تهران

کاربرد تونر برای انواع پوست صورت

کاربرد تونر برای انواع پوست صورت
تونرها باعث پاکسازی عمیق پوست و در نتیجه شادابی آن می‌شوند. برای استفاده از پرایمرها ابتدا باید بدانید پوست شما از چه نوعی است تا بتوانید تونر مخصوص پوست خود را تهیه کنید. برای آشنایی کامل با انواع تونر و کاربرد آن‌ها با تیجور همراه شوید.

کاربرد تونر

استفاده از تونر باعث پاکسازی عمیق منافذ پوست می‌شود. همچنین رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و جای جوش و آکنه را درمان می‌کند. همیشه بعد از شستشوی صورت از تونر استفاده کنید تا هیچ آلودگی بر روی پوست بر جای نماند.
استفاده از تونر فواید زیادی دارد که در ادامه این مطلب به بررسی کامل فواید استفاده از تونر می‌پردازیم:

انواع تونر
تونر برای مراقبت از پوست صورت

فواید تونر برای پوست صورت

  • کنترل کردن و کاهش دادن آکنه ویا جوش

تونرها داری گلیکولیک، سالیسیلیک اسید، نیاسینامید و دیگر مواد مورد نیاز برای درمان آکنه هستند. تونرها باعث کنترل چربی پوست شده و به همین دلیل جای باقی مانده از آکنه یا جوش را کمرنگ و درمان می‌کند

  •  اضافه کردن یک لایه حفاظتی به پوست

 تونر باعث بسته شدن منافذ باز صورت می‌شود و مانع ورود آلودگی به لایه زیرین پوست خواهد شد. این به معنی ایجاد یک لایه برای حفاظت از پوست است و اجازه نمی‌دهد که مواد مضر و آلودگی‌ها به عمق پوست نفوذ کنند.

  • افزایش رطوبت پوست

مواد موجود در تونر باعث می‌شوند که رطوبت مورد نیاز صورت تامین شود. اگر جزو افرادی هستید که پوستی چرب دارید حتما از تونر استفاده کنید زیرا تونر باعث رطوبت رسانی پوست شده و از ایجاد چربی بیش از اندازه جلوگیری می‌کند.

  • تنظیم سطح قلیایی روی پوست

به طور عادی و طبیعی پوست یک سطح متعادلی دارد که از ورود آلودگی و باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند. اما بنا به دلایلی ممکن است این سطح دچار آسیب شده و پوست را حساس کند. در اینجاست که استفاده از تونر باعث تنظیم سطح قلیایی پوست می‌شود و رطوبت لازم را تامین می‌کند.

کاربرد تونر
کاربرد تونر

دیگر فواید تونر شامل :

  • جلوگیری  از رویش موهای صورت
  • کاهش دهنده جوش‌های سر سیاه
  • از بین برنده چین و چروک پوست
  • جوانسازی پوست صورت
  • بهبود تناژ پوستی و یکدست شدن رنگ پوست

عوارض استفاده از تونر

به طور کلی استفاده از تونر در دو وعده یک بار در صبح و یک بار در شب لازم می‌باشد اما استفاده بیش از حد از تونر باعث بروز مشکلات زیر خواهد شد:

  • لکه‌های سفید خشک

همه افرادی که از تونر بیش از انداره استفاده کنند ممکن است دچار چروک صورت و لکه‌های سفید رنگ پوست شوند.

  • خشک شدن پوست 

اگر در زمان استفاده از تونر در پوست خود احساس خشکی کردید بهتر است مدتی از تونر استفاده نکنید و بعدا در زمانی مناسبت دوباره استفاده کنید.
در چنین حالتی می‌توان از سرم‌های آبرسان که داری هیالورونیک اسید و سرامیدها هستند و باعث تقویت پوست می‌شوند استفاده کرد.

  • التهاب و خارش پوست 

در بعضی مواقع استفاده بیش از حد از تونر موجب التهاب و یا آلرژی در پوست می‌شود. اگر دچار این مشکل شدید حتما صورت خود را بشویید و از کرم‌های آبرسان یا کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید و در کنار این درمان از یک آنتی هیستامین معمولی هم برای کاهش التهاب استفاده کنید.

  • چروک پوست 

اگر شما بعد از استفاده از تونر در مدت زمان طولانی بر روی صورت دچار چروک شدید احتمالا مواد موجود در تونر با پوست شما سازگار نمی‌باشد در نتیجه از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

  • قرمزی پوست

در بعضی مواقع تونرها باعث قرمزی پوست صورت می‌شوند اما شما با استفاده از یک ژل ضد التهاب می‌توانید این قرمزی‌ها را کمتر کنید. آلوئه‌ورا یک ماده آرام کننده برای پوست است که  قرمزی پوست و التهاب را کمتر می‌کند.

پاکسازی با تونر
تونر مناسب برای پوست صورت

تونر مخصوص انواع پوست 

تونری مخصوص پوست شما است که برای نوع پوست صورت شما موثر باشد و نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد.
پوست به طور کلی به چهار دسته تقسیم میشود که شامل :

پوست خشک : افرادی که پوست خشک دارند صورت آن‌ها به رطوبت زیادی نیاز دارد. زمانی که رطوبت صورت کم شود باعث خشکی و یا پوسته پوسته شدن پوست صورت می‌شود.

پوست نرمال: پوست نرمال بافتی نرم دارد که پوست مستعد جوش و آکنه نیست.

پوست چرب : در پوست‌های چرب پوست صورت چربی زیادی را تولید می‌کند و معمولا منافذ صورت به خوبی دیده می‌شوند.

پوست ترکیبی: در پوست‌های ترکیبی بعضی نقاط صورت خشک و بعضی نقاط دیگر چرب می‌باشد.

انواع تونر

  • براکر ها

براکر‌ها یک نوع تونر ملایم می‌باشند که از آب و گلیسرول تشکل شدند و بدون الکل و مواد مضر هستند و باعث نرم شدن پوست صورت می‌شود. گلاب موجود در این براکر باعث شفاف شدن و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود و همچنین این تونرها حاوی ویتامین E  هستند که پوست صورت را مرطوب نگه می‌دارد.

  • تونیک‌ها

تونیک‌ها تونر‌هایی هستند که از همه تونرهای موجود قوی‌تر بوده و دارای الکل، لاکتیک اسید و عصاره پرتقال می‌باشند که باعث لایه برداری و شفاف شدن پوست می‌شوند. این نوع از تونر برای پوست‌های چرب، نرمال و ترکیبی مناسب هستند.

  • استرینجنت

تونرهای که از استرینجنت باشند باعث از بین بردن چربی اضافه پوست می‌شوند. این  تونر قویترین نوع تونر‌هاست که درصد بالایی از الکل و مواد فعال را دارد که مناسب برای افرادی است که پوست آن‌ها مستعد جوش و آکنه است.
استرینجنت حاوی نارون کوهی هستند که خاصیت ضد التهابی دارد و  باعث درمان منافذ باز صورت می‌شوند و همچنین دارای عصاره درخت چای که باعث از بین بردن جای آکنه و محافظت در برار میکروب‌ها می‌شوند.
استرینجنت برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است.

نحوه استفاده از تونر 

روش استفاده از تونر بستگی به نوع پوست شما دارد اگر شما جز افرادی هستید که پوستی خشک دارند ابتدا باید کمی از محلول را بر روی دست خود ریخته و به آرامی به صورت خود بزنید و ماساژ دهید.
اما اگر پوستی چرب دارید کافیست کمی از تونر را به یک پنبه آغشته کنید و بعد بر روی صورت بمالید.

نحوه استفاده از تونر
نحوه استفاده از تونر

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی