تهران

دوست دارید تو فصل پاییز برنزه بشید؟

برنزه شدن در فصل پاییز
در فصل پاییز با توجه به سرد شدن هوا که امکان آفتاب گرفتن وجود ندارد باید روش‌های دیگری را برای برنزه شدن انتخاب کرد. روش‌هایی مانند: سولاریوم یا اسپری‌های برنزه کننده. اما باید نکاتی را در استفاده از این روش‌ها رعایت کرد که در ادامه این مقاله ما به بررسی تمام این نکات پرداختیم. با تیجور همراه باشید.

دوست دارید تو فصل پاییز برنزه بشید؟

در دنیای امروز پوست برنزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. آرزوی داشتن پوست برنزه به جنسیت بستگی ندارد و در بین مردان و زنان جایگاه ویژه‌ای دارد. اما معمولا بیشتر افراد در فصل تابستان با حمام آفتاب اقدام به برنزه شدن خود می‌کنند اما چون این رنگ پوست ماندگار نیست و با شروع فصل پاییز دیگر امکان حمام آفتاب وجود ندارد، در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های دیگری را برای برنزه کردن پوست آموزش دهیم. 

برنزه شدن در پاییز
پوست برنزه 

پوست برنزه چیست؟

پوست شما دارای 3 رنگدانه میباشد که عبارتند از: کاروتن یا رنگ زرد، ملانین یا رنگ قهوه ای، هموگلبین یا رنگ قرمز که ترکیب این رنگدانه ها با یکدیگر رنگ های مختلف پوست را به وجود می‌آورد.

انواع رنگ برنزه پوست

پوست برنزه روشن: رنگ پوست این گونه افراد قبل از قرار گرفتن در مقابل آفتاب زیتونی می‌باشد. افرادی که این رنگ پوست را دارند معمولا موهایشان تیره است. این رنگ پوست از ترکیب سه رنگ سبز، زرد و کمی قهوه‌ای ساخته شده است. 
پوست برنزه طلایی: رنگ پوست این گونه افراد قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب حالت زرد یا بژ دارد و رنگ چشم‌هایشان قهوه‌ای یا فندقی است. رنگ طبیعی این گونه افراد قهوه‌ای یا بلوند تیره می‌باشد. هنگامی که این افراد در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرند پوست آن‌ها به آسانی برنزه طلایی می‌شود اما باید از پوستشان در مقابل لک و سوختگی بیشتر مراقبت کنند.

رنگ پوست برنزه شکلاتی: رنگ پوست این گونه افراد قبل از قرار گرفتن در نور آفتاب قهوه‌ای تیره و رنگ طبیعی مو و چشم‌های آن‌ها قهوه‌ای تیره مایل به مشکی می‌باشد. این گونه افراد هنگامی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند پوست آن‌ها بدون سوختگی و لک برنزه می‌شود.

 
 انواع رنگ برنزه
انواع رنگ پوست برنزه 

تفاوت پوست برنزه با سبزه

افرادی که پوستشان سبزه است معمولا موهای تیره‌ای دارند. پوست این گونه افراد از ترکیب سه رنگ سبز، زرد و کمی قهوه‌ای ساخته شده است. این افراد باید با توجه به رنگ پوست خود در انتخاب رنگ لوازم آرایش خود دقت کنند.
افرادی که رنگ پوستشان برنزه است معمولا پوستشان در مقابل تابش نور خورشید لک نمی‌شود. در این افراد استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان ضروری می‌باشد.

تفاوت پوست برنزه با سبزه
تفاوت پوست برنزه با سبزه

چکونه برنزه طلایی شویم؟

شما می‌توانید با انواع روش‌های مختلف، پوست خود را برنزه کنید. به عنوان مثال در فصل تابستان بهترین روش برای برنزه کردن آفتاب گرفتن می‌باشد، اما در فصل پاییز که هوا سرد است بهترین روش برنزه شدن با سولاریوم یا استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی برنزه می‌باشد.

در ادامه این مطلب انواع روش‌های برنزه کردن را برای بررسی می‌کنیم.

چگونه برنزه طلایی شویم
انواع روش های برنزه طلایی پوست 

برنزه طلایی با حمام آفتاب

اگر خواهان پوستی برنزه هستید می‌توانید از حمام آفتاب استفاده کنید. بهترین زمان برای برنزه کردن با نور آفتاب صبح‌ها می‌باشد. ساعت 10 تا 3 بعد از ظهر بهترین زمان حمام آفتاب است. 
قبل از این کار از روغن‌ها و کرم‌های مخصوص که برای تیره کردن و برنزه شدن هستند استفاده کنید. کرم‌هایی که در آن‌ها تقویت کننده‌ها و ویتامین‌ها به کار برده شده‌اند.

چگونه برنزه طلایی شویم
استفاده از روغن و کرم مناسب قبل از آفتاب گرفتن 

هنگام آفتاب گرفتن یک جا ساکن نباشید و هر 15دقیقه بدن خود را بچرخانید تا نور خورشید به تمام بدن بتابد. اگر پوست روشنی دارید حدود 20 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر می‌توانید راه بروید. پیاده روی باعث می‌شود که آفتاب به تمام بدن برسد و بدن یک دست برنزه شود. توجه کنید که به دنبال خود یک لوسیون یا مرطوب کننده داشته باشید تا بعد از هر جلسه برنزه کردن به وسیله آن‌ها پوست خود را مرطوب نگه دارید.
برنزه شدن زیر نور آفتاب 4 روز یا بیشتر زمان می‌برد. سعی کنید در طول روز و ساعات مناسب زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید تا پوست آسیب نبیند. همچنین در زمانی که در معرض نور آفتاب هستید آب و مایعات زیاد استفاده کنید تا پوست دچار بی آبی نشود. 

برنزه شدن سریع با آفتاب
برنزه شدن با حمام آفتاب

نکاتی که برای برنزه شدن پوست باید به آن‌ها دقت کنید:

  • قبل از حمام آفتاب دوش نگیرد. زیرا چربی طبیعی پوست به برنزه شدن پوست بسیار کمک می‌کند. 
  • اگر می‌خواهید پوست طلایی و خوش رنگ شود به مدت یک ماه قبل از گرفتن حمام آفتاب آب هویج و یا هویج خام بخورید. 
  • قبل از حمام آفتاب استفاده از این خوراکی‌ها به برنزه شدن پوست بیشتر کمک می‌کند و همچنین مواد مغذی را به پوست می‌رساند.
  1. قارچ: به خاطر بتاکاروتون آن
  2. توت فرنگی: منبع ویتامین سی
  3. زرده تخم مرغ: منبع ویتامین A
  4. هویج: سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن
  • مواد غذایی زیر برای پوست افرادی که می‌خواهند برنزه شوند مفید است.
  1. گیاه ترشک: منبع ویتامین A و C می‌باشد. 
  2. پنیر: دارای ویتامین A می‌باشد. 
  3. سیر و پیاز: سرشار از سلنیوم است. 
  4. غذاهای دریایی: حاوی ویتامین E ،A ،C می‌باشد. 
  • استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می‌شود تا به پوست آسیب کمتری وارد شود. 
  • بعد از حمام آفتاب دوش بگیرید و با یک حوله رطوبت پوست خود را بگیرید و از لوسیون‌های مرطوب کننده پوست استفاده کنید. 
پوست برنزه طلایی
نکاتی که برای برنزه شدن پوست باید به آن ها دقت کنید

برنزه شدن با سولاریوم

روش دیگری که برای برنزه شدن می‌توانید استفاده کنید دستگاه سولاریوم است. این دستگاه دارای لامپ‌های فرا بنفش می‌باشد. فردی که می‌خواهد برنزه شود داخل این دستگاه قرار می‌گیرد و بعد از بسته شدن دستگاه نور فرابنفش به پوست فرد می‌تابد و پوست برنزه می‌شود. سرعت برنزه شدن در این دستگاه زیاد است اما زمان استفاده مناسب آن بین 5 تا 15 دقیقه است. ماندن بیش از اندازه در این دستگاه خطرناک می‌باشد. چون لامپ‌های ولتاژ بالا یا پایین دارای uva و uvb هستند و موجی که ایجاد می کنند 3 تا 8 برابر بیشتر از اشعه آفتاب در ظهر می‌باشد.

نکاتی که برای برنزه شدن با سولاریوم باید رعایت کنید:

  • عینک ایمنی و یا حفاظ‌دار را قبل از استفاده از دستگاه خریداری یا در سالن برنزه اجاره کنید.
  • از برنزه کننده بر پایه تیروزین خودداری کنید تیروزین یک ماده اسیدی است که ملانین پوست از آن استفاده می‌کند و پوست را تیره‌تر می‌کند.
برنزه شدن با سولاریوم
نکات برنزه شدن با سولاریوم

برنزه شدن با اسپری برنزه کننده

کسانی که به پوست برنزه علاقه دارند و نمی‌خواهند از آفتاب استفاده کنند و یا با توجه به فصل پاییز  نمی‌توانند از آفتاب برای برنزه شدن استفاده کنند، می‌توانند از اسپری‌های برنزه کننده استفاده کنند. با این اسپری‌ها می‌توانید هر قسمت از بدن را که می‌خواهید برنزه کنید. اگر برای برنزه کردن بدن به سالن‌های زیبایی بروید داخل اتاقکی می‌شوید که مواد برنزه به صورت افشان به پوست شما پاشیده می‌شود و بدن شما برنزه می‌شود. 

چگونه برنزه طلایی شویم
برنزه شدن با اسپری برنزه کننده

برنزه کردن پوست با استفاده از لوسیون و کرم‌های برنزه کننده

روش دیگر برنزه کردن پوست استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های برنزه کننده می‌باشد. اگر قصد استفاده از این محصولات را دارید ابتدا دوش بگیرید. سپس از مرطوب کننده استفاده کنید تا مواد برنزه کننده یک دست روی پوست بنشیند. لوسیون‌ها یا روغن‌های اتو برنزه به عمق پوست نفوذ می‌کنند و موجب می‌شوند پوست برنزه شود. برای اینکه مدت طولانی این رنگ را به خود بگیرد باید یک هفته از این کرم‌ها یا لوسیون‌ها استفاده کنید. بعضی از کرمهای برنزه وجود دارد که رنگ قهوه‌ای طلایی به پوست می‌بخشد. پوشش این کرم‌ها متوسط است و تمام نقاط پوست را می‌پوشاند. اما روشی موقتی هستند.

پوست برنزه
برنزه کردن پوست با استفاده از لوسیون و کرم های برنزه کننده

روش‌های خانگی برای داشتن پوستی برنزه

شما می‌توانید از روش‌های خانگی که آسیب کمتری به پوست می‌رساند برای برنزه کردن خود استفاده کنید:

  • استفاده از چای برای برنزه شدن

مواد لازم:

  • سه عدد چای کیسه‌ای
  • سه چهارم فنجان آب جوش 
  • یک چهارم فنجان روغن کنجد

چای را به آب جوش اضافه کنید و 10 دقیقه به آن زمان بدهید. بعد از آن روغن را به چای اضافه کرده به کمک یک اسفنج این ترکیب را به بدن خود بمالید. 

چگونه برنزه شکلاتی شویم
برنزه شدن با چای
  • برنزه شدن با کاکائو و چای

یکی دیگر از روش‌های برنزه شدن استفاده از ترکیب چای و کاکائو می‌باشد. 

مواد لازم:

  • چهار چای کیسه‌ای
  • یک سوم فنجان پودر کاکائو
  • نصف فنجان کره کاکائو
  • نصف فنجان روغن کنجد

برای این کار ابتدا چهار چای کیسه‌ای را به سه چهارم فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد. سپس یک سوم فنجان پودر کاکائو به اضافه نصف فنجان کره کاکائو را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید بعد از آن نصف چای سیاه دم کشیده را با نصف فنجان روغن کنجد یا نارگیل ترکیب کنید و به مخلوط کن اضافه کنید تا ترکیب صاف و نرم شود و بعد بقیه چای را نیز به ترکیب اضافه کنید. 
نکته قابل توجه در این ترکیب این است که هرچه زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد وقتی از مخلوط به پوست خود بمالید رنگ تیره‌تری را خواهید داشت.

برنزه کردن با قهوه بدون آفتاب
برنزه شدن با کاکائو و چای
  • برنزه شدن با قهوه

برای این کار ابتدا مقداری قهوه را با آب ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. وقتی رنگ آن باز شد شعله را خاموش کرده اجازه دهید تا مواد سرد شود. از ترکیب روی پوست خود بمالید و به آن زمان دهید تا پوست رنگ بگیرد و بعد با آب بشویید. 

برنزه کردن با قهوه بدون آفتاب
برنزه شدن با قهوه
  • برنزه شدن با قهوه و روغن زیتون

برای این منظور یک فنجان پودر قهوه را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. از خمیر به دست آمده به قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید برنزه شود بمالید. اجازه دهید این ترکیب 15 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم آن را بشویید. با این روش پوست مقدار کمی تیره می‌شود.

برنزه کردن با روغن زیتون
برنزه شدن با قهوه و روغن زیتون 
  • برنزه شدن با قهوه و حنا

برای این کار ابتدا یک قاشق غذا خوری قهوه را با سه قاشق غذاخوری حنا و مقداری آب ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده را به پوست خود بزنید. کمی زمان بدهید و وقتی پوست رنگ گرفت آن را بشویید.

برنزه کردن با قهوه بدون آفتاب
برنزه شدن با قهوه و حنا

برای این کار ابتدا یک فنجان قهوه غلیظ درست کنید توجه کنید هرچه قهوه غلیظ‌تر باشد رنگ آن برای برنزه شدن نیز پر رنگ‌‌تر می‌شود. قهوه درست شده را بگذارید سرد شود و بعد به آن لوسیون سفید و غلیظ اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود با این ترکیب روی پوست رنگ برنزه‌ای ایجاد می‌شود. از این لوسیون هر روز می‌توانید استفاده کنید. اگر بعد از اولین استفاده از رنگ برنزه خود راضی نبودید مقدار قهوه را کم یا زیاد کنید. 

نکته: برای برنزه کردن پوست با قهوه بهتر است از قهوه کافئین‌دار استفاده کنید. اگر از لوسیون قهوه استفاده کردید بگذارید کاملا خشک شود تا لباستان را کثیف نکند. 

برنزه شکلاتی
برنزه شدن با قهوه و لوسیون بدن
  • برنزه شدن با کاکائو

استفاده از پودر کاکائو نیز روشی طبیعی برای برنزه کردن پوست می‌باشد. مقداری کاکائو در حدود یک چهارم فنجان را با لوسیون سفید کننده مخلوط کنید و به پوست خود بمالید و آن را ماساژ دهید. 20 دقیقه زمان بدهید و بعد با آب ولرم بشورید. برای اینکه پوست برنزه شود چند بار این کار را انجام دهید. 

برنزه شدن با کاکائو
برنزه شدن با کاکائو
  • برنزه شدن با شکلات

روش دیگر برای برنزه کردن پوست استفاده از شکلات است. با شکلات می‌توانید پوست را به طور طبیعی برنزه کنید. برای این منظور شکلات را با مقداری از کرم آرایشی مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . 30 دقیقه زمان بدهید.

نکته: اگر می‌خواهید به پوست برنزه مورد نظر خود برسید چند بار در هفته این کار را تکرار کنید. 

برنزه شکلاتی
برنزه شدن با شکلات

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی