تهران

با این اشتباهات رایج آرایشی سن‌تان بیشتر می‌شود

اشتباهات آرایشی
همه خانم‌ها آرایش میکنند تا چهره‌ای زیباتر، جذاب‌تر و شاداب‌تر داشته باشند. ولی گاهی در نحوه آرایش و میکاپ و انتخاب لوازم آرایش اشتباه می‌کنند که همین اشتباهات باعث می‌شود سن خانم‌ها بیشتر به نظر برسد و چهره حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در ادامه این مطلب در تیجور این اشتباهات را بررسی می‌کنیم.

با این اشتباهات رایج آرایشی سن‌تان بیشتر می‌شود

آیا می‌دانستید که برخی از اشتباهات در استفاده از لوازم آرایش یا شیوه نادرست در استفاده آن‌ها در صورت باعث می‌شود که سن شما بیش از حد زیاد شود و از حتی از جذابیت و زیبایی طبیعی چهره شما کم کند؟

برخی خانم‌ها به میزان استفاده از کانسیلر، کرم پودر و رنگ آن، آرایش چشم، مژه، ابرو، گونه و لب خود دقت نمی‌کنند و در رنگ و میزان آن اشتباه و زیاده روی می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود سن آن‌ها بیشتر نشان داده شود.

در این مقاله چند اشتباه رایج آرایشی را با هم بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب اشتباه رنگ رژ لب 
رنگ رژلب زیبایی چهره را دو چندان می‌کند. بهتر است برای استفاده روزانه به جای رنگ‌های تیره رژ لب از رنگ روشن استفاده کنید تا چهره شما را بازتر و شاداب‌تر نشان دهد. اما اگر رنگ‌های تیره را بیشتر می‌پسندید به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که لب‌های باریکی دارند به هیچ عنوان از رنگ‌های تیره رژ لب استفاده نکنند. 

اشتباهات رایج آرایشی
استفاده از رژ لب رنگ روشن برای جوان‌تر دیده شدن

2. انتخاب کرم پودر نامناسب
برای داشتن آرایشی ملایم برخی به اشتباه با زدن کرم پودرهای سنگین با رنگ اشتباه و یا استفاده مقدار زیادی از کرم پودر نه تنها جوان‌تر نشان داده نمی‌شوند بلکه چین و چروک‌های صورت آنها نیز بیشتر به چشم می‌آید و سنشان هم بالاتر نشان داده می‌شود. میکاپ آرتیست‌ها برای جلوگیری از این اتفاق به خانم‌ها توصیه می‌کنند که از کرم پودرهای سفت و غلیظ استفاده نکنند و به جای این کرم پودرها از کرم پودرهای مایع و سبک استفاده کنند. با استفاده از این کرم پودرها نه تنها پوست‌تان سنگین نمی‌شود بلکه چهره‌ای باطراوت‌تر و طبیعی‌تر خواهید داشت.

انتخاب کرم پودر نامناسب
زیاده روی در زدن کرم پودر

3. ریمل زدن زیاد به مژه‌های پایینی چشم
استفاده بیش از حد از ریمل برای مژه‌های پایینی چشم باعث می‌شود خطوط چین و چروک هر چند کم باشند اما توجه دیگران به آن جلب شود و زدن ریمل زیادی آن را مشخص‌تر کند.

آرایش صورت
زیاده روی در ریمل زدن

4.استفاده اشتباه از سایه تیره رنگ
استفاده از رنگ‌های نامناسب سایه چشم سن شما را بالاتر می‌برد. روش درست استفاده از سایه تیره این است که آن را تنها در گوشه بیرونی چشم به کار ببرید نه در کل پلک چشم‌ها. این کار باعث بالاتر نشان دادن سن شما می‌شود

رنگ نامناسب سایه
استفاده نامناسب از رنگ سایه چشم تیره در میکاپ

5. اشتباهات خط چشم
خط چشم تیره کشیدن آن هم در قسمت پایین چشم‌ها باعث می‌شود چشم کوچک‌تر به نظر برسد. برای اینکه چشمتان درشت‌تر و زیباتر به نظر بیاید بهتر است از مداد چشم سفید استفاده نمایید. با این کار چهره شما بازتر نشان داده می‌شود و جلوه بهتری دارد.

خط چشم نامناسب
خط چشم اشتباه

6. زدن رژگونه در قسمت برآمدگی گونه‌ها
برای اینکه چهره‌ای جوان و زیبا داشته باشید باید قید رژگونه‌های تیره و پر رنگ را بزنید و به جای آن‌ها از رژگونه‌هایی مانند هلویی و صورتی کمرنگ استفاده کنید. حتما به این نکته دقت داشته باشید که رژگونه را در مرکز گونه نزنید بلکه در قسمت بالایی گونه رژگونه بزنید. به این نکته هم توجه داشته باشید هر چه سن بالاتر برود پوست نیز افتاده‌تر و چروک‌تر می‌شود که باید دقت کنید به جای زدن رژگونه در مرکز گونه، آن را در قسمت بالایی و استخوانی گونه بزنید و توجه داشته باشید که به قسمت بینی نزدیک نباشد این کار یک حالت لیفتینگ را هم به چهره شما می‌بخشد. پس از رنگ‌های ملایم و زیبا برای جوان نشان دادن چهره خود استفاده کنید.

انتخاب نامناسب رنگ رژ گونه
نحوه رژگونه زدن در میکاپ روزانه

7. تاکید بیش از اندازه روی ابروها
به جای استفاده از رنگ‌های تیره برای ضخیم‌تر کردن ابروها که چهره را پیرتر نشان می‌دهد می‌توانید برای ابروهایتان از رنگ یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی آن‌ها استفاده کنید.

اشتباه رایج آرایشی
در میکاپ خود ابروها را بیش از اندازه تیره نکنید

8. نحوه استفاده صحیح از کانسیلر
اکثر مردم سیاهی زیر چشم دارند که این امر با افزایش سن مشخص‌تر می‌شود. استفاده از کرم پودر این مشکل را تشدید می‌کند اما کانسیلر عکس آن عمل می‌کند. بدین صورت بر روی تیرگی زیر چشم مقداری کانسیلر بزنید و پخش کنید. تا جایی که می‌توانید لایه کانسیلر را نازک بزنید. 

کانسیلر دور چشم
برای سیاهی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید

9. استفاده نکردن از خط لب
مداد خط لب یکی از احتیاجات آرایشی است. مداد لب باعث می‌شود که خط لب مشخص شود، اما سعی کنید به جای اینکه خط لب را بالاتر و یا پایین‌تر از لب بکشید آن را نزدیک به مرکز لب بکشید تا چهره‌ای طبیعی‌تر و زیباتر داشته باشید.

اشتباهات رایج در آرایش صورت
استفاده نادرست از خط لب

10. استفاده بیش از اندازه از پنکک
استفاده هر چند کم از از پنکک برای پوست باعث به وجود آمدن برخی مشکلات پوستی و پوسته پوسته شدن نیز می‌شود. اگر می‌خواهید از پنکک استفاده کنید می‌توانید از پنکک مینرال یا رایس استفاده کنید و به هیچ عنوان آن را نزدیک و دور چشم خود نزدیک چون باعث خشکی پوست و تاکید بر چین و چروک پوست می‌شود. 

اشتباه رایج آرایشی
استفاده بیش از اندازه از پنکک

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. روش درست پوشاندن سیاهی دور چشم چگونه است؟

    اکثر مردم سیاهی زیر چشم را دارند که این امر با افزایش سن بیشتر می‌شود. استفاده از کرم پودر این مشکل را تشدید می‌کند اما کانسیلر عکس کرم پودر عمل می‌کند. بدین صورت که بر روی تیرگی زیر چشم خود مقداری کانسیلر بزنید و آن را پخش کنید. تا جایی که میتوانید لایه کانسیلر را نازک بزنید.
  2. رژگونه را در کدام قسمت گونه بزنیم؟

    رژگونه را در مرکز گونه نزنید بلکه در قسمت بالایی گونه رژگونه بزنید. هر چه سن بالاتر برود پوست نیز افتاده‌تر و چروک‌تر می‌شود. به جای زدن رژگونه در مرکز گونه آن را در قسمت بالایی و استخوانی گونه بزنید و توجه داشته باشید که به ناحیه بینی نزدیک نباشد.
  3. از چه رنگ رژگونه‌ای برای کم سن نشان دادن خود استفاده کنیم؟

    به جای استفاده از رژگونه‌های تیره که سن را بالاتر می‌برد از رژگونه‌های هلویی و صورتی کمرنگ استفاده کنید که سن را کمتر و چهره را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.
  4. برای آرایش طبیعی از چه کرم پودری استفاده کنیم؟

    از کرم پودرهای سنگین و غلیظ استفاده نکنید. سعی کنید از کرم پودرهای مایع و سبک استفاده کنید. با استفاده از این کرم پودرها نه تنها پوستتان سنگین نمی‌شود بلکه چهره‌ای با طراوت‌تر و طبیعی‌تر خواهید داشت.
  5. از چه رنگ رژلبی برای کم سن تر نشان دادن خود استفاده کنیم؟

    بهتر است به جای رنگ های تیره رژ لب از رنگ روشن استفاده کنید تا چهره شما را بازتر و شاداب تر نشان دهد
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی