تهران

تتو خط لب و رژ لب چیست

تاتو خط لب و رژ لب
در این مقاله قصد داریم به تاتو خط لب و روش های میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ لب بپردازیم. علاوه بر این تیجور قصد دارد اطلاعاتی در رابطه با عوارض رنگ تاتو خط لب، مراقبت ها و اقدامات بعد و قبل از انجام تتو لب بپردازد. پس با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

همه افراد تمایل به زیبا بودن و زیبا دیده شدن دارند تکلیف کسانی که صورت بدون نقصی دارند و زیبایی آن ها در حد کامل است مشخص می باشد اما عده ای از افراد از رنگ پوست، رنگ لب، رنگ چشم و مواردی از این قبیل راضی نیستد یا دارای مشکلاتی در این اعضا می باشند. علم به دلیل پیشرفت هایی که دارد برای زیبایی افراد نیز اختراعات جالبی داشته است. بدون شک همه ما می دانیم که لب ها نقش مهمی در زیبایی و جذابیت صورت دارند. اما در مواردی دیده می شود که لب افراد قرینه نیست یا رنگ لب بسیار سفید می باشد که برای حل این مشکل می توان از تاتو لب استفاده نمود. تتو خط لب و رژ لب راهکارهایی برای برطرف نمودن مشکلات مربوط به این بخشهای مهم و حساس صورت می باشند. در ادامه قصد داریم ابتدا توضیحی درباره این که تاتو خط لب چیست بدهیم سپس به مواردی از قبیل مراقبت های بعد از تاتو و اقداقامات قبل از آن بپردازیم.

تاتو خط لب چیست؟

به زبان ساده باید بگوییم که تاتو خط لب یک روش است تا مشکلاتی از قبیل عدم قرینه لب، سفیدی و بی رنگ بودن لب برطرف گردد. همچنین از تتو لب برای حجیم سازی لب نیز استفاده می شود.  تاتو خط لب و رژ لب روش کاربردی برای پرتر و زیباتر دیده شدن لبهایمان می باشد. نکته ای که در این جا باید ذکر کنیم این مورد است که تاتو لب دارای روش ها و زیر مجموعه هایی به شرح زیر می باشد:

  1. میکروپیگمنتیشن لب
  2. میکروبلیدینگ لب

میکروپیگمنتیشن لب 

در روش میکروپیگمنتیشن که یکی از پرطرفدارترین روش های زیبایی لب می باشد از یک قلم دیجیتالی استفاده می کنند. در این روش رنگدانه ها با کمک قلم مخصوص لایه بالایی و سطحی لب را تحریک می کنند تا لب از بی رنگی خارج شود و خطوط هاشوری روی لب مشخص گردند. میکروپیگمنتیشن لب هر 6 الی 8 ماه یک بار باید شارژ گردد.

میکروپیگمنتیشن لب
میکروپیگمنتیشن لب

میکروبلیدینگ لب

از میکروبلیدینگ لب برای قرینه سازی و حجم دهی لب ها استفاده می شود. در این روش به جای قلم دیجیتالی از قلم دستی استفاده می شود و با این قلم رنگدانه ها به لایه های میانی لب تزریق می گردند. لازم به ذکر است که روش میکروپیگمنتیشن از ماندگاری بالاتری نسبت به میکروبلیدینگ برخوردار است. 

نحوه انجام تاتو لب

در ابتدا باید قسمت هفتی یا V شکل لب را مشخص کنید و دقت نمایید که این مرحله در قرینه سازی لب اهمیت زیادی دارد و برای بهتر انجام شدن حواستان باشد که بخش هفتی وسط بینی قرار دارد. علاوه بر هفتی باید به طرفین و گوشه های لب نیز توجه نمایید و برای بهتر شدن کار این را مد نظر قرار دهید که گوشه ها و طرفین لب در امتداد قسمت داخلی مردمک چشم قرار دارند. دو حرکت دوار و کوک مانند برای تاتو لب انجام می شود که برای حجیم و پر شدن لب باید از حرکت دوار در قسمت داخلی و پهنای لب استفاده شود و برای لب سازی و خط لب حرکت کوک انجام گیرد. نکته مهم در نحوه انجام تاتو لب این مورد است که قسمت بیرونی لب تیره تر از بخش داخلی باشد تا لب برجسته تر گردد. علاوه بر عملیات اصلی تاتو خط لب باید مراقبت ها و نکاتی را برای قبل و بعد از این مورد رعایت نماییم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

روش انجام تاتو خط لب
نحوه انجام تاتو خط لب

مراقبت های قبل از تاتو لب 

از اقدامات لازم قبل از انجام تاتو لب می توان به این موارد اشاره نمود:

  • اصلاح و تمیز کردن اطراف لب
  • عدم استفاده از پماد و کرم
  • مواد دارای کافئین مصرف نشود
  • عدم مصرف قرص و داروی ضد تبخال، ضد حساسیت و ضد ویروس حداقل 4 روز قبل از تاتو
  • در معرض اشعه ماورا بنفش قرار نگیرید
  • مراقبت های پس از تاتو لب

کبودی و تورم لب برای مدت یک الی دو هفته از عوارض اجتناب ناپذیر تاتو لب می باشد اما مراقبت های بعد از انجام تاتو لب به شرح زیر می باشند:

  • عدم استحمام و شنا در استخر
  • پرهیز از فشردن، خارش و دستکاری کردن لب
  • استفاده از پماد ویتامین A و هیدروکورتیزون چشمی
  • عدم قرار گرفت در مقابل نور خورشید و اشعات مضر

رنگ تاتو خط لب

اکثر افرادی که اقدام به تاتو خط لب و تاتو رژ لب می کنند قصد دارند در طول روز از لوازم آرایش استفاده ننمایند به همین دلیل سعی می  کنند در انتخاب رنگ تاتو خط لب دقت کافی را به خرج دهند. لازم به ذکر است که در انتخاب رنگ تاتو باید وسواس کافی داشته باشید تا دچار نارضایتی و پشیمانی نگردید. نکته ای که باید دقت کنید این مورد است که رنگ تاتو خط لب و رژ لب باید چند مرحله را طی کند تا به رنگ اصلی و دلخواه شما برسد و این مراحل به این شرح هستند:

در مرحله اول که بین 3 الی 5 روز طول می کشد رنگ لب پررنگ می باشد و باید صبور باشید تا پوست لب لایه برداری شود. پس از گذراندن این دوره رنگ تیره اولیه محو می شود و با انجام دادن یک جلسه میکروپیگمنتیشن رنگ دلخواهتان بر روی لبتان می نشیند و در طی 3 هفته به رضایت کافی از رنگی که مایل بوده اید بر روی لبتان پیاده شود می رسید.

تاتو خط لب و رژ لب
تاتو خط لب و رژ لب

ماندگاری تاتو رنگ لب

یکی از دغدغه های افرادی که تمایل به تاتو لب دارند ماندکاری رنگ لب می باشد. باید متذکر شویم که ماندگاری تاتو رنگ لب به موارد متعددی مرتبط می باشد که در ادامه به طور مختصر ذکر می نماییم:

تبحر تاتوکار : تاتوکار باید به میزان نفوذ رنگ، زاویه حرکت دست ها و ترکیب رنگ ها دقت نماید.

جنس پوست لب : در افرادی که لب های خشک دارند به علت پوست اندازی ماندگاری تاتو رنگ لب کاهش می یابد.

رنگ استفاده شده در تاتو : نوع و کیفیت مواد رنگ تاتو، میزان رنگی که استفاده می شود نیز مهم است.

علاوه بر موارد بالا باید دقت کنید که در زمان عادت ماهیانه، شیردهی و بارداری ماندگاری تاتو رنگ لب و خط لب کاهش می یابد. همچنین تبخال لب مانعی برای کیفیت تاتو لب است پس دقت نمایید قبل و بعد از تاتو لب از قرص های ضد تبخال همچون اسیکلوویر بر اساس دستور پزشک استفاده نمایید.

عوارض رنگ تاتو خط لب
عوارض رنگ تاتو خط لب

عوارض رنگ تاتو خط لب 

باید به این نکته توجه کنیم ترکیب چهره افراد که از موهبت های الهی است به صورت طبیعی زیباست و در اکثر موارد ضرورتی ندارد آن را دستکاری کنیم. اما از این ها گذشته تاتو خط لب یک عمل مضر می باشد که به پوست لب آسیب می رساند و به دلیل حساس بودن لب منجر به مشکلات مختلفی میگردد. عوارض رنگ تاتو خط لب شامل مواردی از قبیل زخم و تبخال، آلرژی، عفونت و پوسته پوسته شدن لب می باشد.

در انتها امیدواریم مطالب این مقاله برای شما ارزشمند باشد و با نظرات خود ما را در ارائه مقالات بهتر یاری دهید.

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی