تهران

مدل آرایش مخصوص خانم‌های عینکی

مدل آرایش خانم‌های عینکی
در این مقاله برای خانم های عینکی درباره فرم ابرو، نحوه آرایش، مدل آرایش چشم و از بین بردن سیاهی زیرچشم مطالبی گردآوری شده است با مجله تیجور همراه ما باشید.

آرایش مخصوص خانم‌های عینکی

اگر جزو افرادی هستید که از عینک استفاده می کنید موقع آرایش باید به مدل چشم،مدل عینک، ضخامت و رنگ فریم هم توجه داشته باشید. مدل فریم عینک مانند یک لوازم آرایش عمل می کند پس چه فریم عینک شما فربم کلاسیک باشد و چه یک فریم مد روز و ترند بهتر است رنگ فریم ای را انتخاب کنید که به زیبایی شما بیافزاید. فریم های طرح لاک پشتی و ذغالی، فریم مشکی و آبی تیره چین و چروک پیرامون چشم را بیشتر نشان می‌دهد. 

آرایش خانم های عینکی
آرایش خانم های عینکی

رنگ فریم برنزه و خاکستری و خاکستری متمایل به قهوه‌ای گونه‌ها را تراشیده تر و صورت را لاغر تر نشان می دهد. فریم هایی که پوست صورت را شاداب نشان می دهند فریم های مات به رنگ کهربایی، خاکستری، عسلی، صورتی است. عینک با فریم های رنگ فیروزه ای و قرمز روشن و یا فریم های که از ترکیب چند رنگ هستند شما را سرحال و شاداب نشان می دهد. آرایش کردن خانم های عینکی ترفند و مراحل خاص خود را دارد که باعث می شود جذابیت آنها دوبرابر شود. 

1.آرایش ابرو خانم های عینکی

آرایش ابرو خانم های عینکی
آرایش خانم های عینکی

اگر دائما از عینک استفاده می‌کنید باید بدانید که فرم ابروی شما به فرم فریم و مدل عینک شما بستگی دارد. اگر فریم عینک شما کوچک و یا باریک باشد و فرم ابروهای شما نیز نازک باشد بهتر است آنها را رنگ کنید تا هم خوانی بیشتری با هم داشته باشند. اما اگر ابروهای پهن و فریم عینک بزرگی دارید بهتر است ابروهای خود را زیاد آرایش نکنید.

خانم‌هایی که عینک می‌زنند باید به فرم و آرایش ابروهای خود اهمیت بیشتری بدهند و سعی کنند که آنها را منظم و خوش حالت نگه دارند. ریمل ابرو جزو آن دسته از لوازم آرایش‌هایی است که کمک می‌کند ابروهای زیبایی داشته باشید. اشتباه بعضی از خانم‌های عینکی در این است که فکر می‌کنند با وجود عینک دیگر نیازی به مدام تمیز کردن  ابروها و خوش حالت نگه داشتن آنها ندارند. 

2. کانسیلر برای خانم های عینکی

کانسیلر برای خانم های عینکی
کانسیلر برای خانم های عینکی

برای رفع تیرگی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید. بدین صورت که مقداری از کانسیلر را به شکل وی زیر چشم بزنید و بعد به آرامی با استفاده از اسفنج مخصوص یا نوک انگشت به صورت ضربه‌ای کانسیلر را پخش کنید تا زیر چشم یکدست شود.

3.روشن کننده داخل چشم برای خانم های عینکی

روشن کننده داخل چشم برای خانم های عینکی
روشن کننده داخل چشم برای خانم های عینکی

از روشن کننده داخل چشم زیر استخوان ابرو و زیر خط چشم استفاده کنید.
این روشنی در نزدیک چشم باعث می‌شود که چشم ها روشن تر و زیباتر دیده شوند. هنگامی که این روشنی با رنگ تیره ترکیب شود جذاب تر می شوید و چشمانی شاداب تر در پشت عینک دارید.

4.خط چشم برای خانم های عینکی

خط چشم برای خانم های عینکی
خط چشم برای خانم های عینکی

درهنگام کشیدن خط چشم پشت مژه های بالایی اگر جنس خط چشمتان از جنس مایع یا مدادی است باید طوری باشد که بین مژه ها را کامل پر کند و فاصله ای بین آنها نباشد. بهتر است از رنگ های خط چشم تیره و یا اگر عینکتان فریم مشکی است دو درجه روشن تر از رنگ تیره فریم را انتخاب کنید تا رنگ هایشان با هم تداخل پیدا نکنند. می توانید با استفاده از گوش پاک کن ناهمواری ها خط چشم را از بین ببرید و سعی کنید خط بالایی خط چشم شما روشن تر باشد تا تضاد کافی به وجود آید و خط چشم شما را  زیباتر جلوه دهد.  خط چشم گربه ای بهترین گزینه برای عینکی ها می باشد. 

5.فرمژه برای خانم های عینکی

فرمژه برای خانم های عینکی
فرمژه برای خانم های عینکی

استفاده از فرمژه باعث می‌شود که مژه‌ها حالت‌دار و جذاب‌تر شوند. موقع استفاده از فرمژه مراقب باشید زیرا اگر بیش از اندازه استفاده کنید یا اگر بسیار نزدیک به ریشه مژه‌ استفاده کنید باعث ضعیف شدن و ریزش مژه‌ها خواهد شد.

6.ریمل برای خانم های عینکی

ریمل برای خانم های عینکی
ریمل برای خانم های عینکی

با ریمل های حجم دهنده و ضد آب به مژه های خود حجم دهید و به چشم‌های خود جذابیت ببخشید. اگر هیچ آرایشی هم نداشتید ریمل به خودی خود می‌تواند چشم‌های جذابی به شما ببخشد. برای فرم دادن به مژه‌ها استفاده از ریمل چند کاره گزینه‌ی خوبی است. مثلا اگر مژه‌های بلندی دارید می‌توانید از ریمل ضد آب و حالت دهنده استفاده کنید. برای ریمل زدن هم ابتدا کمی از مایع ریمل را در قسمت بالای مژه بگذارید و سپس از پایین به بالا یعنی از نزدیک ریشه مژه به سمت بالا برس ریمل را به آرامی بکشید. برای خانم‌های عینکی انتخاب ریمل‌های مشکی گزینه‌ی بهتری از ریمل‌های قهوه‌ای است. 

7.سایه چشم برای خانم های عینکی

سایه چشم برای خانم های عینکی
سایه چشم برای خانم های عینکی

سایه چشم هایی به رنگ روشن صورتی، کرمی و نقره ای و ...بهتر از سایه چشم های تیره و پر رنگ هستند و مناسب برای خانم های عینکی است. در چشم‌های دوربین (چشمانی که اشیا دور را به خوبی می بینند) مخصوصا اگر شماره چشم بالا باشد به خاطر نوع عدسی که در این عینک‌ها استفاده می‌شود چشم‌ها در پشت این عینک درشت تر به نظر می‌رسد. پس اگر برای آرایش چشم از سایه‌های تیره استفاده کنید، باعث می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر نشان داده شود. همچنین بدانید که روشن کردن داخل چشم باعث بزرگتر شدن فرم چشم می‌شود. پس بهترین مدل آرایش این است که از سایه تک رنگ استفاده کنید و خط چشمی تیره بکشید.

اما اگر برای دیدن اشیا نزدیک چشمان شما ضعیف است و از عینک نزدیک بین استفاده می‌کنید باید بدانید که چشم‌ها پشت این عینک ریزتر و کوچکتر نشان داده می‌شود برای درشت‌تر شدن چشم‌ها باید در بالای چشم از خط چشم استفاده کنید و پشت چشم را سایه روشنی بزنید تا چشم‌ها بزرگتر دیده شود. همچنین در این مدل آرایش می‌توانید گوشه داخلی چشم را روشن‌تر کنید.

8.رژگونه برای خانم های عینکی

رژگونه برای خانم های عینکی
رژگونه برای خانم های عینکی

برای زیباتر شدن با عینک طبی رژگونه بزنید. هنگامی که اینک می زنید و می خندید عینک در جایی به صورتتان برخورد می کند. از همان قسمت برجسته گونه تان زدن خط رژگونه را بزنید تا صورتتان طبیعی به نظر برسد و گونه تان پوستی شفاف‌ و درخشنده داشته باشد. 

9.آرایش لب برای خانم های عینکی

آرایش لب برای خانم های عینکی
آرایش لب برای خانم های عینکی

البته آرایش لب به عینکی بودن و نبودن ربطی ندارد و فقط اگر آرایش چشم های  شما ملایم است از رژلب ملایم استفاده کنید و اگر آرایش چشمهایتان غلیظ است از رژ لب های پر رنگ استفاده کنید. رژلب قرمز تناسب زیادی با عینک دارد. 

10. خانم های عینکی روی کرم پودر از پنکیک استفاده کنید

مدل آرایش مخصوص خانم‌های عینکی
خانم های عینکی روی کرم پودر از پنکیک استفاده کنید

این کار آرایش را فیکس می کند و سبب می شود که آرایشتان پس ندهد و فریم عینک کثیف نشود. اگر از آن دسته افرادی هستید که زیر چشمتان هاله سیاه رنگ ایجاد شده یا پف دارد از کانسیلر برای محو کردن آن استفاده کنید و در پایان با یک لایه پودر صورت آن را تثبیت کنید. کانسیلر در افراد عینکی کاربرد بیشتری دارد. چون استفاده مداوم از عینک که در زیر چشم سایه ایجاد می‌کند و محو کننده های روشن که نور اضافی را منعکس می کنند در از بین بردن این سایه موثر می باشند. 


خلاصه نکات و اصول آرایش خانم های عینکی:

  • ابروهای حالت دار و قوس دار برای شما مناسب است. 
  • مژه هایتان همیشه باید فر داشته باشد.
  • چشم ها را با ریمل و خط چشم جذاب کنید. 
  • بیشتر تمرکزتان روی چشم ها باشد. 
  • سیاهی زیر چشم ها را با کانسیلر برطرف کنید.
مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی