تهران

سابلیمینال چیست و آیا واقعیت دارد؟

قدرت ذهن
سابلیمینال یا محرک های زیر آستانه ای پیام های مخفی هستند که ذهن افراد را تحت تاثیر قرار می دهند تا از عادات و رفتارهای همیشگی دست بردارد و وارد دنیای جدیدی با قدرت ذهنی بالا گردد که قادر باشد غیرممکن ها را ممکن سازد.

سابلیمینال چیست؟

سابلیمینال یک دیدگاه در مورد پیام های ذهنی است که می توانند ذهن را کنترل کنند و بخش ناخودآگاه یا همان نیمه هوشیار آن را می پذیرد. ذهن انسان نقش مهمی در کنترل رفتارش دارد و طبق تحقیقات صورت گرفته از لحاظ پیچیدگی و قدرت این بخش از بدن بسیار قوی و پیچیده است. ذهن انسان از ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است و اکثر تصمیمات و اهداف ما با ضمیر خودآگاه انجام می گیردند در حالی که نقش ضمیر ناخودآگاه بسیار مهم است. اما نکته مهم استفاده صحیح از ذهن و تاثیرات فوق العاده ی آن بر زندگی می باشد. سابلیمینال یا برنامه ریزی ذهن پیام هایی را که با قواعد و منطق ما مطابقت ندارد می پذیرد و به ما می قبولاند به زبان ساده مغز و کردار ما را کنترل می کند. لازم به ذکر است که سابلیمینال به زبان ساده تر به پیام های زیر آستانه ای یا پیام مخفی اشاره دارد که در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با آن در اختیارتان قرار می دهیم. شاید با خودتان بگویید که قدرت ذهن مبنای علمی ندارد اما باید با صراحت بگوییم که سابلیمینال از لحاظ علمی اثبات شده است و دانشمندان علم روانشناسی و مغز و اعصاب اعتقاد دارند که بخش خودآگاه و هوشیار اطلاعات مختلف را نمی پذیرد اما قسمت ناخودآگاه آن ها را می پذیرد و به این صورت این پیام ها ذهن را کنترل می کنند. پیام های ذهنی باعث می شوند عادت ها و روزمرگی ها را کنار بگذاریم و وارد دنیای جدیدی شویم که با ذهن پویای خود ساخته ایم.

پیام های سابلیمینال
قدرت ذهن

کاربردهای سابلیمینال

سابلیمینال نیز مانند سایر علوم تاثیرهای مثبت و منفی بر زندگی افراد دارد و از تاثیرات منفی آن می توان به خودکشی، افزایش فحشا و فساد و رفتارهای نامناسب اخلاقی که از فرهنگ های مناطق مختلف می آیند اشاره نمود. اما تاثیرات مثبت سابلیمینال به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد عشق به خود و اطرافیان
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش کیفیت ارتباط با دیگران
  • تقویت ارتباط با خداوند
  • افزایش جذابیت شخصیتی 
  • جذب پول و ثروت

به طور کلی پیام های مخفی ابزارهای مناسبی برای ارتقای سطح زندگی افراد مختلف می باشند و از آن مهم تر با سابلیمینال می توان افکار کهنه و قدیمی را زدود و افکار مثبت را جایگزین آن ها نمود.

Subliminal
پیام های سابلیمینال

ریشه سابلیمینال

در سال 1897 دکتر ا.و.اسکریپچر در کتاب روانشناسی نوین به محرک های زیر آستانه ای که در زبان انگلیسی به این صورت می آید Subliminal Stimuli یا همان امواج ذهنی اشاره نمود و معتقد بود که پیام های مخفی قادر هستند رفتار و کرداری که هدفشان می باشد را در شخص به وجود آورند. برای مثال در شهر نیوجرسی زمان پخش یک فیلم در سینما دو پیام بسیار کوتاه به این شرح پخش می شد: 
گرسنه ای؟ پاپ کورن بخور. کوکاکولا بنوش. و همین جملات کوتاه با تاثیر بر ذهن بینندگان افزایش چشمگیر این دو محصول را در پی داشت. به طور کلی تکنیک های سابلیمینال با کمک دو گونه از امواج ذهنی صورت می گیرد که به شرح زیر هستند:
امواج دیداری: از لحاظ دیداری تصاویر به شکلی نمایش داده می شوند که زودتر از این که ببیننده درک واقعی از آن ها داشته باشد از جلوی چشمش دور می شوند.
امواج شنیداری: امواج شنیداری در قالب موسیقی های بسیار آرام ایجاد می شوند یا در مواردی برگردان متن موسیقی ها تاثیر شگفت انگیزی بر ذهن انسان دارد.

تکنیک های سابلیمینال
ریشه سابلیمینال

بیوکنزی چیست؟

بیوکنزی روشی است که با استفاده از آن می توان جسم فیزیکی و ساختار بدن را تغییر داد. با کمک بیوکنزی می توان از چنگال بیماری ها نجات یافت و به اوج سلامت و صحت رسید. اما بیشترین موارد استفاده از بیوکنزی در زیبایی و تغییر رنگ چشم، پوست و مو می باشد. تفاوت بیوکنزی با سابلیمینال این است که از سابلیمینال برای تغییر افکار و ارتقای ذهن و جسم در قالب پیام های صوتی استفاده می گردد اما بیوکنزی برای زیبایی های جسمی و فیزیکی در قالب فایل های تصویری و ویدئو به کار می رود.

 

مطلب مفید بود؟
26
4
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی