تهران

راهنمای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید لوازم آرایش ضروری
از آن جایی که لوازم آرایش مستقیما با پوست در تماس است ، باید مورد تایید وزارت بهداشت بوده و کیفیت بالایی داشته باشد . تا به سلامتی و پوست شما آسیبی نرساند . خواندن نکات مهم جهت خرید لوازم آرایشی به شما کمک می کند تا علاوه بر انتخاب مناسب هزینه ها را هنگام خرید تا حدی پایین بیاورید .

داشتن پوستی درخشان و زیبا ، نشان دهنده ی سلامت شماست . خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از مهم ترین خریدهایی است که هر خانمی انجام می دهد ، چون لوازم آرایش مستقیما با پوست شما در تماس است و روی پوست تاثیر می گذارد . بعد از دنبال کردن برنامه ی غذایی سالم و داشتن سبک زندگی صحیح ، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی سالم و با کیفیت مهم ترین مسئله است که باید به آن توجه کنید .

 

خرید لوازم آرایش با کیفیت
خرید لوازم آرایش با کیفیت و مرغوب

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که استفاده از لوازم آرایش ناسالم و مضر پیامدهای جبران ناپذیری همچون ایجاد حساسیت ، قرمزی ، چین و چروک ، خشکی پوست و حتی سرطان را به دنبال دارد . بنابراین موقع انتخاب لوازم آرایش به برند و کیفیت آن توجه داشته باشید . خواندن راهنمای خرید لوازم آرایش به شما کمک می کند تا علاوه بر انتخاب مناسب ، هزینه های خرید را تا حد زیادی پایین بیاورید .


موقع خرید لوازم آرایش ، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید ، این است که تنها به لیبل ها و علامت هایی مانند "natural" ، "Green" و "Organic" روی محصولات توجه نکنید . توصیه می شود تمام مواد مضر موجود در ترکیبات محصولات را شناخته و در مورد آنها مطالعه داشته باشید .

 

محصولات آرایشی و بهداشت سالم
مواد به کار برده شده در محصولات آرایشی و بهداشتی

ماده سورفکانت (surfactants)

در محصولات بهداشتی شست و شوی صورت ، ماده ای به نام سورفکانت به کار برده می شود . این ماده کثیفی ها ، آلودگی ها و چربی های روی پوست را از بین می برد . در محصولاتی مانند شامپو ، کرم پودر ، لوسیون بدن و ژل حمام نیز از سورفکانت استفاده می کنند .


مواد معطر

همیشه از مواد آرایشی استفاده کنید که معطر نباشند . مواد عطری باعث به وجود آمدن آلرژی می شوند . برندهای آرایشی و بهداشتی معروف تمام این نکات را رعایت می کنند . اگر جزء افرادی هستید که پوست های حساسی دارند ، از محصولات دارای مواد معدنی و طبیعی استفاده کنید .


پلیمرهای موطوب کننده

پلیمرها در واقع ماده شیمیایی و شبیه سازی شده ی گلیسیرین موجود در گیاهان و حیوانات می باشند . پلیمرها خاصیت آبرسانی به پوست را دارند و پوست را نرم می کنند . در محصولات نرم کننده ی مو و همچنین کرم های مخصوص اصلاح از پلیمرهای مرطوب کننده استفاده می کنند .


مواد نگهدارنده

در ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی برای افزایش طول عمر و جلوگیری از رشد باکتری ها مواد نگهدارنده به کار می برند . اگرچه مواد نگهدارنده از ابتلا به حساسیت های مختلف پوستی جلوگیری می کند و مانع وارد شدن آسیب های جدی به پوست صورت و چشم ها می شود ، اما ممکن است افراد به آلرژی مبتلا شوند . بیشتر این مواد بوهای تند و تیزی دارند به طوری که شما را آزرده خاطر می کنند .

 

پرکاربردترین محصولات آرایشی
معرفی پرکاربردترین محصولات آرایشی

پرکاربردترین محصولات آرایشی

کاملا طبیعی است که برخی از لوازم آرایش ها کاربرد بیشتری نسبت به بقیه دارند . به طوری شما از آنها به طور روزانه استفاده می کنید و در کیف لوازم آرایش خود قرار می دهید . شناخت پرکاربردترین محصولات آرایشی به شما کمک می کند تا فقط آن چه را که لازم دارید خریداری کنید و هزینه های خود را کاهش دهید .

  1. برای مصرف روزانه خود ، کرم پودر Mineral یا دارای SPF بخرید . کرم پودری را بخرید که رنگ آن با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و چهره ی شما طبیعی به نظر برسد . BB و CC کرم پودرهای سبکی هستند که کمترین صدمه را به پوست شما وارد می کنند و به خوبی پوست صورت شما را پوشش می دهند .
  2. همان طور که می دانید از کانسیلر برای پوشاندن لکه های صورت و حلقه های سیاه زیر چشم استفاده می کنند . کانسیلر پوشش و رنگدانه های بیشتری نسبت به کرم پودر دارد . همیشه سعی کنید از دو نوع کانسیلر استفاده کنید : کانسیلر با تناژ صورتی که حلقه های سیاه زیر چشم را محو می کند و کانسیلر با تناژ آبی که لکه های قرمز روی پوست را می پوشاند .
  3. از رژ گونه های با رنگ ملایم استفاده کنید . یک پنکیک برنزه ی مات و طبیعی هم می تواند کار یک رژ گونه را انجام دهد .
  4. ریمل مناسبی با توجه به حجم ، کوتاهی و بلندی مژه های خود بزنید .
  5. استفاده از خط چشم بستگی به نیاز و مهارت شما در کشیدن خط چشم دارد .
  6. برای آرایش روزانه از رژ لب های با رنگ طبیعی استفاده کنید و برای مهمانی ها رژ لب های با رنگ تیره مثل قرمز و بنفش بزنید .

در پایان این مطلب به شما توصیه می کنیم ، اگر قصد دارید که لوازم آرایش خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید . حتما به سراغ سایت های معتبر بروید .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی