تهران

نحوه آرایش چشم با سرمه + آموزش

آموزش نحوه آرایش چشم با سرمه
از زمان های قدیم چشم ها مظهر زیبایی بودند و برای زیباتر شدن آنها از وسایلی بهره می بردند یکی از این لوازم که به منظور افزایش زیبایی چشم ها مورد استفاده بسیاری از خانم ها بوده است سرمه می باشد که هم اکنون نیز برای افزایش روشنایی و هم به عنوان ماده ای طبیعی برای آرایش چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه آموزش آرایش چشم با سرمه

از قدیم الایام چشم همیشه یکی از مظاهر زیبایی بوده است. در گذشته از سرمه برای زیبایی و افزایش روشنایی چشم استفاده می شده است. 

آرایش چشم ها با سرمه
سرمه ماده ای طبیعی برای افزایش زیبایی چشم ها

انواع سرمه 

سرمه ها به دو دسته تقسیم می شوند، سرمه های طبیعی و سرمه های صنعتی. 
سرمه های طبیعی از سوزاندن گیاهان و چربی‌های حیوانی و دوده حاصل از آنها و یا از سابیدن سنگ‌هایی خاصی مثل اثمد تهیه می شود.

نحوه آرایش چشم با سرمه
سرمه طبیعی

سرمه های صنعتی هم توسط شرکتهای آرایشی به صورت مداد تهیه می شوند. استفاده از آنها راحت تر است اما به دلیل دارا بودن برخی فلزات سمی مثل سرب برای سلامتی چشم مضر هستند.

استفاده از سرمه صنعتی برای زیبایی و آرایش چشم
آرایش چشم ها با سرمه صنعتی

هر نوع سرمه ای با توجه به ترکیباتش خواص خاص خود را دارد. در زیر به برخی از خواص سرمه های مختلف  اشاره شده است.
سرمه گرد برگ زیتون برای درمان آب مروارید، سرمه ابریشم تجزیه شده برای درمان ریزش مداوم اشک، سرمه سنگ مردار (سنگ قلیا) برای درمان التهابات چشم و تقویت بینایی، سرمه هسته خرما جهت تقویت مژه ها استفاده می شده است.
گرد سرمه جهت بند آمدن خون در خونریزی ها، برای درمان زخم های پوستی و مخاطی، از بین بردن انگلهای پوستی مثل شپش مورد استفاده قرار می گرفته است.

نحوه آرایش چشم با سرمه
انواع کاربردهای سرمه


استفاده از سرمه چشم چه مضراتی دارد؟

چنانچه سرمه در شرایط بهداشتی تهیه شود به سرمه های صنعتی ارجحیت خواهد داشت. حتما باید توجه داشت که در روند تولید و ساخت سرمه به فرمولاسیون و ترکیباتش دقت شود. برای تهیه سرمه از جاهای معتبر آن را تهیه کنید. درغیر این صورت باعث انواع عفونتها و آلودگی چشم شده و به بینایی هم آسیب می رساند. سرمه چشم نباید نساییده به کار رود حتما باید به صورت پودر و گرد باشد. 
کسانی که حساسیت چشمی دارند نباید از سرمه استفاده کنند زیرا سرب موجود در آن باعث تحریک چشم ها و ایجاد حساسیت می شود. 


آداب سرمه کشیدن در طب اسلامی 

سرمه کشین در اسلام از احکام مستحبی به شمار می رود. پیامبر و ائمه اطهار به استفاده از سرمه برای زنان و مردان در روایات و احادیث تاکید دارند.
پیامبراسلام (صلی الله علیه وآله) همیشه شش چیز در سفر همراه داشت 1 ـ شیشه کوچکی از روغن 2 ـ سرمه دان 3 ـ قیچی 4 ـ آینه 5 ـ مسواک 6 ـ شانه.
با توجه به روایات، سرمه کشیدن نه تنها آثار مادی بلکه آثار معنوی هم دارد. در طب اسلامی بهترین موقع برای سرمه کشیدن شب هنگام، قبل از خواب عنوان شده است.
سرمه کشیدن برای مردان هم مستحب است در مورد نحوه سرمه کشیدن برای مردان در روایتی از حضرت رضا (علیه السلام) می خوانیم که آن حضرت فرمودند: زمانی که  خواستی سرمه بکشی، میل سرمه را در دست راست بگیر و داخل سرمه دان کن و در آن هنگام «بسم اللّه» بگو .

استفاده از سرمه

امروزه سرمه های سنتی با سرمه های مدادی جایگزین شده اند که استفاده راحت تری دارند. این مدادها با نام کژال معروف هستندکه با آنها می توان انواع خط چشم ها را رسم کرد. 


آرایش چشم مدل اسموکی با سرمه

این آرایش چشم برای یک مهمانی شبانه یا قرار های عاشقانه بسیار دراماتیک و زیباست. ابتدا خطی را بر روی پلک بالایی خود و خط نازک دیگری را در پایین چشمتان بکشید و هر دو را تا انتهای چشم ادامه دهید. روی پلک بالا و پایین تان را به صورت هاشور سایه مشکی بزنید. در وسط چشم سایه را بیشتر پخش کنید به صورتی که در گوشه ها حالت کمرنگ داشته باشد. برای سایه پلک پایین هم فقط با یک رفت و برگشت، کوتاه، قلم را زیر چشم بکشید. هرچه سرمه چشمتان چرب تر باشد آرایش چشمتان زیبا ترخواهد بود.

آرایش اسموکی چشم با سرمه
آرایش اسموکی چشم با سرمه

آرایش چشم مدل استارک با سرمه 

ابتدا پشت چشمتان را به صورت کامل با سایه سفید یا روشن بپوشانید. سپس خط چشمی را بر روی پلک بالا بکشید. اگر دارای چشمان درشت هستید از خط باریک و در صورت داشتن چشمان ریز از خط پهن استفاده کنید. می توانید این خط را به بیرون امتداد دهید. در پلک پایین رد کوچکی از آن را ایجاد کنید و نیازی به امتداد خط نیست.

آرایش چشم مدل استارک با سرمه
آرایش چشم مدل استارک با سرمه

آرایش چشم مدل گوتیک با سرمه 

این نوع از آرایش چشم از پر طرفدار ترین انواع مدل آرایش چشم است. در این نوع از آرایش چشم خط پهن و ضخیمی در بالای چشم بکشید که در گوشه داخلی چشم نازک و در وسط چشم پهن تر شود و خطی پر رنگ و پهن هم در پایین چشم می کشیم. گوشه های داخلی در پلک بالا وپایین در این نوع از آرایش به هم وصل می شوند.
برای این نوع از آرایش سرمه چرب مناسب تر است.

 آرایش چشم مدل گوتیک با سرمه
 آرایش چشم مدل گوتیک با سرمه

آرایش چشم مدل باله دار با سرمه 

خطی نازک را از گوشه داخلی چشم به سمت گوشه خارجی بکشید و با حرکت به خارج چشم آن را پهن تر کنید. خط را در گوشه خارجی امتداد دهید تا زاویه ای45 درجه با پلک چشم بسازد. خط کشیده شده را به سمت داخل چشم پهن تر کنید و یک مثلث را پدید آورید داخل این مثلث را با  سرمه پر رنگ کنید. چنانچه دارای چشمان درشت هستید داخل چشمتان مداد بکشید.

آرایش چشم مدل باله دار با سرمه 
آرایش چشم مدل باله دار با سرمه

آرایش چشم مدل Doe با سرمه 

این مدل از آرایش چشم در دهه های 60 تا 70میلادی رواج داشت. در این نوع از آرایش چشم در پلک بالا خطی را از گوشه خارجی به داخل چشم کشیده و در پلک پایین هم خطی نازک بکشید. 

آرایش چشم مدل Doe با سرمه 
آرایش چشم مدل Doe با سرمه

آرایش چشم مدل کهل با سرمه 

این نوع از آرایش چشم، آرایش مورد علاقه زنان عرب است. در این نوع از آرایش چشم سرمه را در بین پلک بالا و پایین چند بار درون چشم حرکت دهید، سپس گوشه داخلی چشم را به سمت پایین به هم وصل کنید. بهتر است از سرمه چرب استفاده شود تا در اطراف چشم پخش شده و زیبایی چشم را بیشتر کند.

آرایش چشم مدل کهل با سرمه
آرایش چشم مدل کهل با سرمه

آرایش چشم مدل دو چشم باله دار با سرمه 

خطی را بر روی پلک بالا از گوشه داخلی به سمت بیرون می کشید و کمی آن را به سمت بالا و بیرون چشم امتداد می دهید. در گوشه داخلی هم به سمت پایین چشم امتداد می دهید. در پایین چشم و بیرون خط مژه هم خطی باریک را می کشید و باز آن را به سمت بیرون امتداد می دهید دو خط چشم در بالا و پایین در قسمت بیرونی به هم نمی چسبند.

آرایش چشم مدل دو چشم دو باله دار با سرمه
آرایش چشم مدل دو چشم دو باله دار با سرمه

آرایش چشم مدل خط چشم پایین با سرمه 

قسمت داخلی پلک پایین (water line)  را سرمه بکشید تا چشم از حالت بی حالی و بیرنگی خارجی شود.

آرایش چشم مدل خط چشم پایین با سرمه
آرایش چشم مدل خط چشم پایین با سرمه

آرایش چشم مدل خط چشم بالایی با سرمه 

جهت شاداب به نظر رسیدن چشم ها، تنها قسمت داخلی پلک بالایی تان را سرمه بکشید.

آرایش چشم مدل خط چشم بالایی با سرمه 
آرایش خط چشم بالایی با سرمه

آرایش چشم مدل کهل معمولی با سرمه 

این نوع از سبک آرایش متداول ترین نوع کشیدن سرمه است. برای این کار داخل پلک بالا و پایین را سرمه می کشند.

مدل آرایش چشم با سرمه
آرایش چشم مدل کهل معمولی با سرمه

بهترین مارکهای سرمه چشم 


سرمه چشم بورژوا Queen Attitude 

این نوع از سرمه چشم استفاده راحتی داشته و نیاز به تراشیدن نداشته و حالت ماتیکی دارد. ضد حساسیت است و ماندگاری بالایی دارد. دارای بافت نرم و سبک و رنگ تیره زیبایی است. این سرمه پخش نمی شود و نگرانی برای پخش شدن آن وجود ندارد اما به آسانی شسته می شود. 

سرمه چشم بورژوا Queen Attitude 
سرمه چشم بورژوا Queen Attitude 

سرمه چشم اوریفلیم ORIFLAME THE ONE KAJAL EYELINER 

سرمه اوریفلم یکی از محصولات چند گانه و با کیفیت است که هم به عنوان مداد چشم هم به عنوان سایه و هم خط چشم کاربرد دارد.
این محصول با کیفیت دارای شکل ماتیکی است. ماندگای بالایی دارد. رنگ مشکی تیره دارد. از مواد اولیه با کیفیت و خالصی تهیه شده که مانع از ریزش مژه ها می شود.

سرمه چشم مارک اوریفیلم
سرمه چشم مارک اوریفیلم


سرمه آرکانسیل Arcancil Khol Kajal Chrome

این سرمه با توجه به سرمه های طبیعی ساخته شده و دارای رنگدانه های طبیعی است. برای آرایش کهل مناسب بوده، 12 ساعت ماندگاری دارد. شکل استیکی آن باعث شده تا کاربرد راحتی داشته باشد. بدون عطر و بدون مواد حساسیت زا است. ضد آب بوده و برای استفاده در داخل و بیرون از چشم مناسب است. بر  طبق ادعای شرکت سازنده اش توسط متخصصین بر روی چشم تست شده است. 

سرمه آرکانسیل Arcancil Khol Kajal Chrome
سرمه مارک آرکانسیل

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. سرمه طبیعی از چه موادی تهیه می شود؟

    سرمه را می توان از موادی مثل هسته خرما، فندق، بادام شیرین، نارگیل و حتی سنگ مردار تجزیه شده و ابریشم تجزیه شده و یا چربی های حیوانی تهیه کرد.
  2. چگونه در خانه سرمه تهیه کنیم؟

    راحت ترین روش تهیه سرمه در خانه استفاده از یک نعلبکی و اجاقی با دو پاره آجر است، در اجاق آجری مغزها را می سوزانند و با قرار دادن نعلبکی بر روی شعله دوده آن را جمع آوری کرده و به عنوان سرمه استفاده می کنند.
  3. در استفاده از سرمه چه ترکیباتی را  می توان با سرمه مخلوط کرد؟

    برای افزایش خاصیت سرمه و راحتی در استفاده از آن، روغنهای گیاهی مثل روغن بادام یا نارگیل را با سرمه مخلوط می کنند، گاهی هم سرمه قبل از استفاده با گلاب ترکیب می شود.
  4. خواص استفاده از سرمه چشم چیست؟

    سرمه علاوه بر خاصیت زیبایی خاصیت دارویی هم دارد. در طب سنتی، سرمه طبعی سرد و خشک دارد. برخی بر این باورند که سرمه کشیدن باعث تقویت چشم و مژه ها می شود و بینایی را افزایش می دهد.
  5. آیا استفاده مداوم از سرمه برای افزایش بینایی مناسب است؟

    متخصصان طب سنتی و پزشکان متخصص چشم توصیه می کنند که به طور دایم و برای طولانی مدت از سرمه استفاده نشود.
  6. آیا استفاده مکرر از سرمه های صنعتی می تواند برای چشم ها مضر باشد؟

    سرمه های صنعتی چون در کارنجات تولید می شوند و در ترکیبات آنها از مواد فلزی مانند سرب استفاده می شود می توانند در صورت استفاده مکرر برای چشم ها مضر باشند.
مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی