تهران

6 نکته آسان اما مهم برای روتین مراقبت از پوست در پاییز

6 نکته برای ارتقای روتین پوست از تابستان به پاییز
با اتمام فصل تابستان و شروع فصل پاییز برخی مراقبت‌های پوستی مانند استفاده از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها را باید بیشتر کنیم زیرا با سرد شدن هوا پوست صورت و بدن خشک و کم آب می‌شود. با ما همراه باشید تا 6 نکته برای ارتقای روتین پوستی با تغییر فصل را در تیجور آموزش دهیم.

6 نکته آسان اما مهم برای روتین مراقبت از پوست در پاییز 

در فصلی که برگ‌ها به رنگ زرد و نارنجی می‌شوند و هوا خنک‌تر می‌شود نشان دهنده رسیدن فصل پاییز است. زمانی که شرایط آب و هوایی عوض می‌شود پوست هم تغییر می‌کند. در این فصل باید یک سری نکات را رعایت کنید تا پوستی خوب و شاداب داشته باشید. اما این نکات و ترفند‌ها مختص فصل پاییز نیست و باید به طور مداوم و همیشگی انجام دهید.

روتین پوستی در پاییز
روتین های پوستی برای ارتقا و شادابی پوست

1. استفاده از کرم ضدآفتاب در پاییز

شاید با خود بگویید کرم ضد آفتاب برای روزهای گرم و فصل تابستان است. اما استفاده از کرم ضد آفتاب برای هر 4 فصل سال ضروری است و نباید از آن غافل شد. پیشنهاد ما این است که از کرم‌های ضد آفتاب که انداره SPF آن بیش از 30 درصد است استفاده کنید. بین ساعت 10 صبح تا 4 عصر که بیشترین میزان تابش نور خورشید وجود دارد به طور مستقم قرار نگیرید و لباس‌های با آستین بلند بپوشید و حتما از عینک ضد آفتاب به ویژه در فصل پاییز استفاده کنید تا پوست را در برابر خورشید محافظت کنید.

استفاده از ضد آفتاب
استفاده از کرمهای ضد آفتاب برای پوست

2. استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست در فصل پاییز

بهترین راه پیشگیری از خشکی پوست مرطوب نگه داشتن آن است. در این فصل به دلیل سرد شدن هوا پوست خشک می‌شود. اما با استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب پوست می‌توان از خشکی پوست جلوگیری کنید.

3. استفاده از ماسک‌های آبرسان مناسب برای فصل پاییز

  • ماسک سفیده تخم مرغ

  یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و اندازه نصف مشت دست جو دو سر را با یکدیگر ترکیب کنید. این ماسک به طور کامل از پوست خشک شما محافظت کرده و آن را درمان می‌کند. سفیده تخم‌مرغ در این ماسک پوست‌ را روشن و روغن نارگیل به طور عمیق‌ لایه‌های پوست را رطوبت رسانی می‌کند. 

  • ماسک گلاب و خیار برای آبرسانی پوست

مخلوط پوست خیار رنده شده با گلاب یک ماسک آب رسان فوق‌العاده‌ برای پوست‌های خشک است. برای تهیه این ماسک، پوست خیار را کاملا رنده کنید تا به کلی ریز شود و آن را به مدت 30 دقیقه درون گلاب بخیسانید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت‌ بگذارید. استفاده از این ماسک به‌صورت روزانه باعث آبرسانی و برطرف شدن زبری و خشک پوست‌های خشک می‌شود.

مرطوب کننده پوست خشک
ماسک‌های مرطوب کننده و آبرسان پوست

4. استفاده از بالم لب برای جلوگیری از خشک شدن لب

استفاده کردن از مرطوب کننده‌های لب در فصل پاییز و فصل‌های سرد سال یکی از الویت‌های روتین پوستی محسوب می‌شود. زمانی که از مرطوب کننده لب استفاده می‌کنید باعث پیشگیری از خشک شدن و سوزش پوست لب می‌شوید. برای آبرسانی بیشتر لب‌ها از بالم لب‌هایی که SPF دارند استفاده کنید تا مؤثرتر باشند و یا حتی از وازلین با کیفیت خوب هم می‌توانید استفاده کنید.

خشکی لب
بالم لب برای درمان خشکی پوست لب

5. آبرسانی بیشتر برای پوست در فصل پاییز

بعضی از افرادی که پوست‌های حساس و یا شرایط اگزما و پسوریازیس دارند با تغییر فصل و شروع فصل پاییز احساس سوزش‌ و خشکی در پوست خود می‌شوند. اما برای درمان این سوزش و خشکی باید از کرم‌های آبرسان و روغن‌هایی که مناسب آبرسانی پوست هستند استفاده کنید.
ژل آلوئه ورا نیز جایگزین طبیعی خوبی برای آبرسانی پوست در فصل پاییز می‌باشد. اما نکته قابل ذکر این است که آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها مناسب با نوع پوست شما باشد. اگر کرم مرطوب کننده چربی بیش از حدی داشته باشد برای پوست های مختلط و مستعد جوش باعث جوش زدن و باز شدن منافذ می‌شود. پس اگر پوست چربی دارید باید از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

آبرسان پوست

6. استفاده از رژیم غذایی مناسب در فصل پاییز برای پوست خشک

در فصل پاییز استفاده از بعضی غذاها مانند ماهی، سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، آناناس، هندوانه، طالبی، کاهو، پرتقال، بذر کتان و چای‌ گیاهی بسیار در این فصل موثر هستند. همچنین نوشیدن 8 لیوان آب برای شادابی و پیشگیری از خشکی پوست بسیار مفید است.

مراقبت از پوست با رژیم غذایی مناسب
مراقبت از پوست با رژیم غذایی مناسب

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی