیک به هم برای پوست خود استفاده کنید. ابتدا رژگونه کمرنگ را با استفاده از قلم نرم، درست از کنار بینی تا بالای گوش خود بکشید و این کار را برای هردو طرف صورت به صورت مساوی انجام دهید. سپس با استفاده از رژگونه پر رنگ‌تر، برس را از کنار بینی تا گونه، به صورت کشیده انجام دهید. توجه داشته باشید این کار را به صورت رفت و برگشت انجام دهید.

رژگونه و فرم صورت
رژگونه و فرم صورت

رژگونه زدن در صورت بیضی شکل

خانم‌هایی که فرم صورت‌ آن‌ها بیضی است بسیار خوش شانس هستند زیرا بسیاری عقیده دارند صورت‌های بیضی فرم ایده آلی برای آرایش دارند. بهتر است با استفاده از رنگ غلیط به تمامی نواحی، گونه خود را پهن تر کنید. اگر با دهان بسته لبخند بزنید میتوانید محل صحیح کشیدن رژگونه را پیدا کنید.

رژگونه زدن در صورت بیضی شکل
رژگونه زدن در صورت بیضی شکل

رژگونه زدن در صورت قلبی شکل

در فرم صورت‌های قلبی شکل به خاطر اینکه حالت صورت در انتها تیز نشان داده می‌شود، بهتر است با استفاده از رژگونه لبه‌های بیرون صورت خود را کمی پر رنگ‌تر کنید تا از تیزی صورت کاسته شود و به صورت بیضی در بیاید. همچنین برای گونه، رژ گونه را از نزدیکی گوش به گوشه بیرونی چشم خود بکشید، اینکار را با رفت و آمد قلم انجام هید.

رژگونه زدن در صورت قلبی شکل
رژگونه زدن در صورت قلبی شکل

رژگونه زدن در صورت مربعی شکل

افرادی که فرم صورت آن‌ها مربعی شکل است، به خاطر اینکه استخوان‌های گونه با استخوان‌های چانه دارای عرض یکسانی می‌باشند، باید رژگونه را از زیر استخوان گونه و محل خط مو بکشید. شما با اینکار لبه‌های صورت را نرم‌تر می‌کنید.

رژگونه زدن در صورت مربعی شکل
رژگونه زدن در صورت مربعی شکل

رژگونه زدن در صورت گرد

اگر فرم صورت گرد است، باید سعی کنید با آرایش صورت آن را کشیده‌تر کنید. برای این کار می‌توانید با آرایش زیر استخوان گونه تا شقیقه خود را باریک تر کنید، سپس رژ گونه را ابتدا از استخوان بالایی گونه به سمت گوش، سپس از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان ببرید. بهتر است برای این کار رنگ رژگونه تیره انتخاب شود.

رژگونه زدن در صورت گرد
رژگونه زدن در صورت گرد

رژگونه زدن در صورت کشیده

کسانی که دارای صورت‌های لاغر و کشیده هستند باید رژگونه را روی استخوان گونه تا زیر گوشه بیرونی چشم‌ها بکشند. حتما توجه داشته باشید تا رژگونه به سمت نوک بینی نرود چون باعث می‌شود صورت کشیده‌تر از حالت معمول به نظر برسد.

رژگونه زدن در صورت کشیده
رژگونه زدن در صورت کشیده

رژگونه زدن در صورت مثلثی

کسانی که دارای صورت مثلتی هستند و پیشانی آن‌ها پهن و انتهای صورتشان تیز است باید کاری کنند که حالت تعادلی بین پیشانی و چانه ایجاد شود، بنابراین رژگونه را در طرف بیرونی صورت روی استخوان های گونه به شکل حرف V انگلیسی بکشید.

رژگونه زدن در صورت مثلثی
رژگونه زدن در صورت مثلثی

 

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی