تهران

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران
برای برخورداری از اعتماد به نفس بالا برای خود چالش و هدف معین کنید و برای رسیدن به آن هدف ها تمام تلاش خود را به کار گیرید، لازمه برخورداری از اعتماد به نفس بالا موفقیت است، اگر خود را فردی موفق بدانید و برای اثبات آن تلاش کنید قطعا از اعتماد به نفسی درونی برخوردار خواهید بود.

اهمیت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس مهم تر از تجربه، استعداد و مهارت است، اگر فردی همه این ویژگی ها را داشته باشد اما اعتماد به نفس نداشته باشد در بسیاری از موارد با مشکل مواجه می شود به همین دلیل است که می گوییم اعتماد به نفس بزرگترین و مهم ترین دارایی یک شخص محسوب می شود.

به عنوان مثال فردی برای استخدام در یک شغل از همه جهات بهترین است و کم تر کارفرمایی به رد کردن وی می اندیشد زیرا اعتبار نامه چشمگیری دارد لیکن اگر همین فرد به یک مصاحبه دعوت شود و کارفرما متوجه نداشتن اعتماد به نفس در گفتار یا رفتار وی شود احتمال اینکه استخدام ایشان را رد کند بسیار است زیرا  اعتبار نامه بدون اعتماد به نفس به درد نمی خورد و فرد در انجام مسئولیتی که به وی سپرده خواهد شد احتمال اینکه با مشکل و موانع بسیار برخورد کند زیاد است به همین دلیل است که کارفرما ایشان را رد خواهد کرد.

اعتماد به نفس بالا در مقابل دیگران

به احتمال زیاد در برخورد با دیگران به این نکته دقت کرده اید که برخی افراد همیشه و با وجود مشکلاتی که دارند سعی بر زندگی کردن با شادی و خوشبختی دارند، احساس رضایت از زندگی دارند و به خویشتن اعتماد دارند و همواره این جمله را تکرار می کنند « من دیگر قوی شده ام می بینم ، می خندم و رد می شوم » .
اینگونه افراد زندگی شادتری خواهند داشت زیرا پذیرفته اند که زندگی در گذر است و نه شادی ماندگار است و نه غم و اندوه،  و با غم و اندوه آنان هیچ چیز به جای خود بر نمی گردد و تنها با غمگین بودن به خود ضربه می زنند و از زندگی خود را محروم می کنند به همین دلیل سعی بر شاد بودن دارند که شادی بزرگترین انگیزه برای برخورداری از اعتماد به نفس بالا است.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

برخورداری از اعتماد به نفس بسیار مهم است به خصوص در یک رابطه دو طرفه  از اهمیت فوق  العاده ای برخوردار است زیرا اگر فردی در یک رابطه دو طرفه و احساسی اعتماد به نفس نداشته باشد به بی احساسی، درک نشدن  و بی احترامی... متهم می گردد.
فردی که در مقابل دیگران یا کسانی که به آنان علاقه دارد اعتماد به نفس نداشته باشد به مرور زمان از خود متنفر شده  و احساس حقارت و اندوه در آنان به وجود می آید، اما چگونه باید اعتماد به نفس خود را در مقابل دیگران افزایش دهیم تا ما نیز همانند دیگران به راحتی بتوانیم با افراد ارتباط داشته و حرف های خود را با اعتماد به نفس و رسا بیان کنیم، به موارد زیر توجه کنید و برای افزایش اعتماد به نفس درونی خود حتما این راهکارها را عملی سازید.

روش های افزایش اعتماد به نفس

 

یادتان نرود که هر حرفی مکان مخصوص به خود را داراست

برای برخورداری از شخصیتی مثبت و احترام به خود قبل از حرف زدن فکر کنید که آیا  مکان مناسبی را برای حرف زدن با طرف مقابل انتخاب کرده اید، طبیعتا وقتی طرف مقابل شما بی حوصله و فرو در افکار خویش باشد صحبت کردن شما نشانه بی احترامی  و وقت نشناسی به خود خواهد گرفت و زمانی که حرف شما مورد توجه قرار نگرفت از اعتماد به نفس شما کاسته  میشود، پس قبل از گفتن هر حرفی به یاد داشته باشید « هر سخن برای پذیرفته شدن وقت و مکان خاصی را دارد ».

ارتباط چشمی در بالا بردن اعتماد به نفس

توجه به زبان بدن

برای اینکه هم از نظر خود و هم از نظر دیگران با اعتماد به نفس شناخته شوید بایستی بیش از پیش به زبان بدن خود توجه داشته باشید، به یاد داشته باشید برقراری ارتباط چشمی در رابطه دو  طرفه بسیار چشمگیر است و معجزه می کند.

کنترل احساسات

کنترل احساسات بسیار مهم است و بایستی در هنگام عصبانیت آرام باشید، نفس عمیق بکشید و به چیز های منفی فکر نکنید، احساسات خود را کنترل کنید و با تفکر و دور اندیشی واکنش مناسب نشان دهید.

شنونده ی خوبی باشید

افرادی که از اعتماد به نفس بالا برخوردار هستند همواره سعی می کنند شنونده خوبی باشند و در موارد مناسب حرف طرف مقابل را تایید یا با لحنی دوستانه و با احترام حرف طرف مقابل خویش را رد کرده و راه حلی ارائه دهند.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

عدم اعتماد به نفس در بزرگسالان از شرایط مختلفی مانند: بیماری های جسمی ، کم تحرکی ، از دست دادن شغل و مواردی این چنین تاثیر می پذیرد. بزرگسالان عزیز ابتدا بایستی برای داشتن اعتماد به نفسی بالا خود دست به کار شده و در قدم اول باید افکار منفی را از خود دور ساخته و نسبت به خود افکار مثبتی داشته باشند.
بزرگسالان برای اینکه افرادی با اعتماد به نفس باشند بایستی به بهداشت فردی خود توجه ویژه ای داشته باشند، لباس هایی بپوشند که حس شادی و جوان شدن را در آنان نهادینه می کند و خواب کافی داشته باشند تا از کسالت دوری کنند.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی