تهران

از این خواص آب انار شگفت زده می‌شوید!

از این خواص آب انار شگفت زده می شوید
می‌دونستید خواص آب انار از خود میوه انار خیلی بیشتره؟ انار این میوه خوشمزه و آبدار که هم ترشه و هم شیرین به خاطر خواص زیادی که برای سلامتی داره به میوه بهشتی معروفه. از همین جهت تصمیم گرفتیم که در این مقاله شما رو با خواص آب انار بیشتر آشنا کنیم تا حتما در رژیم غذایی خودتون آب انار رو قرار بدید.

از این خواص آب انار شگفت زده می‌شوید!

انار یکی از میوه‌های درختی مهم فصل پاییز و یکی از 10 میوه برتر دنیا محسوب می‌شود. کشور ما ایران بزرگ‌ترین تولید کننده این میوه در جهان است. انار معمولا در هر گونه آب و هوایی می‌تواند رشد کند. این میوه در ادیان ابراهیمی بسیار مقدس شناخته شده است و در دین اسلام از این میوه به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی یاد می‌شود.

طبع انار ترش، سرد و خشک است و طبع انار شیرین و ملس، سرد و معتدل است. در طب سنتی گفته می‌شود انار ترش و شیرین اگر با همدیگر مصرف شوند مصلح یکدیگرند. افراد سرد مزاج بهتر است انار را با زنجبیل مصرف کنند.
بافت بیشتر انار را آب تشکیل داده است. ترکیبات انار شامل نشاسته، پروتئین و سدیم به میزان فراوان پتاسیم، فیبر قند و چربی است. همچنین دارای ویتامین‌های B و C و مواد معدنی شامل کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر و روی می‌باشد. انار خاصیت آنتی اکسیدانی دارد همچنین ضد سرطان، ضد التهاب وضد میکروب است.
یکی از شیوه‌های رایج استفاده از انار، گرفتن آب آن است که در این مقاله قصد داریم که درباره خواص آب انار با شما صحبت کنیم و در واقع شما را شگفت زده کنیم. از آنجایی که آب انار ازجمله آب میوه‌های بسیار پرطرفدار است، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

خواص آب انار
خواص آب انار

خواص آب انار

همانطور که از عنوان مقاله مشخص است، قصد داریم درباره فواید آب انار صحبت کنیم. آب انار تمامی خواص انار را چند برابر در خود جای داده است. شما با مصرف آب انار فقط از فواید هسته‌های انار بی‌بهره می‌شوید. اما فواید آب انار چیست؟

1.درمان کم خونی با نوشیدن  آب انار

شاید بارها شنیده باشید که انار خون ساز است و این حرف کاملا صحیح است. آب انار نسبت به خود انار آهن بیشتری دارد و آهن موجود در آب انار باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن می‌شود.

2.پیشگیری از بیماری‌های قلبی با نوشیدن آب انار

یکی از دلایل وجود بیماری‌های قلبی، داشتن غلظت خون است. آگاهی از خواص آب انار برای غلظت خون نیز خالی از لطف نیست. افزایش غلظت خون در بدن سبب کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌ها سبب سکته مغزی یا قلبی خواهد شد. نوشیدن آب انار باعث کاهش غلظت خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

همچنین مصرف آب انار باعث پیشگیری از لختگی خون شده که این نیز به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. آب انار باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می‌شود و از تجمع چربی در شریان‌ها جلوگیری می‌کند. مطالبی که ذکر شد از جمله خواص آب انار برای قلب بود.

خواص آب انار برای قلب
خواص آب انار برای قلب

3.داشتن کبد سالم  با نوشیدن آب انار 

یکی از خواص آب انار برای کبد پیشگیری از چرب شدن آن است. یکی از علل داشتن کبد چرب وجود اضافه وزن است. نوشیدن آب انار به دلیل داشتن فیبر موجود در آن باعث احساس سیری در فرد می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. آب انار ترش بسیار بیشتر از نوع شیرین آن باعث کاهش چربی می‌شود از این رو می‌توان گفت خواص آب انار ترش برای کبد بیشتر از آب انار شیرین است. از طرفی وجود آنتی اکسیدان فراوان در آب انار یکی دیگر از خواص آب انار برای کبد به حساب می‌آید. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب انار باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شوند و به پاکسازی کبد کمک می‌کنند.

4 بارداری سالم با نوشیدن آب انار

شاید سوالی که برای بسیاری از خانم‌ها یا حتی شاید آقایان پیش آید این است که مصرف آب انار در بارداری مفید است یا مضر؟ آب انار دارای مقداری فولیک اسید می‌باشد که می‌تواند فولیک اسید مورد نیاز دوران بارداری را تامین کند و از ناهنجاری‌های جسمی احتمالی در جنین جلوگیری کند.

مصرف آب انار در بارداری از زایمان زودرس پیشگیری خواهد کرد اما مصرف بیش از حد آب انار خصوصا در سه ماه اول ممکن است منجر به سقط جنین شود.

آب انار در بارداری
آب انار در بارداری

5.پیشگیری و درمان کرونا با نوشیدن آب انار

در شرایط فعلی که ویروس کرونا در همه جای دنیا شیوع پیدا کرده است این سوال پیش می‌آید که مصرف چه موادی برای این بیماری مفید و مصرف چه موادی مضر است؟ آیا مصرف آب انار برای کرونا مناسب است؟ آب انار ضد باکتری است و خاصیت ویروس کشی دارد و از طرفی به دلیل داشتن ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها می‌شود. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن آب انار برای کرونا مفید و مناسب است.

6.پیشگیری و درمان سنگ کلیه با نوشیدن آب انار

به طور کلی نوشیدن مایعات در درمان و دفع سنگ کلیه بسیار موثر است. نوشیدن آب انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند. آب انار سطح اسیدی ادرار را پایین می‌آورد که همین امر در درمان سنگ کلیه بسیار موثر است.

7.درمان غلظت خون با نوشیدن آب انار

غلظت خون به دلیل افزایش گلبول‌های قرمز خون اتفاق می‌افتد. درباره تاثیر آب انار برای غلظت خون می‌توان گفت که آب انار به دلیل داشتن ویتامین C موجود در آن به کاهش غلظت خون کمک بسیار می‌کند و باعث تصفیه شدن خون می‌شود. از حرف‌هایی که زده شد می‌توان دریافت که کمک به کاهش غلظت خون نیز از فواید آب انار محسوب می‌شود.

8.بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر با نوشیدن آب انار

وجود آنتی اکسیدان‌ها در آب انار به بهود حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک بسیاری می‌کند. ویتامین C از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است. به طور کلی میوه‌های قرمز رنگ غنی از آنتی اکسیدان هستند.

فواید آب انار
 بهبود حافظه با آب انار

9.درمان مشکلات پوستی با نوشیدن آب انار

ویتامین C موجود در آب انار از تشکیل چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و با افزایش کلاژن سازی پوست باعث طراوت و شادابی پوست می‌شود.

10داشتن کودکان سالم با نوشیدن آب انار

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است به وجود آید این است که خواص آب انار برای کودکان چیست؟ به کودکان از ماه ششم به بعد می‌توان آب انار داد و تقریبا تمامی خواص آب اناری که ذکر شد، شامل حال کودکان نیز می‌شود.

خواص آب انار برای کودکان
خواص آب انار برای کودکان

بیشتر بخوانید:

20 دلیل مهم برای اینکه آب هویج رو انتخاب کنید + خواص آب هویج

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی