تهران

انواع کرم ضد آفتاب را بیشتر بشناسیم

آشنایی با انواع کرم ضد آفتاب
پوست بخصوص پوست صورت و دستها از اعضای مهم و موثر در زیبایی هر فرد هستند و باید مراقبت زیادی از این عضو مهم به عمل آید. ضد آفتاب ها یکی از ابزارهای مراقبتی خوب برای پوست محسوب می شوند. اما باید قبل از استفاده از این محصولات، شناخت نسبی نسبت به آنها و پوست خود داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب درستی بکنیم

آشنایی با انواع کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب را می توان به عنوان مهم ترین محصولات مراقبتی پوست بخصوص در فصل گرما و تابستان دانست. انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب متناسب با جنس پوست و دارای  SPF مناسب برای حفاظت از پوست یک امر مهم و اساسی است. بنا به توصیه متخصصان پوست، روزانه باید از کرم ضد آفتاب های  UVA و UVB با SPF حداقل 15 برای محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید استفاده شود. ولی خیلی از افرادی هستند که هنوز هم در انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خود سردرگم اند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع پوست و کرم های ضد آفتاب مناسب برای آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

کرم ضد آفتاب
معرفی انواع کرم ضد آفتاب

انواع ضدآفتاب با توجه به نوع پوست

با توجه به اینکه تنوع بالایی در انواع مختلف کرم های ضد آفتاب موجود در بازار وجود دارد امر انتخاب یک محصول متناسب با پوست مستلزم داشتن آگاهی نسبت به نوع پوست است. و هم چنین برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به نتیجه مطلوب مهم است که با داشتن آگاهی ضد آفتابی متناسب با پوست خود تهیه کنیم.

کرم های ضد آفتاب
انواع مختلف کرم های ضد آفتاب

ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب

در صورتی که پوست شما چرب است باید از کرم های ضد آفتاب که دارای برچسب  Oil-free هستند استفاده نمایید. این نوع از کرم های ضد آفتاب به دلیل اینکه فاقد چربی هستند، منافذ باز پوست را نمی بندند. هم چنین برای پوست های چرب، ضد آفتاب های فلوئید، پودری و یا ژل آفتاب گزینه های بهتری خواهند بود. ضد آفتاب های پودری دارای قابلیت جذب چربی اضافی پوست هستند و می توان آنها را به راحتی تمدید کرد. ضد آفتاب های ژلی نیز به خاطر داشتن وزن کم و سبک بودن از چرب شدن پوست جلوگیری می نمایند.

کرم ضد افتاب
کرم ضد آفتاب مناسب پوستهای چرب

ضد آفتاب مناسب پوست خشک

اغلب پوست های خشک دهیدراته هستند و به همین سبب از میزان آسیب پذیری بیشتری برخوردارند و زود پوسته پوسته می شوند. این خصوصیت خشکی باعث می شود تا مدت ماندگاری کرم ضد آفتاب روی پوست کاهش یابد. بنابراین اگر پوست شما خشک است بهتر است از ضد آفتاب های مختص پوست های خشک که دارای برچسب  Dry skin هستند استفاده نمایید. این نوع از ضد آفتاب ها به شکل کرمی و دارای ترکیباتی با خاصیت نرم کنندگی هستند. ضد آفتابهای مخصوص پوستهای خشک علاوه بر داشتن ویژگی محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید، از خشکی پوست هم جلوگیری می کنند. نوع مینرال ضد آفتاب ها بخاطر ترکیبات خاص خود گزینه مناسبی برای پوست های خشک می باشند.

تنوع کرم های ضدآفتاب
ضد آفتاب های مخصوص پوست خک

ضد آفتاب مناسب برای پوست های حساس

کسانی که پوست آنها حساس است و با وجود کمترین میزان عامل تحریک زا پوست آنها دچار التهاب و قرمزی می گردد. استفاده از ضد آفتاب بهترین گزینه برای این افراد است. اما آیا مجازند از هر ضد آفتابی استفاده کنند؟ مسلما نه! استفاده از هر ضد آفتابی برای پوست های حساس مناسب نیست. اخیرا ضد آفتاب های موسوم به مینرال یا  فیزیکال Physical برای استفاده در پوست های حساس عرضه شده اند. ترکیبات این ضد آفتاب ها حاوی زینک اکسید فعال است که وجود این ماده معدنی باعث بوجود آمدن یک سد دفاعی در مقابل نفوذ اشعه های مضر خورشید می شود. این ضد آفتاب ها از بافت شفاف و سبکی برخوردارند.

کرم ضد آفتاب
ضد آفتاب مناسب برای پوست های حساس

ضدآفتاب های مناسب برای پوست های نرمال

افراد دارای پوستهای نرمال به دلیل عاری بودن پوستشان از حساسیت های خاص، خیلی راحتر می توانند ضد آفتاب مناسب خود را تهیه کنند. این نوع از کرم های ضد آفتاب با برچسب For normal skin به آسانی قابل شناسایی اند. در صورت داشتن پوست نرمال فاکتورهای انتخاب ضد آفتاب برای شما باید موارد SPF و Broad-spectrum باشند. ضد آفتاب دارای این مشخصه ها بهترین ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر امواج  UVA و  UVB خواهد بود.

ضد آفتاب مناسب پوست های آسیب دیده

برای پوست های آسیب دیده، ضد آفتاب های فلوئیدی گزینه بهتری هستند. فلوئید ها سبک بوده و به راحتی جذب پوست شما می شوند. این خاصیت ضد آفتاب های فلوئیدی را به محصولاتی با اثر حفاظتی بالا تبدیل کرده است. این ضد آفتاب ها به خاطر داشتن ترکیبات ویژه از تحریک پذیری پوست جلوگیری می کنند. با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پوست های آسیب دیده، بیشتر دچار آسیب شده و ملتهب می شوند. استفاده از ضد آفتاب برای پوست های آسیب دیده الزامی است.

کرم ضد آفتاب
ضد آفتاب مناسب برای پوست های آسیب دیده

جمع بندی

بنابرین لازم به ذکر است که استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ تفاوتی در عملکرد ضد آفتاب ایجاد نمی کند. و ضد آفتاب خوب و مناسب باید دارای عیار حفاظتی  SPF بالای 30 باشد و بتواند صورت را در مقابل اشعه های مضر حفاظت کرده و هم چنین از ایجاد چین و چروک و بروز لک و تیرگی در پوست صورت جلوگیری کند.

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی