تهران

بهترین رنگ ابرو برای شما کدام است؟

چه رنگ ابرویی خوبه
در این مقاله درباره انواع رنگ ابرو و اینکه چه رنگ ابرویی مناسب انواع رنگ موها است و همچنین اینکه رنگ ابرو به چه میزان می‌تواند با رنگ مو تفاوت داشته باشد و نحوه رنگ کردن ابرو و نکات لازم برای شما آورده شده است با مجله تیجور همراه ما باشید.

چه رنگ ابرویی خوبه

به این نکته مهم توجه داشته باشید که رنگ مو و رنگ ابرو با هم فرق دارد و هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد و دلیل آن این است که چشم و ابرو دو عضو بدن هستند که حساسیت بالایی دارند و نمی‌توان رنگ مو که یک ماده شیمیایی قوی است را برای این نقطه از صورت استفاده کرد. 
به هیچ عنوان از رنگ مویی که برای رنگ کردن موهای خود استفاده کردید به ابروهایتان نمالید. 
برای رنگ کردن ابروی خود نهایت دقت را به خرج دهید و بهترین رنگی که مناسب پوست و چهره تان است را انتخاب کنید چون رنگ مناسب ابرو یک مسئله بسیار مهم است تا بتوانید به زیبای خود بیافزایید. 
برای ایجاد هماهنگی در صورت و زیبایی طبیعی ابروهای خود را رنگ کنید. هیچ وقت ابروهای خود را تیره تر یا روشن تر از رنگ موی خود نکنید. حتما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نهایتا دو درجه اختلاف بین رنگ ابرو  و رنگ مو وجود داشته باشد. یعنی یا ابرو ها را دو درجه تیره تر از موهایتان کنید و یا دو درجه روشن تر از موهایتان کنید.
هرچه رنگ ابرو تیره تر باشد ابروها پهن تر در صورت جلوه می‌کند و هرچه رنگ ابرو ها روشن تر باشد ابروها طبیعی تر و نازک تر دیده می شود. 

رنگ ابروی روشن
تناسب رنگ ابروی و رنگ مو

خرید رنگ ابرو

در زمان خرید و استفاده از رنگ ابرو به این نکات توجه فرمایید: 

  1. در زمان خرید رنگ ابرو دقت کنید که از مارک ها و برندهای معتبر خرید کنید چون اگر مواد به کار رفته در رنگ ابرو نامرغوب باشد به سلامت ابروی شما آسیب خواهد زد.
  2. هنگام خرید رنگ ابرو نهایت دقت خود را به کار ببرید که در مواد سازنده رنگ ابرو از افزودنی های رنگی استفاده نشده باشد چون این مواد به ریشه موهای ابروی شما صدمه خواهد زد. 
  3. بین زمانی که رنگ ابرو را روی موهای ابرویتان می گذارید تا زمانی که رنگ را پاک می کنید نباید طولانی باشد در کمترین زمان رنگ را از روی ابرو پاک کنید بیش از حد ماندن رنگ روی ابرو باعث ریزش ابرو ها و التهاب پوست می شود 
  4. رنگ ابرو برای این که چهره تان را زیباتر کند باید علاوه بر رنگ ابرو با رنگ پوستتان هماهنگی داشته باشد. 
  5. برای رنگ ابرو هم باید مانند رنگ مو با اکسیدان مخلوط شود. برای رنگ ابرو بهتر است با اکسیدان 6 درصد ترکیب شود و برای رنگ ابرو از اکسیدان بیشتر از 9 درصد استفاده نکنید به طور معمول اکسیدان 3 و 6 درصد برای رنگ های تیره و اکسیدان 9 درصد برای رنگ های متوسط و بلوند استفاده می شود.

 

رنگ ابروی تیره روشن
رنگ ابروی تیره روشن

برای اینکه رنگ مناسب ابروی خود را پیدا کنید می توانید قبل از استفاده از رنگ ابرو از دیگر محصولات آرایشی مثل: سایه ابرو، مداد ابرو و یا ریمل ابرو رنگ های مختلف روی ابروهایتان تست کنید تا بتوانید بفهمید بهترین رنگ ابرو برای شما کدام است. 
اگر رنگ ابرو را مناسب با رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم ‌هایتان انتخاب کنید جذابیت چهره شما بیشتر به نظر می‌آید. 

قبل رنگ گذاری از سایه و مداد ابرو استفاده کنید
قبل رنگ گذاری از سایه و مداد ابرو استفاده کنید

درست کردن  و نحوه استفاده از رنگ مو

برای درست کردن رنگ ابرو، بایدرنگ با دوبرابر اکسیدان ترکیب شود. یعنی هر مقدار رنگ ابرو در ظرف ریخته می شود دو برابر آن باید اکسیدان اضافه شود و این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید بعد از گذاشتن رنگ ابرو روی ابروها باید مرتب آن را چک کنید و ببینید به رنگ دلخواه تان رسید یا نه. مقداری از رنگ ابرو را کنار بزنید تا ببینید ابروهایتان رنگ گرفته یا نه. بعد از اینکه رنگ ابروی شما به رنگ دلخواه رسید رنگ را از روی ابرو پاک کرده و ابروهایتان را با آب بشویید. 

انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ موی افراد

برای پیدا کردن رنگی مناسب برای ابروهای تا به موهای خود نگاه کنید افرادی که موهایشان روشن است باید از رنگ های روشن برای ابروهایشان استفاده کنند تا با موهایشان هماهنگی داشته باشد افرادی که موهای تیره دارند رنگ ابروی مناسب این افراد رنگ های پایه با سایه‌های قهوه‌ای و خاکستری می باشد که با همه رنگ پوست تناسب دارد. برای زیباتر دیده شدن صورت باید هماهنگی بین رنگ ابرو و موها باشد. ثابت بودن رنگ ابرو همیشه خوب نیست پس سعی کنید هر چند وقت رنگ ابرو هماهنگ با تغییر رنگ موهایتان عوض کنید.

رنگ ابرو را با رنگ پایه موهایتان ست کنید با این کار هم صورتتان باز خواهد شد و هم چشم هایتان درشت تر می شود برعکس اگر رنگی روشن تر از رنگ پایه موها استفاده کنید هم صورت خسته و هم بی رنگ خواهد شد. 

انتخاب رنگ ابرو برای موی مشکی

رنگ ابرو متناسب با موی مشکی
رنگ ابرو متناسب با موی مشکی

اغلب افرادی که موهای مشکی دارند فکر می‌کنند که رنگ مناسب ابرو نیز مشکی است. در صورتی که استفاده از رنگ مشکی باعث مصنوعی جلوه دادن ابروها می‌شود. به جای آن از یک رنگ قهوه ای متوسط با تناژ سرد استفاده کنید اما کسانی که به طور طبیعی چشم و ابرو با موهای مشکی دارند و پوستشان هم رنگ روشن است می توانند این ترکیب زیبا را حفظ کنند و قاعده دو درجه روشن تر و تیره تر  را رعایت کنند. 

رنگ ابرو متناسب با موی قرمز

رنگ ابرو متناسب با موی قرمز
رنگ ابرو متناسب با موی قرمز

 اگر موهای قرمز دارید برای انتخاب رنگ ابرو باید دقت بیشتری کنید. چون بعضی از رنگ ها باعث می شود چهره شما سرد و ناهماهنگ شود. 

  • اگر به صورت طبیعی موی قرمز دارید بهتر است به ابرو خود  دست نزنید و فقط با مداد قهوه ای روشن چند تار مو در ابروهایتان بکشید. 
  • اگر قرمزی موی شما زیاد است بهتر است یک مقدار به ابروهای خود موی طلایی اضافه کرده یا از یک ریمیل ابروی طلایی استفاده کنید.
  • اگر موی خود را قرمز، شرابی یا آلبالویی کرده‌اید رنگ ابروهای شما هم باید از همان تناژ رنگ انتخاب شود با این تفاوت که فرقی ندارد که رنگ ابروها روشن تر یا تیره تر از رنگ مو باشند. 

نکته مهم این است که ممکن است این رنگ ابرو و با سبک آرایش شما خیلی تناسب نداشته باشد پس اگر رنگ دارای تناژ قرمز را نمی‌پسندید و یا اهل آرایش نیستید بهتر است از رنگ ابروی طبیعی خودتان استفاده نکنید.

رنگ ابرو متناسب با موی بلوند

رنگ ابرو متناسب با موی بلوند
رنگ ابرو متناسب با موی مشکی

اگر از ابتدا زندگیتان موهای بور طبیعی داشته اید حتما ابروهای روشن و کم رنگی دارید. برای این که صورتتان بی‌رنگ به نظر نرسد و جلوه خاصی داشته باشید رنگ ابرو ها را یک یا حداکثر دو رنگ نسبت به موهایتان تیره تر کنید. 

اگر رنگ موهای خود را بلوند کرده اید باید برای ابروهایتان هم از رنگ روشن استفاده کنید خانم هایی که موهای بلوند دارند می توانند از بین رنگ های بلوند تا رنگ‌های قهوه‌ای روشن انتخاب کنند. موهای روشن و ابروهای تیره انتخاب درستی نیست. ابروهای بسیار تیره و مشکی برای مو های بلوند مناسب نیست و مانع جلوه‌گر شدن زیبایی صورت و موهای شما می شود.

رنگ ابرو متناسب با موی قهوه ای

رنگ ابرو متناسب با موی قهوه‌ای
رنگ ابرو متناسب با موی قهوه‌ای

 خانم هایی که موهای قهوه ای یا مشکی دارند چه طبیعی و چه  خود رنگ کرده باشند انتخاب گسترده‌ای از رنگ های مختلف برای ابروهای خود دارند. اما طیف های روشن تر قهوه‌ای که از رنگ موی شما یک یا دو درجه کمرنگ تر باشد جلوه زیباتری به چهره شما می بخشد. رنگ ابرو برای موهای قهوه ای باید از همان تناژ قهوه‌ای اما یک یا دو درجه روشن تر انتخاب شود تا  تاثیر مطلوبی در زیبایی صورت داشته باشد.

چگونه ابروهای خود را رنگ کنیم؟ 

مراحل رنگ کردن ابرو
مراحل رنگ کردن ابرو

رنگ کردن ابرو دو نوع است یا شما می خواهید ابروهای خود را تیره کنید یا اینکه می‌خواهید ابوهایتان را روشن کنید. برای روشن یا تیره کردن ابرو اکسیدان نقش مهمی دارد. با توجه به رنگی که می خواهید استفاده کنید از اکسیدان مناسب استفاده کنید. برای مثال اگر می‌خواهید ابروهای نازک و رنگ شده خود را سه درجه روشن کنید باید از اکسیدان شماره 2 یا 9 درصد برای ترکیب با رنگتان استفاده کنید ولی اگر موهای ابروی شما ضخیم و پرپشت است باید اکسیدان با درصد بالاتری انتخاب کنید اما اگر می‌خواهید ابروی خود را یک درجه روشن کنید اکسیدان شماره 1 یا 6 درصد را انتخاب کنید.

 لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن ابرو
  • برس رنگ
  • گوش پاک کن
  • اکسیدان مخصوص رنگ ابرو
  •  رنگ ابرو
  •  پنبه برای پاک کردن رنگ ابرو
  •  ظرف شیشه مخصوص مخلوط کردن رنگ و اکسیدان 
  • کرم و یا وازلین برای چرب کردن دور تا دور ابرو 
مراحل رنگ کردن ابرو
  1. قبل از شروع رنگ کردن ابرو ابتدا ابروها را مرتب کرده و فرم دلخواه را به ابروهایتان بدهید. 
  2. ابرو ها را به خوبی بشویید و خشک کنید تا کاملاً تمیز شوند. 
  3. دور تا دوره ابروهای خود را با وازلین چرب کنید این کار باعث می شود رنگ ابرو پوست اطراف ابروی شما را رنگی نکنند و تاثیر منفی روی آن نگذارد. 
  4. برای تیره کردن رنگ ابرو بهتر است رنگ تیره بیشتر از 2 دقیقه روی ابرو نماند چون ابروها را بیش از حد تیره و غیر طبیعی می‌کند. 
  5. بعد از زدن وازلین به پوست دور ابرو به اندازه یک سانت از داخل تیوپ رنگ بیرون بیاورید و آن را با سه واحد اکسیدان مخلوط کنید و خوب به هم بزنید حالا رنگ شما آماده است. رنگ را از قسمت تاج روی ابروها بکشید. بعد از گذشت دو دقیقه ابرو ها را پاک کنید و خوب بشویید. 

برای روشن کردن ابرو به هیچ عنوان از دکلره استفاده نکنید. دکلره یکی از خطرناک ترین موادی است که در آرایش استفاده می‌شود. چون دکلره به هنگام ترکیب از خود گازی متصاعد می کند که هم سمی است و هم می تواند موجب امراض چشمی شود.  شما بدون دکلره هم می توانید ابروهای روشنی داشته باشید. راه حل استفاده از رنگ سه صفر هست. رنگ سه صفر را با اکسیدان 9 درصد مخلوط کنید و روی ابروها بزنید با این ترکیب رنگ ابروهای شما روشن خواهد شد و به رنگ پایه می‌رسد. در این مرحله شما می توانید رنگ ابروی خود را روی ابرهایتان بگذارید تا ابروها به همان رنگ در بیایند. البته این روش برای افرادی که می‌خواهند فقط یک یا دو درجه ابروهایشان را روشن تر کنند توصیه نمی شود. در صورتی که خواستید میزان روشن شده کم باشد از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید.

انجام تست حساسیت قبل از رنگ کردن ابرو

توجه داشته باشید برای استفاده از رنگ ابرو حتماً تست حساسیت که روی جعبه رنگ نوشته شده است را تا 24 ساعت قبل از استفاده انجام دهید. 
مقداری رنگ ابروی آماده شده را به اندازه نصف ناخن کوچک داخل بازو یا پشت گوش خود تست کنید و بعد از اطمینان از اینکه حساسیت ندارید استفاده کنید. پوست اطراف چشم حساس ترین قسمت پوست است و ممکن است دچار حساسیت و التهاب و در بعضی مواقع مشکلات جدی شود پس حتما انجام تست حساسیت را جدی بگیرید و یادتان باشد اگر تا شش ماه ابروی خود را دوباره رنگ نکردید باید تست حساسیت پوستی را دوباره انجام دهید. هنگام استفاده از رنگ باید حواستان بیشتر به چشم ها باشد تا مبادا ذره‌ای از رنگ وارد چشم ها شود اما ممکن است با اینکه احتیاط کامل را انجام داده باشید چشم ها شروع به سوزش کنند پس احتمال اینکه رنگ داخل چشم برود وجود داد. در این صورت سریع رنگ را تمیز کنید و چشم ها را با آب بشویید و اگر خوب نشد چشم هایتان را داخل کاسه آب باز و بسته کنید تا وقتی که احساس سوزش از بین برود. 

ترکیب های رنگ ابرو

در تصویر زیر ترکیب ها رنگ موی مناسب با هر رنگ ابرو آورده شده است. 

رنگ ابرو متناسب با رنگ مو
رنگ ابرو متناسب با رنگ مو 
  • رنگ ابرو قهوه ای تیره:  رنگ موی قهوه ای متوسط تا تیره با تناژ گرم
  • رنگ ابرو بلوند: رنگ موی بلوند طلایی و بلوند تیره
  • رنگ ابرو مشکی گرانیتی: رنگ موی قهوه ای متوسط با هایلایت و تناژ گرم
  • رنگ ابرو مشکی: رنگ موی قهوه ای تیره تا مشکی با تناژ گرم 
  • رنگ ابرو خاکی: رنگ موی پلاتینی و بلوند روشن
  • رنگ ابرو قهوه ای روشن: رنگ موی قهوه ای متوسط با هایلایت و تناژ گرم 
  • رنگ ابرو کاراملی: رنگ مو قهوه ای روشن همراه با آندرتون قرمز یا رنگ مو طلایی همراه با هایلایت   
  • رنگ ابرو قهوه ای دودی: رنگ موی قهوه ای تیره تا مشکی با تناژ سرد
  • رنگ ابرو قهوه ای متوسط: رنگ موی فلفل نمکی یا نقره ای
  • رنگ ابروی شکلاتی: رنگ موی قهوه ای تیره با تناژ گرم و آندرتون پوست گرم
مطلب مفید بود؟
444
44
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی