تهران

نحوه آرایش صورت در فصل تابستان و گرما

آرایش صورت در تابستان
نحوه آرایش صورت در فصل تابستان کاملا متفاوت از فصل‌های دیگر است. زیرا در این فصل به علت گرمای هوا پوست صورت عرق کرده و باعث تغییر در آرایش صورت می‌شود. برای آگاهی از تمام نکات آرایشی مخصوص فصل تابستان با ما در ادامه این مطلب در تیجور همراه باشید.

آرایش صورت در تابستان

در فصل تابستان به علت گرما و رطوبت هوای زیادی که وجود دارد مدت ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش پیدا کرده و پس از گذشت چند ساعت اصطلاحا روی صورت می‌ماسد. برخی خانم‌‌ها کارهایی که در فصول دیگر انجام می‌دهند را در فصل تابستان تکرار می‌کنند که اشتباه است، بنابراین در فصل تابستان برای داشتن یک میکاپ ماندگار باید از ابزارهای آرایشی ایده‌آل و مراقبت‌های پوستی مخصوص تابستان استفاده کرد. 
برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها و نکات با ادامه این مطلب همراه باشید.

آرایش در تابستان
آرایش مناسب صورت در فصل تابستان

نکاتی که قبل از آرایش کردن در تابستان باید در نظر داشته باشید:

  1. ابتدا برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت در اثر گرمای هوا صورت را با آب خنک و سرد قبل از میکاپ بشویید تا پوست شاداب شده و از چروک و افتادگی آن جلوگیری شود.
  2. هنگامی که صورت را با آب خنک شستید، قبل از اینکه خشک شود از کرم ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست خود استفاده کنید. همانطور که می‌دانید استفاده از ضد آفتاب در این فصل از کارهای ضروری مراقبت از پوست می‌باشد. (اگر پوست صورت چرب و مستعد جوش زدن می‌باشد از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید.)
شستشوی صورت قبل از آرایش
شستشوی صورت قبل از آرایش

انتخاب پرایمر و کرم پودر مناسب

در فصل تابستان بهتر است که مقداری کرم مرطوب کننده و پرایمر قبل از میکاپ کردن به صورت خود بزنید تا آرایش مدت بیشتری روی پوست بماند. 
استفاده از کرم‌های بدون چربی برای پوست‌های چرب به همراه استفاده از پرایمر باعث جذب چربی پوست و ماندگاری بهتر آرایش می‌شود. 
پس از آماده سازی و زیر سازی پوست صورت با کرم‌ها و پرایمر‌های مناسب نوبت به استفاده کرم پودر است که بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودرهای سنگین استفاده کنید.

حتما توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از کرم پودر، از نوع خشک آن استفاده کنید. 

لوازم آرایش ضد آب
استفاده از پرایمر به عنوان زیرساز آرایش

استفاده از لوازم آرایشی در تابستان

در فصل تابستان، از انگشت‌های خود برای آرایش کردن استفاده نکنید و برای اینکه کرم بهتر بر روی پوست بنشیند از اسفنج و یا برس‌های مخصوص استفاده کنید. برای اینکه آرایش در گرمای زیاد هوا بهم نخورد، برای پاک کردن رطوبت اضافی از پوست صورت از پدهای خشک به صورت نقطه‌ای استفاده کنید.

استفاده از برنز کننده صورت

برای اینکه آرایش طبیعی‌تر شود، در بعضی از قسمت‌های صورت خود مانند پیشانی، بینی، گونه و چانه از برنز کننده استفاده کنید. هنگامی که از کرم‌های برنز کننده استفاده می‌کنید چشم و دندان‌های شما روشن‌تر و سفید‌تر به نظر میرسند.

آرایش ملایم داشته باشید

در فصل تابستان و گرمای هوا، عرق کردن زیاد باعث می‌شود آرایش ماندگاری کمتری داشته باشد، بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا کنید.

کرم ضد براقی پوست

برای اینکه پوست صورت بعد از استفاده از کرم پودر بیش از حد براق نشود، بهتر است از کرم پودر‌های رنگ روشن استفاده کنید. ترکیب کرم پودر با چربی‌های منافذ پوست صورت باعث می‌شود رنگ کرم پودر کمی تیره‌تر به نظر برسد.

کرم ضد براقی پوست
آرایش ملایم در تابستان

از رنگ‌های تند استفاده نکنید

استفاده از رنگ‌های جیغ و تند در آرایش باعث می‌شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشود پس بهتر است از رنگ‌های خنثی و پاستیلی در آرایش خود استفاده کنید.

آرایش مخصوص فصل تابستان
عدم استفاده از رنگ‌های جیغ در آرایش فصل تابستان

استفاده از سایه چشم مناسب

به خاطر گرما بهتر است از سایه‌های مایع که به سرعت جذب پوست می‌شوند استفاده کنید و از سایه‌های چرب که پشت چشم می‌ماسند استفاده نکنید. توجه داشته باشید با استفاده از سایه‌های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم نیز می‌شود.

استفاده از رژ گونه

با توجه به گرما باید به جای استفاده از رژ گونه‌‌های پودری از رژ گونه‌های مایع استفاده کنید، چون رژ گونه پودری با عرق ناشی از گرما بر روی پوست ترکیب شده و لکه‌های ناخوشایندی ایجاد می‌کند. پس بهتر است در این فصل یک لایه نازک از رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت چرب به نظر نرسد. (بهتر است از رنگ‌های ملایم برای رژگونه خود استفاده کنید و آن را با برس مخصوص رژگونه به صورت بزنید سپس آن را با پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی نگیرد.)

آرایش مخصوص فصل تابستان
استفاده از رژگونه مایع در تابستان

استفاده از پنکیک پودری

در فصل تابستان به خاطر گرمایی که وجود دارد از پنکیک‌های فشرده استفاده نکنید زیرا گرمای هوا و عرق آن را سفت و غلیط می‌کند و پوست صورت را چرک و چرب نشان می‌دهد. سعی کنید از پنکیک‌های غیرفشرده و پودری برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

ریمل دائمی و ضد آب

در روزهای تابستان که هوا گرم می‌باشد به دلیل عرق کردن، مواد آرایشی به سرعت پاک می‌شوند. به خاطر همین موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم از لوازم آرایشی ضد آب در آرایش چشم‌های خود استفاده کنید. 
ریمیل های ضد آب دارای خاصیت چسب مانندی می‌باشند که هیچوقت در صورت گرما و عرق کنده نشده و پخش نمی‌شوند.

مداد چشم و مداد ابروی مناسب

در فصل تابستان که حتی پیاده روی ساده هم باعث می‌شود مداد زیر چشم بریزد و آرایش خراب شود سعی کنید از مداد‌های چرب استفاده نکنید و بجای آن از مداد چشم خشک برای فرم دادن به چشم و ابرو استفاده کنید.

نحوه آرایش صورت در فصل تابستان و گرما
عدم استفاده از مدادهای چشمی چرب در تابستان

دستمال اکسیژن رسان پوست صورت

در فصل تابستان برای اینکه آرایش صورت را ثابت نگهدارید سعی کنید همیشه دستمال اکسیژن رسان همراه داشته باشید تا در مواقع استفاده از آن چربی‌های اضافی و عرق صورت را پاک کنید.

پوست چرب
دستمال اکسیژن رسان پوست

اسپری آب معدنی برای بالا بردن دوام آرایش صورت

اسپری آب معدنی باعث مرطوب کردن و آبرسانی به پوست صورت می‌شود و آرایش صورت را درخشان و با طراوت می‌کند. اگر پوست چربی دارید به جای استفاده از کرم‌های سنگین مرطوب کننده از اسپری آب معدنی استفاده کنید که بدون چرب کردن پوست، آن را همیشه مرطوب نگه میدارد.
اگر در طول روز احساس سنگینی آرایش بر روی پوست صورت خود کردید تنها با چند اسپری آب معدنی دوباره به پوست و آرایش خود طراوت مجدد ببخشید. 

شستشوی صورت
اسپری آبرسان و مرطوب کننده پوست

بهترین آرایش مناسب فصل تابستان

  • خط چشم

در فصل تابستان با عرق کردن صورت ماندگاری آرایش و لوازم آرایشی پایین می‌آید به همین خاطر بهتر است از لوازم آرایشی ضد آب در آرایش چشم خود که نقطه جلب توجه است استفاده کنید. خط چشم ضد آب دارای خاصیت چسبندگی می‌باشد و بر اثر گرما پخش نمی‌شود.  به این نکته نیز هم توجه داشته باشید که برای ماندگاری خط چشم از سایه‌های پودری روی پلک استفاده نکنید و مداد چشم ضد آب را جایگزین مدادهای چرب چشمی کنید.

آرایش مخصوص فصل تابستان
خط چشم مناسب فصل گرما
  • رژ لب

در فصل تابستان که هوای گرم باعث خشکی لب می‌شود بجای استفاده از رژلب‌های 24 ساعته از برق لب که باعث تقویت لب‌ها می‌شود استفاده کنید.
درصورت استفاده از رژ لب، از رنگ‌های روشن استفاده کنید و برای ماندگاری بیشتر، ابتدا بر روی لب‌های خود پنکیک بزنید سپس با استفاده از مداد لب که چربی کمی دارد بر روی لب‌های خود بکشید و در آخر پس از پخش کردن خط لب از رژ مناسب برای تکمیل آرایش خود استفاده کنید.

آرایش مخصوص فصل تابستان
رژ لب مناسب فصل تابستان
  • مداد ابرو

در فصل تابستان برای آرایش ابروهای خود سعی کنید به جای استفاده از مداد ابرو از ژل ابرو بیرنگ استفاده کنید. به دلیل اینکه استفاده از مداد ابرو دوام زیادی ندارد و در اثر گرما و تعریق پس از گذشت چند ساعت پاک خواهد شد. 
در این روزهایی که نچرال بودن و آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی ابروهای خود را با استفاده از یک ژل ابروی بیرنگ و با کیفیت فرم دهید و آن‌ها را زیبا کنید. 

آرایش مخصوص فصل تابستان
مداد ابروی مناسب تابستان
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی