تهران

جوانسازی صورت با طب سوزنی و رفع چین و چروک صورت

رفع چین و چروکهای صورت با طب سوزنی
آیا با استفاده از طب سوزنی و با هزینه کم تر از هزینه های جراحی می توان پوستی بدون چین و چروک داشت؟ درمان چین و چروک صورت و جوانسازی پوست با طب سوزنی امکان پذیر است یا خیر؟ آیا طب سوزنی نتیجه بخش خواهد بود؟

جوانسازی صورت با طب سوزنی

طب سوزنی که با انگلیسی به آن آکوپانکچر (accupuncture) گفته می شود یک مکانیزم درمانی اثبات شده از نظر منابع علمی است که برای درمانهای متنوعی از آن استفاده می شود و در رده طب سنتی قرار می گیرد و بهره مندی از آن برای درمانهایی پوستی نیز بسیار شایع و اثبات شده است. عدم نیاز به جراحی، عدم مصرف داروهای شیمیایی و صرف هزینه های کم از شاخص های بارز طب سنتی می باشد. آیا می توان بدون نیاز به جراحی و با هزینه های کمتر برای درمان چین و چروک صورت یا جوانسازی و پاکسازی پوست از طب سوزنی بهره جست؟ پر واضح است  که طب سوزنی اگر توسط پزشک مجرب و ماهر انجام شود، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

رفع چین و چروک صورت
مقایسه چین و چروکهای صورت قبل و بعد از استفاده از طب سوزنی
​​

چین و چروک صورت

چین و چروک صورت  یکی از اولین نشانه هایی است که متاسفانه گذر از دوران جوانی را نوید می دهد. بخصوص هنگامی که در ناحیه پیشانی و دور چشم  خود نمایی می کند.  چین و چروک در پوست، نشانه هایی از روند طبیعی بالا رفتن سن است.  هنگامی که چین و چروک ایجاد می شود پوست آب خود را از دست می دهد و خشک می شود و خاصیت ارتجاعی پوست تا حد زیادی کاهش می یابد.

الاستین و کلاژن دو ماده ای هستند که در طراوت، شادابی و جوانی پوست تاثیر دارند. الاستین عامل انعطاف پذیری پوست است  و کلاژن سبب رشد سلول های جوان پوست می شود. با کاهش میزان تولید الاستین و کلاژن در بدن، پوست نازک و شکننده شده که این امر باعث بروز شیارهای در پوست می گردد که به صورت چین و چروک نمایان می شوند.

 

انواع چین وچروک صورت 

چین و چروک در صورت به دو صورت دیده می شود:

چین های کاذب: چین هایی کم عمق و ظریف هستند و عموما در اثر کاهش میزان آب و چربی پوست در اطراف چشم و دهان ایجاد می شوند. استفاده ازطب سوزنی نقش چشمگیری در درمان چین های کاذب دارد.

چین های حقیقی: ای نوع چین ها عمق بیشتری دارند و دلیل شکل گیری آنها کاهش کلاژن پوست است. این نوع  چین و چروک عمدتا در پیشانی، بین دو ابرو و خطوط خنده دیده می شوند. به کمک طب سوزنی ازعمق این چین و چروک ها می توان کاست تا کمتر به چشم بیایند.

 

طب سوزنی چگونه بر چین و چروک اثرمی کند؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید مبنای عملکرد طب سوزنی بر روی جوانسازی پوست، تحریک پوست برای کلاژن سازی است. با  وارد کردن سوزن های میکروسکوپی به پوست صورت، زخمهای بسیار ریزی در ناحیه مربوطه ایجاد می شود و باعث ایجاد  واکنش های التهابی و افزایش جریان خون در محل زخم شده و پس از  دو تا سه هفته فعالیت کلاژن سازی پوست آغاز می شود.

بر اساس تجربه، اکثر بیماران پس از جلسات سوم و چهارم که از طب سوزنی استفاده کرده اند شاهد  روشن تر شدن و افزایش شفافیت پوست صورت خود بوده اند و پس از جلسات هفتم و هشتم  در چین و چروک های صورت خود کاهش قابل توجهی را مشاهده کرده اند. بدیهی است مشاهده این تغییرات در چین و چروک های کاذب بیشتر مشاهده می شود که دلیل آن افزایش رطوبت و تنظیم چربی پوست در اثر استفاده از طب سوزنی می باشد.

نحوه عملکرد طب سوزنی بر چین و چروک
نحوه عملکرد طب سوزنی بر چین و چروک

 

جوانسازی صورت با طب سوزنی چند جلسه لازم دارد؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی پوست با طب سوزنی بستگی به عوامل متعددی دارد. از جمله سن فرد، میزان چین و چروک های کاذب و میزان چین و چروک های حقیقی، نوع پوست، نحوه مراقبت و نگهداری از پوست پس از هر جلسه و مواردی از این قبیل. تعداد و ترتیب جلسات توسط درمانگر با توجه به شرایط شما تعیین می گردد و بهتر است این کار را توسط متخصص و درمانگر طب سوزنی و حتما زیر نظر پزشک انجام دهید و به جاهای متفرقه و پر ریسک مراجعه نکنید. بطور متوسط طول دوره جوانسازی پوست با طب سوزنی بین 12 تا 24 جلسه می باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای طب سوزنی
تعداد جلسات مورد نیاز برای طب سوزنی

 طب سوزنی  و برخی نکات دیگر

یکی از مواردی که معمولا در مورد طب سوزنی زیاد پرسیده می شود این است که آیا طب سوزنی درد دارد؟ که البته با توجه به کلمه سوزن این سوال بدیهی و دور از انتظار نیست. در پاسخ باید گفت سوزن هایی که در طب سوزنی استقاده می شود بسیار ظریف و نازک می باشند و درمانگران طب سوزنی با تکنیک خاصی از آنها به گونه ای استفاده می کنند که شخص دردی را حس نخواهد کرد.

نکته دیگر  این سوال است که طب سوزنی چه عوارضی دارد. درباره عوارض طب سوزنی باید گفت که کسانی که کار طب سوزنی را نزد درمانگر متخصص این طب انجام داده اند عوارض خاصی را مطرح نکرده اند.در این طب از سوزنهای ویژه، یکبار مصرف و استریل شده باید استفاده شود تا  نگرانی خطرات عفونی ناشی از عدم رعایت موارد بهداشتی را به طور کلی برطرف نمود. بنابر این باید دقت داشته باشید که به مراکز مجاز و افرادی مراجعه نمایید که رعایت نکات بهداشتی از اولویت اصلی آنها می باشد و در صورت مشاهده عدم رعایت این مهم بدون هیچ تعارفی نسبت به مساله اعتراض کرده و از انجام خدمات در آن مکان منصرف شوید و به مرکز دیگری مراجعه کنید.بهتر است از طب سوزنی در دوران بارداری و شیر دهی  استفاده نکنید.

نکته پایانی اینکه طب سوزنی باعث ایجاد تعادل انرژی  درونی بدن شده و در ایجاد آرامش، کاهش استرس، کنترل استرس و ایجاد شادابی و نشاط بیشتر در شما بسیار موثر است.

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی