تهران

هر آنچه که باید در مورد هایلایتر بدانید

هایلایتر
در این مقاله از مجله ی تی جور، ما هر آن چیزی که شما باید در مورد هایلایتر بدانید را برای تان توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

هایلایتر چیست؟

هایلایتر یکی از لوازم آرایشی است که به شما در برجسته تر کردن و زیباتر کردن نقاط دلخواه صورتتان کمک می کند. هایلایتر، در اصل همان بخش کامل کننده ی کانتورینگ کردن صورت می باشد که باعث می شود برق خاصی به آن داده شده و در نتیجه آرایش شما زیباتر، تمیز تر و شیک تر به نظر برسد.

هایلایتر صورت
هایلایتر یکی از لوازم آرایشی است که به شما در برجسته تر کردن و زیباتر کردن نقاط دلخواه صورتتان کمک می کند.

 

آیا هایلایتر همان پرایمر است؟

شاید فکر کنید که هایلایتر و پرایمر دو محصول مشابه هستند در حالی که اینطور نبوده و این دو محصول کاملا متفاوت از یک دیگر هستند. البته گاهی اوقات بعضی پرایمر هایی وجود دارند که حالت پرایمر گونه هم دارند و پایه ی آرایش صورت هستند. 
به صورت کلی، پرایمر به شما کمک می کند تا پوستتان را یکسان سازی کرده و منافذ آن را ببندید در حالی که هایلایتر، جلوه ای درخشان و زیبا به صورت شما می بخشد.

فرق هایلایتر و پرایمر صورت
پرایمر صورت برای یکسان سازی پوست می باشد

چه ترفند هایی می توان با هایلایتر در هنگام آرایش کردن انجام داد؟

گریمور های حرفه ای از هایلایتر برای برجسته کردن گونه ها، پر حجم نشان دادن لب ها، کشیده کردن صورت، باریک کردن بینی و ... استفاده می کنند که البته انجام دادن این کار ها نیازمند تجربه و آموزش است و اگر شما ندانسته این کار ها را انجام دهید، امکان دارد که نتیجه ای برعکس داشته باشید!


انواع هایلایتر چی هستند؟

هایلایتر های مایع:

یکی از پر کاربرد ترین مدل های هایلایتر، هایلایتر های مایع هستند که به دلیل چند کاره بودنشان، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. این هایلایتر 6 رنگ متفاوت دارد که می توان برای هر رنگ پوست و هر مدل آرایشی از آن استفاده نمود.

هایلایتر های مایع رنگ های مختلفی دارند
هایلایتر مایع 6 رنگ متفاوت دارد که می توان برای هر رنگ پوست و هر مدل آرایشی از آن استفاده نمود.

 

 هایلایترهای کرمی:

این دسته از هایلایتر ها مناسب برای مجالس عروسی و زمان هایی که شما خواستار یک آرایش فوق العاده و فوق العاده زیبا هستید، به کار می آیند. استفاده ی بیش از حد از این هایلایتر موجب نتیجه ی عکس شده و آرایش شما را غیر طبیعی نشان خواهد داد. 
 

هایلایتر های پودری:

دسته ی دیگر هایلایتر ها، نوع پودری آن است که برای مواقعی که نیاز به اندک کمی تغییر در ظاهر همیشگی است، از آن استفاده می شود تا آرایش طبیعی به نظر رسیده و جلب توجه نکند. 
 

 

چگونه از هایلایتر ها استفاده کنیم؟

اگر می خواهید از هایلایتر برای یک آرایش ساده ی روزانه استفاده کنید، باید از فرمول دائمی استفاده از هایلایتر استفاده کنید. این فرمول بدین صورت است که شما باید با استفاده از هایلایتر، روی گونه هایتان یعنی دقیقا از روی استخوان گونه تا انتهای گونه تان را به صورت خطی هایلایت کنید. 
شما می توانید از مقداری از هایلایتر برای روی بینی تان هم استفاده کنید تا قلمی تر به نظر برسد. لازم نیست که برای هایلات کردن صورت از یک رنگ هایلایتر استفاده کنید و اگر می خواهید میکاپ جدید تر و زیباتری داشته باشید، می توانید ابتکار به خرج دهید و از چند رنگ هایلایتر برای جاهای مختلف صورت استفاده کنید.
برای استفاده از هایلایتر، شما می بایست ابتدا با استفاده از هایلایتر سفید تر، ناحیه ی پایین تر از گونه تان را برجسته کنید (توجه داشته باشید که هایلایتر سفید دقیقا باید اندکی پایین تر از ناحیه ی گونه ها باشد.)
سپس با توجه به رنگ پوستتان، ناحیه ی بالای هایلات قبلی را با یکی از رنگ های طلایی، مسی یا رز گلد، برجسته کنید. این کار موجب می شود تا شما گونه هایی برجسته تر داشته باشید. 

 

در کدام بخش از صورت باید از هایلایتر استفاده کنیم؟

در استخوان ابرو:

استخوان ابرو به ناحیه ی زیر و بالای تاج ابرو گفته می شود که استفاده از کمی هایلایتر برای این بخش، موجب می شود تا چشم هایتان زیبا تر به نظر برسد. 


در وسط پیشانی:

بخش میانی پیشانی که همان محل بین دو ابرو می شود، مکانی مناسب برای هایلایتر است که استفاده از آن در این بخش می تواند به ایجاد تضادی خاص و زیبا با کانتورینگ پیشانی موجب شده و آرایش شما را زیبا تر و خاص تر می کند. 

 

در استخوان گونه:

مکان مناسب بعدی برای استفاده از هایلایتر، استخوان گونه می باشد. شما می توانید با هایلایتر روی گونه هایتان را بپوشانید و در بخش های بالایی از کانتورینگ برای برجسته تر نشان دادن گونه هایتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که مقدار استفاده از هایلایتر روی گونه نباید زیاد باشد.

 

در روی استخوان بینی:

یکی از کارهایی که برای جمع تر و قلمی تر نشان دادن بینی تان می توانید انجام دهید، استفاده از کانتورینگ در دو سمت بینی و سپس استفاده از هایلایتر روی پل بینی است. این کار باعث می شود تا فرم زیبا تری به بینی شما داده شود.

 

در گوشه های داخلی چشم:

گوشه ی داخلی چشم مکان دیگری است که استفاده از هایلایتر در آن، موجب زیبا تر شدن و خاص تر شدن آرایش شما خواهد شد.

استفاده از هایلایتر پوست در گوشه های داخلی چشم
از هایلایتر پوست می توان در گوشه های داخلی چشم استفاده کرد

 

در مرکز پلک:

برای درشت تر نشان دادن چشم ها و همچنین دادن جلوه ای زیبا تر به سایه های پشت چشمتان، کمی از هایلایتر  را به قسمت مرکزی پلک تان بزنید تا متوجه ی زیبا تر شدن آرایشتان بشوید.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی