تهران

جدیدترین مدل آرایش چشم + تصاویر

مدل آرایش چشم
چشم ها به طور قابل ملاحظه ای در زیباتر دیده شدن کلی چهره تاثیر دارند. امروزه سبک ها و مدل های مختلفی برای آرایش چشم ها وجود دارد که بیشتر آنها متناسب با فرم و شکل چشم ها انجام می گیرند. در این مطلب قصد داریم زیباترین و جدیدترین مدل های آرایش چشم را به همراه تصاویر زیبا تقدیم شما کنیم.

انواع مدل آرایش چشم بروز و جدید

به دلیل نقش مهم چشم ها در زیبایی، نوع مدل آرایش چشم ها تاثیر بسیاری در زیبایی آرایش و چهره دارد. از این رو در آرایش آنها باید حساسیت زیادی به خرج  داد. اگر به مدلهای قبل و بعد آرایش خانم ها توجه کنید متوجه می شوید که بیشترین تغییر آنها به دلیل آرایش زیبای چشمان آنها  است. مدل آرایش چشم به رنگ و مدل چشم ها بستگی دارد. انتخاب یک مدل آرایش چشم مناسب نه تنها باعث زیبا به نظر رسیدن چشم‌ها می شود بلکه باعث تغییر دراندازه چشم‌ها  و کوچک و بزرگ به نظر رسیدن چشم ها می شود. بعنوان مثال رنگهای روشن باعث بزرگتر به نظر رسیدن چشم ها شده و رنگهای تیره هم باعث کوچکتر به نظر رسیدن آنها می شود. در این مقاله به انواع مدل آرایش چشم برای انواع چشم ها و انواع مدل آرایش چشم خواهیم پرداخت. چنانچه از آن دسته افرادی هستید که مدل آرایش چشم برایتان مهم است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل که باید قبل از آرایش چشم انجام شوند

قبل از انجام انواع مدل آرایش چشم برای انواع چشم ها حتما تمام مراحل زیر را انجام دهید.

  • قبل ازانجام آرایش چشم اطراف چشم را با شوینده های مناسب پاکسازی کنید.
  • مهم ترین کار قبل از آرایش زیر سازی پلک و اطراف چشم است.
  • حتما از مرطوب کننده و پرایمر در اطراف چشم استفاده کنید تا روی پلک شما کاملا صاف و آماده شده باشد.
  • داخل ابروهایتان را با سایه ابرو یک درجه روشن تر از خود ابروهایتان پر کنید.
  • قسمت داخلی چشم ها و زیر پلک ها را  تا بالای گونه به صورت مثلثی کانسیلر بزنید.
مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم جدید

مدل آرایش چشم جدید و ترند سال

مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم ساده شیک و زیبا
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم با سایه لوندر
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم دخترانه با خط آبی و سایه لوندر
مدل آرایش چشم
استفاده از سایه تیره برای مدل آرایش چشم ساده
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم دخترانه با ترکیبی کامل
مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم جدید با خط چشم و سایه ترکیبی
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم دخترانه ساده با سایه ملایم
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم دخترانه صورتی مات
مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم با سایه آبی پاستلی و قهوه ای دودی
مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم جدید آبی براق

انواع مدل آرایش چشم بر اساس اندازه چشم


مدل آرایش چشم برای چشم های درشت

آرایش چشم های درشت مشکل است، زیرا باید به گونه ای آرایش شوند که زیبایی و درشت  بودن خود را حفظ کنند. در چشمهای درشت برای اجرای آرایش و سایه چشم ابتدا روشنترین رنگ را در تناژ مورد نظر انتخاب کنید و تا روی استخوان پلک را سایه بزنید.  داخل چشم خود را رنگ ملایم زده و با نزدیک تر شدن به گوشه خارجی چشم از سایه های تیره تر یا رنگی استفاده کنید. زیر ابروها را سایه ای به رنگ روشن مثل سایه سفید یا مرواریدی درخشان بزنید. از این سایه لایه ای  نازک زیر ابرو و برای گوشه های چشم استفاده کنید. در چشمان درشت نیاز نیست که سایه آن را پهن و زیاد بزنید.
برای افرادی با چشمان درشت خط چشم گربه ای، بلند و پهن بسیار زیبا و مناسب است. اگر می خواهید از درشتی چشمان تان کمتر شود داخل چشم را مداد مشکی بزنید. این نوع چشمها برای انجام آرایش خلیجی و عربی بسیار مناسب هستند. 

پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن جدیدترین مدل‌های آرایش چشم دخترانه مقاله زیر را کلیک کنید:

نکات مهم آرایش چشم که همه باید بدانند

مدل آرایش چشم
مدل آرایش برای چشم های درشت

چنانچه چشم ها درشت و از حدقه بیرون زده هستند حتما خط چشم را پهن بکشید و در ادامه خط مژه آن را امتداد دهید.
اگر مژه های پر پشت ندارید از مژه مصنوعی استفاده کنید. در غیر این صورت، ابتدا از فرمژه استفاده کنید و مژه هارا به مدت 20 ثانیه بین گیره فرمژه قرار داده و سپس رها کرده و اقدام به زدن ریمل کنید. مژه های بالا و پایین را ریمل بزنید. قبل از استفاده از ریمل از پرایمر مژه استفاده کنید و سپس ریمل بزنید.

مدل آرایش چشم ساده
مدل آرایش چشم ساده

مدل آرایش چشم برای چشم های ریز

  1. برای آرایش چشمان ریز چهار رنگ سایه، یک رنگ برای روی پلک، سایه تیره برای خط بالای پلک، یک سایه روشن کننده و رنگی خیلی تیره بعنوان خط چشم مورد نیاز است.
  2. ابتدا بیس کار را سایه رنگ روشن بزنید و آن را کاملا محو کنید. سایه روشن را در گوشه های درونی و بیرونی چشم بیشتر استفاده کنید. خط استخوان پلک را سایه متوسط بزنید. گوشه های بیرونی چشم (به سمت شقیقه ها) را از سایه تیره استفاده کنید.
  3. بعد از سایه از خط چشم استفاده کنید. آن را کمی از خط مژه طبیعی تان بیشتر بکشید و امتداد دهید.
  4. قسمت waterline چشم یا فاصله بین چشم و مژه ها را مداد سفید روشن بزنید. بعد از زدن ریمل این قسمتهای سفید بیشتر جلوه پیدا کرده و چشم درشت تر به نظر می رسد. 
  5. برای پلک پایین با مداد نرم خط رویش مژه ها را مداد ملایم بکشید، اما اصلا  از آن داخل چشم استفاده نکنید، چرا که باعث کوچکتر نشان دادن چشم ها می شود.
  6. سپس همانطور که در چشم های درشت اشاره شد اقدام به گذاشتن فرمژه و ریمل زدن کنید.

مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم زیبا مناسب چشم های ریز
مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم تیره

انواع مدل آرایش چشم


مدل آرایش چشم لایت

امروزه دیگر آرایش های غلیظ برای مراسم ها مد نیست و خانم ها آرایش ساده را بیشتر می پسندند. آرایش لایت یا همان آرایش ساده در عین سادگی باعث درشت جلوه دادن چشم ها می شود و برای انواع چشمها از ریز، درشت، پف دار و ... مناسب است، بخصوص برای افرادی که نمی دانند چه نوع آرایشی به چشمانشان می آید. در این نوع از آرایشها از رنگهای تیره و خط چشم های پهن و کشیده استفاده نمی شود. 

از آنجا که عروس خانم‌ها مدل آرایش چشم را آرایش لایت می‌پسندند، مقاله زیر را مخصوص آرایش چشم عروس تهیه کرده‌ایم تا ببینید و ایده بگیرید:

مدل آرایش چشم عروس جدید + تصویر

مدل آرایش چشم ساده
مدل آرایشچشم زیبا با مدل لایت

در آرایش چشم لایت از سایه های چشم ملیح و ملایم استفاده می شود که اصلا تیره به نظر نیایند. در این سبک از سایه های اسموکی هم استفاده می شود،  البته به شرطی که از سایه های ملایم و روشن در کنار آن استفاده شود.

مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم لایت با سایه اسموکی

در این سبک هم  مانند تمام انواع سایه ها از قسمت بیرونی چشم شروع به زدن سایه کنید. استفاده از رنگ تیره در قسمت بیرونی چشم و قسمت بالای پلک جایی که پلک چشم به صورت عمیق و چین خورده است، سبب عمق بخشیدن به چشم می شود. در آرایش لایت از رنگی نسبتا تیره از همان تناژ رنگ در این قسمت (قسمت چین خورده پلک) استفاده کنید.

مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم لایت

نکات مهم در آرایش چشم

  1. هرچه سایه های استفاده شده در چشم طبیعی تر باشد آرایش زیباتر خواهد شد.
  2. در استخوان زیر ابرو از سایه براق و در بخشهای داخلی تر چشم از سایه های مات استفاه کنید.
  3. بعد از کشیدن سایه ها با یک براش آنها را در قسمت تلاقی محو کنید تا خط بین رنگها و سایه ها از بین برود.
  4. سپس از یک خط چشم نازک استفاده کنید تا زیاد به چشم نیاید و سپس از ریمل استفاده کنید.
مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم لایت

مدل آرایش چشم ساده

در آرایشهای بسیار ساده تنها از یک رنگ روشن بر روی کل پلک استفاده می شود و درگوشه چشم ها از رنگ بسیار روشن استفاده می شود. خط چشم را بسیار باریک می کشند. اگر علاقه‌ای کشیدن خط چشم ندارید می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید و فقط از ریمل استفاده کنید.

مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم ملایم دخترانه

مدل آرایش چشم مشکی

در چشم های درشت مشکی، در قسمت استخوان اصلی پلک (قسمت چین خورده پلک) از یک سایه چشم روشن برای درخشش بیشتر چشمهایتان استفاده کنید. سپس از سایه های تیره بر روی رنگ روشن در گوشه چشم استفاده نمایید و آنها را با هم ترکیب کنید تا حالت طبیعی به خود بگیرد. اینکار سبب تعادل در رنگ سایه های چشم می شود.
بهتر است گوشه های چشم را از یک سایه چشمی ساده استفاده کرده و از سایه های براق کمتر استفاده کنید تا چشم بیش از حد درشت دیده نشود. 
برای چشمهای مشکی می توانید از آرایش چشم مشکی و طلایی استفاده کنید به این منظور ابتدا سایه رنگ طلایی را به گوشه داخلی چشم بمالید و به سمت بالا پخش کنید سپس در گوشه ها از رنگ مشکی استفاده کنید و سپس از سایه طلایی روی آن و وسط پلک استفاده کرده و دو رنگ سایه را در هم ترکیب کنید.

مدل آرایش چشم
مدل آرایش چشم با سایه مشکی

مدل آرایش چشم مشکی ریز

برای آرایش چشم های ریز حتما در نظر داشته باشید که آرایش برجسته و پررنگ با خط چشم پهن چشمتان را نه تنها درشت نشان نمی دهند بلکه باعث کوچکتر به نظر رسیدن آن می شود. برای چشم های مشکی ریز از رنگ روشن به عنوان رنگ پایه استفاده کنید وگوشه ها را تیره تر کنید. بیرون از پلک پایینی چشم نزدیک مژه ها را مداد نرم بکشید و از خط چشم نازک استفاده کنید.
افرادی که چشم های مشکی با پوست سبزه دارند از سایه های تیره و خط چشم پهن اجتناب کنند زیرا باعث خسته به نظر رسیدن چهره می شود. از خط چشم گلبهی استفاده نکنند، چرا که چشم را بی حال نشان می دهد.
بهترین رنگ سایه برای این چشم ها رنگ قهوه ای و بژ است.

مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم برای چشم های مشکی ریز

مدل آرایش چشم دخترانه

یکی از مهم ترین ویژگی های آرایش دخترانه این است که کاملا ملایم و ساده باشد و از ترفند های روشهای غلیظ زنانه مثل سایه تیره و خط چشم غلیظ استفاده نشود. آموزش آرایش لایت یا همان آرایش اروپایی که در بالا به آن پرداختیم همان مدل آرایش چشم دخترانه است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این نوع از آرایش حالت طبیعی چهره را کاملا حفظ می کند.

اگر علاقمند به دیدن آموزش و جدیدترین مدل‌های آرایش چشم دخترانه هستید پیشنهاد می‌کنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

شیکترین مدل های آرایش چشم دخترانه + تصاویر

مدل آرایش چشم دخترانه
مدل آرایش چشم دخترانه

مطلب مفید بود؟
8
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی