تهران

انواع ماسک خانگی و کاربرد آنها

کاربرد ماسک های صورت خانگی
ماسک های خانگی نسبت به مواد دربرگیرنده آنها, کاربرد های متفاوتی نیز دارند که در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی ماسک های صورت با توجه به کاربرد های آنها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ماسک صورت خانگی برای جوش صورت

ماسک صورت زرد چوبه

ماسک صورت زردچوبه
ماسک صورت زردچوبه

زرد چوبه دارای خواص زیادی است که ضد باکتری بودن و ضد التهابی بودن آن سالهای زیادی در هند مشهور بوده و در طب سنتی آنها مورد استفاده قرار میگرفت. اضافه کردن آرد برنج در این ماسک میتواند چربی صورت شما را بگیرد و به پوست شما مواد مغذی زیادی را برساند. همچنین اضافه کردن ماست نیز میتواند صورت شما را خنک کند و التهاب های صورت را بخواباند,‌ماست همچنین میتواند برای آکنه های پوست شما مفید باشد. 
برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه , دو قاشق چای خوری آرد برنج و سه قاشق غذا خوری ماست ساده را مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن آن را روی جوش های خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از 15 دقیقه پوست صورت خود را خوب بشویید.

ماسک صورت دارچین و عسل

ماسک صورت عسل
ماسک صورت عسل

ترکیب خواص آنتی بیوتیک عسل و ضد میکروبی دارچین میتواند یک ماسک فوق العاده برای پوست شما بسازد که توانایی از بین بردن میکروب های روی پوست شما را داراست. همچنین این ماسک میتواند آکنه های صورت شما را درمان کند و آسیب های پوست شما را بهبود بخشد. این ماسک میتواند به عنوان مرطوب کنند ه پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد و افراد دارای پوست خشک و با اکنه این ماسک را میتوانند در برنامه خود اضافه کنند.
برای تهیه این ماسک دوقاشق چای خوری دارچین را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. این مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه برای 4 هفته روی پوست خود قرار دهید و خوب بشویید.

ماسک صورت خاک رس و سرکه سیب

سرکه سیب میتواند جوش های شمارا بهبود بخشد و رس طبیعی کنار آن میتواند منافذ را کوچک کند و پوست شما را سفت سازد. همچنین این ماسک میتواند روغن اضافه پوست را جذب کند. مواد معدنی در این ماسک میتواند پوست شما را غنی سازد و ظاهر زیبا و طبیعی را به شما هدیه کند. یکی از فواید دوست داشتنی این ماسک بوی تازه و معطر است.
طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب یک قاشق غذا خوری خاک رس و سرکه سیب است. این ماسک را سه روز یک بار استفاده کنید. اگر پوست شما حساس است 20 دقیقه ,‌در غیر اینصورت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا خشک شود. بعد از آن با آب سرد شستشو دهید و خشک کنید.

ماسک صورت خانگی برای جوش های زیرپوستی

ماسک صورت آبلیمو

ماسک صورت آبلیمو
ماسک صورت آبلیمو

آبلیمو میتواند منافذ پوست را ببندد و جوش ها را خشک کند. لیمو یک میوه پر فایده برای پوست شما محسوب میشود. آب لیمو را بگیرید و با پارچه تمیز روی صورت خود بکشید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و با آب سرد بشویید. این کار را میتواند در روز به تعداد 3 بار تکرار کنید.

ماسک صورت سیب و عسل

یکی از بهترین انتخاب های شما برای درمان جوش های زیر پوستی استفاده از ماسک صورت سیب و عسل است. عسل پوست شما را نرم و لطیف می سازد. همچنین عسل به عنوان مرطوب کننده نیز شناخته می شود. عسل میتواند پوست شما را ضد عفونی کند و باکتری های روی صورت شما را بکشد. سیب نیز دارای خواص زیادی است که باعث می شود پوست شما سفت و محکم شود. 
 پوره سیب با یک قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 10 دقیقه پوست صورت خود را خوب بشویید. این ماسک را میتوانید دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک صورت سرکه سیب

سرکه سیب یک ضد عفونی کننده عالی محسوب میشود و پوست را میتواند سفت و زیبا سازد. بهتر است کمی آب به آن اضافه کنید تا اسید سیب کمتر شود. سرکه سیب را 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید.

ماسک صورت خانگی برای جای جوش

ماسک خاک رس و چریش

ماسک صورت چریش
ماسک صورت چریش

اگه صورت شما دارای آکنه است بدانید چریش یک ماده مهم برای درمان آکنه محسوب می شود. برگ چریش میتواند خون شما را تصفیه کنند و قارچ و باکتری ها را نابود سازند. همچنین چریش خنک کننده نیز محسوب می شود و از جوش زدن  جلوگیری میکند. 
برگ های خشک شده چریش را پودر کنید. خاک رس قهوه ای را به آن اضافه کنید و گلاب را برای تبدیل به خمیر اضافه کنید. خمیر را روی پوست خود بگذارید تا خشک شود. بعد از 20 دقیقه پوست خود را بشویید. 

ماسک خیار و ماست

ماست نیز دارای خواص زیادی برای آکنه و دارای خاصیت لایه برداری است. اگر میخواهید آکنه های صورت خود را از بین ببرید ماست را نباید از یاد ببرید.
طرز تهیه این ماسک بصورت ترکیب ماست با خیار است. البته شما میتوانید ماست را بصورت تنها استفاده کنید. این ماسک را 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و با آب ولرم بشویید. 

ماسک صورت خانگی برای جوش های سر سیاه

ماسک صورت سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ میتواند منافذ باز پوست را ببندد و در نتیجه جلوی جوش های سر سیاه را میگیرد و بهبود میسازد. سفیده تخم مرغ پر از فایده است و خشکی پوست کمتری دارد.
طرز تهیه این ماسک به این صورت است که باید سفیده تخم مرغ را جدا سازید و روی پوست قرار دهید و بعد یک لایه دستمال کاغذی را روی آن قرار دهید و اجازه دهید کمی خشک شود. بعد از آن دوباره سفیده تخم مرغ را روی دستمال کاغذی بزنید و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شود دستمال را از صورت خود بکنید و با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خانگی برای جوش های دوران بلوغ

ماسک صورت سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب همراه با نصف لیوان آب مخلوط کنید و با پنبه روی نقاط جوش زده بگذارید. این کار را روزی دوبار انجام دهید تا جوش های بلوغ صورتتان رو به بهبودی برود.

ماسک صورت آبلیمو

یک قاشق چای خوری آبلیمو را با مقدار کمی زرچوبه ترکیب کنید و خمیر بدست آمده را روی صورت خود بگذارید تا خشک شود. بعد از خشک شدن صورت خود را خوب بشویید و خشک کنید. این ماسک را روزی یکبار استفاده کنید. این ماسک خاصیت از بین بردن لک را نیز دارد و به عنوان ماسک صورت خانگی برای جوش و لک نیز استفاده می شود.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی