تهران

چه خوراکی هایی جز مواد غذایی چاق کننده هستند ؟

معرفی مواد غذایی چاق کننده
بنا به گفته ی متخصصان تغذیه ، داشتن برنامه غذایی سالم با سلامت فکری و جسمی هر فردی رابطه ی مستقیمی دارد . آن چه که مهم است داشتن اندامی زیبا و مناسب است پس آشنایی با مواد غذایی چاق کننده برای هر دو گروهی که قصد چاق شدن یا کاهش وزن را دارند ، مهم است .

گروهی از افراد در تلاشند تا وزن اضافه خود را کاهش دهند و از طرفی گروه دیگری نیز از لاغری خود رنج می برند و در تلاشند تا وزن خود را اضافه کنند . در چنین شرایطی داشتن یک برنامه غذایی سالم اهمیت زیادی پیدا می کند . در هر صورت برنامه غذایی سالم با سلامت فرد رابطه مستقیمی دارد . اگر چه اولین قدم جهت کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب حذف خوراکی ها و تنقلات به درد نخور از برنامه غذایی است . اما نیاز است تا شما مواد غذایی چاق کننده سالم را بشناسید . در این بخش بررسی می کنیم که چه خوراکی هایی جز مواد غذایی چاق کننده هستند .

 

تخم مرغ چاق کننده است
معرفی تخم مرغ به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ با اندازه طبیعی 70 کالری دارد . بدن سازان حتی از تخم مرغ به عنوان وعده غذایی اصلی استفاده می کنند چون در عضله سازی نقش مهمی دارد . تخم مرغ سرشار از پروتئین است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند . تخم مرغ با اسیدهای چرب امگا 3 ای که دارد باعث انعطاف مفاصل شده و از سلول های بدن مراقبت می کند . زرده تخم مرغ نیز سرشار از کلسترول نوع خوب می باشد .

 

آجیل چاق کننده است
معرفی آجیل به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

آجیل و مغزها

مغزها منبعی سرشار از ویتامین E ، اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین و فیبر می باشند . مغزها جز مواد غذایی هستند که کالری بالایی دارند و آجیل ها نیز دارای چربی بالایی می باشند .

 

شیر پرچرب چاق کننده است
معرفی شیر پر چرب به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

شیر پر چرب 

کالری شیر پر چرب تقریبا 60 واحد بیشتر از انواع دیگر آن است . شیر که منبعی سرشار از کلسیم بوده نقش مهمی در سلامت دندان ها و رشد و استقامت استخوان های بدن ایفا می کند . علاوه بر این شیر دارای ویتامین های A و D می باشد .

 

معرفی میوه های چاق کننده
چه میوه هایی چاق کننده هستند ؟

میوه های چاق کننده

میوه ها مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان ، ویتامین و فیبر دارند و همچنین آبرسان خوبی برای بدن محسوب می شوند . به طور طبیعی برخی از میوه ها قند و مقدار کالری بالایی دارند . از میان میوه ها موز ، گیلاس ، انجیر ، انبه و انگور بیشترین قند را دارند و طعمشان شیرین است . بنابراین در دسته میوه های چاق کننده قرار می گیرند . شاید بارها از افراد مختلف شنیده باشید که محدودیتی در مصرف میوه وجود ندارد . اما توجه داشته باشید که حتی در مصرف میوه جات نیز باید احتیاط کنید .

 

پنیر چاق کننده است
معرفی پنیر به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

پنیر

پنیر کلسیم و پروتئین بسیاری دارد و میزان کالری و چربی آن بالاست . از میان انواع پنیرها ، پنیر بز یا فتای تازه بهترین گزینه است .

 

شکلات تلخ چاق کننده است
معرفی شکلات تلخ به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

شکلات تلخ

شکلات تلخ به علت داشتن پُلی‌ فِنُل دارای خاصیت ضد بیماری است . مثلا در 30 گرم شکلات تلخ میزان 9 گرم چربی و 155 واحد کالری وجود دارد . اگر می خواهید که شکلات تلخ در کاهش وزن موثر باشد آن را به مقدار کافی مصرف کنید .

 

سیب زمینی چاق کننده است
معرفی سیب زمینی به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

سیب زمینی

سیب زمینی که در دسته کربوهیدرات قرار می گیرد به خوبی هضم می شود . سعی کنید سیب زمینی را به صورت آبپز مصرف کنید . مصرف سیب زمینی به صورت پوره به همراه روغن زیتون چاق کننده است . افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند ، باید مصرف کربوهیدرات را در وعده های غذایی خود محدود کنند و بر عکس افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند ، باید میزان قابل توجهی کربوهیدرات مصرف کنند .

 

ماست چاق کننده است
معرفی ماست به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

ماست

یک کاسه (پیاله) ماست 100 کالری دارد . ماست به خاطر کلسیمی که دارد به فرایند استخوان سازی بدن کمک می کند . سعی کنید از ماست های ساده و کم چرب استفاده کنید . از میان انواع ماست ، ماست یونایی گزینه خوبی است چون قند کمتری دارد .

 

لوبیا چاق کننده است
معرفی لوبیا به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

لوبیا

لوبیا مواد مغذی مفیدی را در خودش جای می دهد و دارای فیبر بسیاری است . برای مثال یک پیمانه لوبیا 225 کالری دارد . 

 

روغن زیتون چاق کننده است
معرفی روغن زیتون به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

روغن زیتون

روغن زیتون که چربی غیر اشباع است دارای ویتامین های E و K ، امگا 3 و امگا 6 می باشد . روغن زیتون عملکرد مغز را بهبود می بخشد و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند . 

 

قهوه چاق کننده است
معرفی قهوه به عنوان یک ماده غذای چاق کننده

قهوه

کافئینی که در قهوه وجود دارد ، از سلول های مغز محافظت می کند . قهوه تلخ ساده بدون این که با مواد دیگری ترکیب شده باشد 5 کالری دارد . جالب است بدانید که قهوه از شما در برابر بیماری ها مراقبت می کند .

 

در این جا با انواع خوراکی های چاق کننده که به طور روزانه مصرف می کنید ، آشنا شدید و دانستید که چه مواد غذایی چاق کننده هستند . این مطالب به شما کمک می کند تا بتوانید تا حدودی در مصرف یکسری از مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید . البته افرادی که لاغر هستند بهتر است رژیم غذایی چاق کننده یا برنامه غذایی چاق کننده داشته باشند .

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی