تهران

لیزر برای درمان لک صورت

لیزر کک و مک و لک و جوش های صورت
اگر تصمیم به لیزر کک و مک و یا جای جوش و لک های صورت تان دارید ولی در مورد آن اطلاعاتی ندارید، این مقاله از تی جور به شما کمک می کند تا آگاهی بیشتری در این مورد پیدا کنید.

زائده هایی مانند جای جوش و کک و مک روی پوست صورت و بدن می توانند بسیار آزار دهنده باشند و باعث آسیب به زیبایی شوند. کرم ها و پماد های فراوانی برای از بین بردن این مشکلات وجود دارند اما برخی از آن ها کمکی به رفع این موارد نمی کند و همین دلیل و ناکارآمدی پماد و کرم های موجود در بازار، برخی افراد را وادار می کند تا به لیزر های زیبایی روی بیاورند. در این مقاله از تیجور به بررسی کامل این مشکلات و رفع آن ها با لیزر می پردازیم.

درمان با لیزر
درمان لک صورت

 

لیزر کک و مک

کک و مک به لکه هایی گفته می شود که به رنگ تیره تر از پوست و به شکل دایره ای روی پوست ظاهر می شوند. این لکه ها روی نقاطی از بدن ایجاد می شوند که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند.

کک و مک در صورت به دلایل متفاوتی به وجود می آیند که دلیل عمده ی آن را می توان وجود داشتن نقصی در ملانین ها که سلول های پوستی رنگدانه ای هستند دانست. البته کک و مک می تواند به دلیل وجود بعضی از ناراحتی های داخلی هم باشد. 

به طور کلی نور خورشید را می توان دلیل اصلی ایجاد کک و مک بر روی پوست دانست که بهترین راه برای مقابله با آن هم استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. با استفاده از لیزر هم می توان کک و مک ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد تا کم تر پیدا باشند، اما راه حل قطعی برای آن ها وجود ندارد. اما همین درمان هم بهترین درمان ثابت شده تا الان است که رضایت بسیاری از افراد را هم به خود جذب کرده است.

لیزر کک و مک های صورت
لیزر کک و مک و جای جوش

برای لیزر کک و مک روش های زیادی وجود دارد که معروف ترین آن ها لیزر های CO2، N-lite و اربیوم هستند. در بین این سه لیزر یاد شده، لیزر CO2 بهترین انتخاب برای لیزر کردن کک و مک  ها می باشد که ماندگاری آن هم بسیار بالا است. 

رتبه ی بعدی متعلق به روش N-lite می باشد و آخرین رتبه هم برای روش لیزر اربیوم می باشد. همان طور که پیش تر هم گفتیم لیزر اربیوم نسبت به دو روش دیگر، بهتر و ماندگار تر است که برای از بین بردن خال ها و کک و مک ها استفاده می شود. 

درمان کک و مک با لیزر به این صورت است که رگ های خونی که زیر کک و مک ها وجود دارند با استفاده از انرژی متمرکز گرفته شده از اتم های نیتروژن سوزانده می شوند و بدین ترتیب میزان کک و مک ها کاهش یافته و بیشتر آن ها هم از بین می روند. به دلیل سوزانده شدن رگ های خونی در این روش، پوست بیمار قرمز و متورم خواهد شد و در گاهی اوقات سوختگی هم در پوست رخ می دهد که البته این موارد پس از مدت زمانی از بین می روند.

رفع کک و مک صورت با لیزر
لیزر لکه های قهوه ای پوست

در این روش لیزر، پیش از لیزر کردن کک و مک ها، دمای پوست با استفاده از مواد خنک کننده کاهش می یابد. همچنین استفاده از کرم های ضد سوزش هم برای کاهش التهاب و درد در هنگام درمان، معمول و متداول می باشد. مدت زمانی هم که صرف لیزر می شود، پانزده دقیقه است.

از دیگر روش هایی که به گفته ی متخصصان برای از بین بردن کک و مک ها موثر است، روش لیزر فراکشنال CO2 می باشد که نسبت به روش قدیمی CO2 روش بهتر و کارآمد تر و جدیدتری است. یکی از مزایای این لیزر نسبت به بقیه ی لیزر ها، طول درمان و ترمیم پوست کوتاه تر و کمتر از بقیه ی روش ها می باشد.

 

لیزر جای جوش بدن

در بیشتر موارد، جای جوش به دلیل کندن جوش ها به وجود می آید البته در مواردی هم جای جوش در قسمت هایی ایجاد می شود که از پیش ضایعات کیست دار وجود داشته اند. این موضوع به این معنی است که گاهی جای جوش ها بدون دست کاری کردن آن ها به وجود می آید.

درمان جای جوش با لیزر
لیزر جای جوش صورت

جای جوش ها معمولا پس از یک سال از بین می روند و اگر این اتفاق نیفتد، می توان آن ها را با استفاده از لیزر هایی که برای این مورد هستند، از بین برد. تنها با چند جلسه لیزر درمانی، شما شاهد تغییرات بسیار بزرگ و خوبی در سطح پوست تان خواهید بود. برای درمان کردن جای جوش از روش های لیزر متفاوتی استفاده می شود که برخی از آن ها را به اختصار توضیح می دهیم.

 

لیزر فرکشنال برای جای جوش

این لیزر برای حذف کردن سلول های رنگدانه ی قدیمی موثر است و به حذف آن ها کمک می کند. توانایی این لیزر برای نفوذ به میانه ی پوست هم عالی است که باعث می شود کلاژن های پوست و کلاژن های جدید تشکیل شوند. علاوه بر آن، بافت اطراف آن هم دست نخورده و بدون اثر باقی خواهد ماند.

 

درمان با لیزر دی اکسید کربن

این روش لیزر که با نام CO2 هم شناخته می شود، برای درمان کردن مشکلات پوستی مانند زگیل، چین و چروک ها، زخم ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. 

لیزر برای صورت
درمان لک و جوش صورت با لیزر

 

درمان با لیزر اربیوم

اگر قصد از بین بردن زخم های سطحی پوست تان را دارید، این لیزر می تواند موثر ترین روش برای شما باشد. این درمان در مقایسه با دیگر روش ها، بهبودی سریع تری دارد و شما در عرض یک هفته بهبودی کامل خواهید یافت.

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی