تهران

میدونین بدون آرایش های غلیظ هم میشه زیباتر شد

زیباتر شدن بدون آرایش غلیظ
قصد داریم در این مقاله به شما آموزش بدیم که بدون استفاده از لوازم آرایش‌های سنگین و گرون قیمت و آرایش‌های غلیظ هم میتونید زیبا بشید. پس برای دونستن این نکات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نکات ساده برای زیبایی صورت

همیشه لازم نیست که برای زیبایی از آرایش‌های غلیظ استفاده کنید. می‌توانید با رعایت چند نکته آرایشی و بهداشتی ساده به زیبایی چهره خود برسید.

در ادامه این مطلب مهم‌ترین نکات آرایشی و بهداشتی بدون استفاده از لوازم آرایش‌های سنگین را آموزش می‌دهیم:

شستشوی صحیح صورت

یکی از مهمترین عوامل مراقبت و سلامت پوست شستشوی مناسب و پاک‌سازی آن می‌باشد. آب به تنهایی قادر به پاک کردن آلودگی‌های پوست که در طول روز به صورت چسبیده می‌شوند نیست. آلودگی‌هایی نظیر باکتری، خاک، سلول‌های مرده پوست، چربی تولید شده توسط پوست و استفاده مداوم از لوازم آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند. در طول روز پوست صورت بیشتر در معرض نور است و چربی و سلول‌های مرده بیشتری تولید می‌کند پس برای اینکه تمام آلودگی‌های پوست پاک شود و پوست بتواند استراحت کند و نفس داشته باشد به یک پاک کننده نیاز دارید. استفاده مناسب از پاک کننده صورت باعث می‌شود در بلند مدت با مشکلات پوستی مثل آکنه و لک و پیری زودرس مواجه نشوید.

شستشوی صورت
شستشوی صورت

صابون یک پاک کننده قوی است و به خاطر ترکیباتی مثل نمک‌ها و اسیدهای چرب باعث پاک شدن چربی و آلودگی از سطح پوست می‌شود. ولی چون صابون چربی مناسب پوست را نیز در شستشو از بین می‌برد به همین خاطر بعد از شستشوی صورت با صابون احساس خشکی و کشیدگی در پوست می‌کنید. 

صابون پوست را قلیایی میکند PH آن را تغییر می‌دهد و باعث کدر شدن پوست می‌شود. پس باید از یک شوینده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

شوینده مورد استفاده نباید آنقدر قوی باشد که پوست را خشک و شکننده کند و نه آنقدر ضعیف باشد که آلودگی‌ها روی پوست باقی بماند. شستن صورت یک یا دو بار در روز مناسب است و چربی مفید را از بین نمی برد بلکه باعث تولید بیشتر چربی نیز می‌شود. 

شستشوی صورت
شستشوی صورت

 استفاده از ژل‌های شستشوی صورت یا فیس واش‌ها بهترین گزینه برای صابون است. این پاک کننده‌ها ساختار بسیار ملایم و سازگاری با پوست دارند و در کنار پاکسازی پوست رطوبت مورد نیاز آن را نیز تامین می‌کنند و موجب نرمی و لطافت و حفظ پوست می‌شوند. 
این ژل‌ها برای پاکسازی پوست‌های چرب و دارای آکنه مفید است و با غلظتی که دارند با سطح پوست تماس داشته و فرصت بیشتری دارند تا مواد مفید و ضد جوش خود را به درون پوسته نفوذ دهند. 

همچنین توجه کنید که از پاک کننده مناسب فصل استفاده کنید. فصل‌هایی که آب و هوای معتدل دارد آلودگی هوا در آن کمتر است. پس از پاک کننده ملایم و سبک استفاده کنید. ولی در زمستان باید از پاک کننده‌هایی که پایه روغنی دارند استفاده شود. همچنین باید به نوع پوست خود دقت کنید و پاک کننده ای بگیرید که مناسب پوست شما باشد. 
برای استفاده از ژل صورت ابتدا باید صورت خود را خیس کنید و بعد مقدار کمی از ژل شستشوی را کف دست خود ریخته به پوست صورت بمالید و ماساژ دهید و پس از چند دقیقه شستشو دهید و بعد از آن با استفاده از یک مرطوب کننده و آبرسان از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید. 

استفاده از مرطوب کننده مناسب صورت

مرطوب کننده مناسب، مواد مغذی مهم را به پوست انتقال می‌دهند و آن را تمیز و هیدراته می‌کنند. اگر مرطوب کننده روزانه شما spf ندارد باید از کرم ضد آفتاب بعد از آن استفاده کنید. برای استفاده از مرطوب کننده باید اول ببینید نوع پوست چگونه است و سپس با توجه به نوع آن از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

از مصرف مرطوب کننده ای که روی برچسب آن ترکیبات زیر نوشته شده است هر نوع پوستی که دارید خودداری کنید:

مرطوب کننده‌های دارای عطر و رنگ افزودنی، وجود اسید، الکل، مواد استروئید 

برعکس از مرطوب کننده‌هایی که حاوی این مواد هستند با خیال راحت استفاده کنید:
 آنتی اکسیدان، نرم کننده‌ها‌، مرطوب کننده‌ها 

قدرت مرطوب کننده ها را دست کم نگیرید برای اینکه به مصرف کرم عادت کنید هر روز زمان مشخص از آن استفاده کنید. مثلاً بعد از دوش گرفتن یا اصلاح صورت و شستن آن این بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده است زیرا پوست شما هنوز خیس است و این  رطوبت کمک می‌کند تا لوسیون راحت‌تر به داخل پوست نفوذ کند. 

مرطوب کننده صورت
مرطوب کننده صورت مای

اگر قصد آرایش زیبا و ملایم را دارید:

  • از پرایمر استفاده کنید

پرایمر قبل از کرم پودر زده می‌شود و پوست را آماده برای آرایش می‌کند. استفاده از پرایمر پوست را صاف و یک دست میکند. پرایمر دوام آرایش رابالامیبرد و باعث میشود پوست صورت دیرتر و کمتر عرق کند و آرایش از روی صورت پاک نشود.

آرایش ملایم
آرایش ملایم

  • استفاده از کرم پودرهای سبک

کرم پودرهای پودری مناسب پوست‌های چرب است و اگر پوست خشکی دارید از کرم پودر مایع استفاده کنید. مقداری کرم پودر روی صورت خود بگذارید و با استفاده از انگشت یا براش به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید. 

آرایش ساده
کرم پودرهای سبک
  • استفاده از کانسیلر

با استفاده از کانسیلر می‌توانید سیاهی دور چشم، جای جوش و لک‌های پوستی را بپوشانید. رنگ کانسیلر استفاده شده باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودر استفاده شده باشد. اگر کانسیلر شما از کرم پودر خیلی روشن‌تر باشد لکه‌های تیره را به جای پوشاندن تیره‌تر نشان می‌دهند.

آرایش دخترانه
کانسیلر
  • استفاده از رژگونه 

رژ گونه را روی برجستگی گونه بزنید تا گونه‌ها کمی رنگ پیدا کند. از رژگونه محو و ملایم استفاده کنید.

آرایش دخترانه
رژ گونه
  • استفاده از مداد ابرو

به ابروهای خود حالت و فرم مناسب بدهید. اگر ابروها حالت مناسبی ندارد به کمک یک مداد ابرو می‌توان فرم مناسبی به ابروها داد. 

  • استفاده ار رژلب

رسیدگی به پوست لب اهمیت بسیاری دارد. از یک بالم لب استفاده کنید و پمادی تهیه کنید که دارای موم، وازلین و پارافین باشد. این مواد رطوبت را درون خود نگه می‌دارند. اگر لب‌های شما ملتهب و خشک است از آلوئه‌ورا استفاده کنید. 

آرایش ساده برای دانشگاه
بالم لب

استفاده از کرم ضدآفتاب روی لب‌ها نیز ضروری است. از کرم‌های مرطوب کننده لب که حاوی ضد آفتاب با فاکتور محافظتی برابر یا بیش از 15 باشد می‌تواند در خشکی و پوسته پوسته شدن لب موثر باشد. اگر لب‌های معمولی دارید می‌توانید از مقدار کمی کرم ساده برای نرم نگهداشتن لب‌ها استفاده کنید. 

آرایش ساده برای محیط کار
رژ لب کمرنگ در آرایش ساده

کرم‌ها موثرتر از بالم لب‌ها می‌باشند. بالم لب، لب را در مقابل باد محافظت می‌کند. اما رطوبت مورد نیاز لب را فراهم نمی‌کند. 

برای آرایش صورت خود از رژ لبی استفاده کنید که با لباس منزل یا با شال و روسری که برای بیرون رفتن از خانه استفاده می کنیدست باشد. مهمترین قسمت آرایش ملایم این است که از یک لایه رژ بدون خط لب و گاهی خط لب بدون رژ هم رنگ لباس منزل یا شال و روسری بر روی لب بزنید و برای بهتر و شیک‌تر شدن آرایش خود از رنگ‌های ملایم و برق لب در انواع رنگ‌ها استفاده کنید تا بیرون از خانه نیز راحت‌تر باشید.

اگر دختر کم سن و سالی هستید برای برای آرایش چشم و لب‌ها از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید. هر چقدر رنگ ملایم‌تر باشد شما را جذاب‌تر و زیباتر می‌کند. هرگز از آرایش غلیظ استفاده نکنید. 

  • استفاده از سایه چشم

ترکیب آرایش صورت با یک سایه ملایم قهوه‌ای یا گلبهی خیلی کمرنگ، خط چشم ساده، ریمل معمولی بدون خرده مژه، یک رژ لب لایت و هم رنگ لب یا برق لب می‌باشد. 

نکات تکمیلی برای آرایش ساده

  • برای آرایش محو هیچ وقت از کرم و کرم پودرهای براق و خیلی روشن استفاده نکنید. از کرم‌های پودر سبک به همراه قلم استفاده کنید. 
  • اگر برای رفتن به دانشگاه و یا سرکار آرایش می‌کنید سعی کنید آرایشی طبیعی و ساده داشته باشید و از یک مرطوب کننده برای زیرسازی پوست استفاده کنید و بعد از یک کرم پودر خیلی کم رنگ‌تر از پوست استفاده کنید تا لکه‌ها و نقطه‌های قهوه را بپوشاند. 
  • از رژ گونه کم رنگ صورتی یا هلویی استفاده کنید. مژه‌های خود را فر کنید و کمی ریمل بزنید. کمی هم پودر سایه به پلک‌ها بزنید و از رژ لب ملایم استفاده کنید تا درخشش به لب‌ها بدهد.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی