تهران

تکنیک‌های آرایشی مخصوص پوست برنزه رو در تیجور بخوانید

آرایش مخصوص پوست برنزه
برای برنزه شدن رنگ پوست صورت احتیاجی به آفتاب گرفتن یا سولاریوم نیست. اگر لوازم آرایش و رنگ آن‌ها را با دقت بیشتری انتخاب کنید می‌توانید با آرایش صورت برنزه به رنگ و مدل آرایش دلخواه خود برسید. در ادامه این مقاله با تیجور همراه باشید تا قدم به قدم با نحوه آرایش برنز آشنا شوید.

تکنیک‌های آرایشی مخصوص پوست برنزه رو در تیجور بخوانید

در بین دختر خانم‌ها پوست برنز بسیار محبوب و پر طرفدار است به همین علت کسانی که طرفدار این رنگ پوست هستند همیشه سعی می‌کنند با روش‌هایی نظیر آفتاب گرفتن، سولاریوم و یا استفاده از لوازم آرایش برنزه، خود را به این رنگ نگه دارند.  

در ادامه این مقاله شما را با تکنیک‌ها و نحوه آرایش برنز آشنا می‌کنیم:

آرایش برنزه
تکنیک‌های آرایشی مخصوص پوست برنزه

آموزش آرایش برنزه

ابتدا باید با پرایمر و مرطوب کننده شروع کنید. آرایش برنزه بیشتر از سبک‌های دیگر نیاز به درخشندگی پوست دارد. پس از اینکه صورت را شستید، مرطوب کننده را به صورت خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد از آن پرایمر بزنید. اینکار باعث می‌شود پوست آماده آرایش کردن شود و از حالت خشکی و مات بودن خارج شود. توجه کنید که پشت پلک‌ها را نیز پرایمر بزنید.

آرایش برنزه شیک
زیرسازی پوست صورت

حال با استفاده از براش کرم پودر، از مرکز صورت شروع به زدن کرم پودر کنید. برای آرایش برنز نیاز است که رنگ تناژ کرم پودر یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست باشد. سپس کرم پودر را به خوبی روی تمام سطوح صورت خود پخش کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است روشنی پوست دیده نشود.

آرایش برنزه
زدن کرم پودر و فونداسیون به صورت

حال با استفاده از کانسلیر، زیر چشم‌ها را روشن‌تر کنید تا آرایش برنز بیشتر مشخص شود. برای اینکار لایه نازکی از کانسیلر را به صورت مثلثی زیر پلک پایین بزنید و با استفاده از براش آن را کاملا محو کنید. سعی کنید تا گونه‌ها را به صورت ملایم روشن‌تر کنید.

آرایش برنزه شیک
استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

حال ابروها را به صورت معمول آرایش کنید و بعد با استفاده از سایه چشم صدفی یا طلایی زیر استخوان ابروی خود را روشن و برجسته‌تر کنید. اینکار باعث می‌شود آرایش براق‌تر به نظر برسد.

 ارایش صورت برنزه جدید
آرایش ابرو مناسب صورت برنزه

برای آرایش چشم برنزه، سایه متالیک و بهترین رنگ آرایش چشم رنگ طلایی می‌باشد. رنگ سایه طلایی بر روی پوست‌های تیره درخشش زیبایی ایجاد می‌کند اما می‌توانید از سایه مسی یا برنزی متالیک هم استفاده کنید. برای اینکه چشم برنزه زیباتر به نظر برسد بهتر است 2 لایه ریمل بزنید تا مژه‌ها به قدر کافی بولد و مشکی شود.

 ارایش صورت برنزه جدید
آرایش چشم مناسب پوست برنزه

قسمت اصلی آرایش برنزه، تکنیک هایلایت و کانتور می‌باشد. برای کانتور صورت، باید کرم کانتوری را انتخاب کنید که از رنگ فونداسیون تیره‌تر باشد. دو طرف پل بینی، گودی زیر گونه، دو طرف پیشانی، کنار ابرو و خط فک را کانتور بزنید و بعد با استفاده از هایلایت، مرکز پیشانی، روی پل بینی، چانه و بالای گونه‌ها را روشن‌تر کنید. برای زیبایی بیشتر بهتر است زاویه لب بالایی را هم کمی روشن‌تر کنید.

آرایش برنزه جدید
تکنیک هایلایت و کانتور صورت 

نکته‌های آرایشی:

  • با استفاده از رژگونه ملایم رنگ صورتی یا سرخ، می‌توانید گونه‌ها را آرایش گلگون کنید. 
  • رمز آرایش برنزه شیک، مرحله کانتور و هایلات صورت است بدین صورت که باید به درستی آرایش را روی پوست خود محو کنید و حتما هم از براش درست برای محو استفاده کنید. 
  • رنگ رژ لب مناسب پوست برنزه، رنگ قرمز براق برای شب و رنگ‌های طبیعی مثل نود در روز می‌باشند.
رنگ رژ لب مناسب پوست برنز
رنگ رژ لب مناسب پوست برنز

آرایش برنزه مناسب انواع رنگ مو

  • آرایش برنزه با موی بلوند

خانم‌هایی که موهایشان بلوند است باید آرایش صورت خود را با دقت انتخاب کنند. رنگ‌های پاستیلی و ملایم برای موهای بلوند مناسب‌ترین رنگ‌ها می‌باشند به علت اینکه رنگ تیره تضادی ناخوشایند به وجود می‌آورد. 
برای آرایش صورت برنزه باید با استفاده از برنزر مناسب، گونه، پیشانی و چانه خود را روشن‌تر کنید. سعی کنید در روشن کردن زیاده روی نکنید. توجه کنید با استفاده از رنگ هلویی می‌توانید کمی رنگ پوست خود را از حالت بی روح خارج کنید. برای زیر چشم‌های خود از سایه چشم صورتی یا عاج فیلی استفاده کنید. همچنین سعی کنید با استفاده از براش مناسب آن را محو کنید. می‌توانید از خط چشم های آبی، خاکستری و خاکی برای چشم‌های خود استفاده کنید. برای اتمام آرایش به سراغ رنگ‌های خنثی و قهوه‌ای بروید. توجه کنید از رژهای قهوه‌ای و ریمل قهوه‌ای به هیچ عنوان برای آرایش برنزه با موی بلوند اسنفاده نکنید.

آرایش برنزه با موی بلوند
آرایش برنزه با موی بلوند
  • آرایش برنزه با موی مشکی

خانم‌هایی که موهای تیره دارند، هنگامی زیبا به نظر می‌رسند که قسمتی از صورت خود را آرایش کنند و قسمتی را ساده نگهدارند. برای آرایش لازم است که کرم و پنکک خود را یک یا دو درجه روشن‌تر از پوست خود انتخاب کنید. بعد از اینکه زیر سازی پوست خود را انجام دادید حال زمان سایه چشم است، بهترین رنگ برای سایه چشم برای خانم‌هایی که موهایشان تیره است رنگ‌های خنثی می‌باشد. اگر چشم‌هایتان مشکی است آرایش چشم دودی برای شما انتخابی عالی است و اگر چشم‌هایتان قهوه‌ای است سایه قهوه‌ای در تناژ مختلف می‌تواند آرایش چشم‌ها را جذاب و زیبا کند. پس از اینکه آرایش چشم‌ها را تمام کردید حال زمان رژ گونه است. توجه داشته باشید که رژ گونه تکمیل کننده آرایش صورت می‌باشد و چهره‌ را از حالت بی‌روحی خارج می‌کند. بهتر است از رژ گونه‌های صورتی یا مرجانی برای گونه‌های خود استفاده کنید.
رژهای مناسب موهای بلوند رنگ‌های روشن مانند صورتی، نارنجی روشن، قرمز روشن، بنفش یاسی و... می‌باشد. این رنگ‌ها باعث می‌شود لب‌ها جذاب‌تر به نظر برسد و بهترین هارمونی را بین میکاپ، پوست و مو ایجاد می‌کند.

آرایش برنزه با موی مشکی
آرایش برنزه با موی مشکی

دو نکته آرایشی برای پوست تیره

  1. اگر پوست سبزه‌ای دارید باید از رژ گونه‌هایی که به رنگ صورتی تیره یا مایل به قهوه‌ای می‌باشند استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها باعث جذابیت و درخشش گونه‌ها می‌شوند. 
  2. مناسب‌ترین رنگ رژ لب برای پوست سبزه، رژ لب قرمز رنگ می‌باشد.  
رنگ رژلب برای پوست سبزه
نکاتی که برای آرایش برنزه باید در نظر داشته یاشید

مدل آرایش برنزه عروس ایرانی و برنزه دخترانه

  • مدل آرایش برنزه عروس ایرانی

آرایش عروس برنزه یکی از پر طرفدارترین و جذاب‌ترین سبک‌های آرایشی می‌باشد که میان خانم‌های جوان رواج پیدا کرده است. در این آرایش باید تکنیک هایلایت و کانتور با تمرکز بالا انجام شود، زیرا کانتور و هایلایت باعث می‌شوند جذابیت میکاپ بیشتر شود. استفاده از سبک برنزه برای عروس عیب‌های صورت را می‌پوشاند و صورت عروس خوش فرم‌تر دیده می‌شود. بنابراین باید در آرایش این سبک تکنیک‌هایی را در نظر داشته باشید که این تکنیک‌ها عبارتند از:
کوچک کردن بینی، اصلاح فرم صورت، برجسته کردن گونه و محو کردن غبغب. 

مدل آرایش برنزه عروس ایرانی
مدل آرایش برنزه عروس ایرانی

بیشتر خانم‌ها در آرایش برنزه برای پوشاندن عیوب صورت از کرم پودر و پنکیک بسیار زیادی استفاده می‌کنند که کاری اشتباه است. در آرایش عروس برنزه تنها نیاز است که تکنیک‌ها و اصولی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله این تکنیک‌ها را آموزش می‌دهیم:

تکنیک‌های مهم آرایش برنزه عروس ایرانی

  • بهتر است رنگ موی فرد در آرایش عروس برنزه خیلی روشن نباشد. بهترین رنگ مو برای این سبک رنگ‌های مسی، قهوه‌ای، طلایی، دودی و عسلی می‌باشند. 
  • برای کشیدن خط چشم بهتر است از خطم چشم‌های پودری و سایه‌ای استفاده کنید. در این سبک بهترین رنگ خط چشم مشکی مات و خاکستری تیره است. 
  • رنگ رژ لب مناسب آرایش عروس برنزه رژهایی با رنگ شکلاتی، کرم و بژ مات می‌باشند. 
  • در آرایش برنزه رنگ رژگونه باید هماهنگ با رنگ رژ لب باشد.
  • برنزه شدن بیش از حد معمول اشتباه است. اشتباه بسیاری از خانم‌ها هنگام استفاده از این سبک برنزه کردن بیش از حد پوست می‌باشد. قبل از اینکه پوست خود را بیش از حد برنزه کنید توجه کنید که لباس عروس و یا لباس‌های سفید باعث می‌شوند پوست تیره‌تر به نظر برسد.
مدل آرایش برنزه عروس ایرانی
تکنیک های مدل آرایش برنزه عروس ایرانی 
  • آرایش برنزه دخترانه

یکی از جذاب ترین سبک میکاپ، آرایش برنزه دخترانه می‌باشد که در میان دختر خانم‌ها پرطرفدار است. دختر خانم‌ها با استفاده از آرایش برنزه می‌توانند عیوب چهره خود را پوشش دهند و با استفاده از چند تکنیک فرم بینی و صورت خود را زیبا و دلخواه کنند. توجه داشته باشید تکنیک هایلایت و کانتورینگ در میکاپ برنزه اگر به درستی انجام شود باعث درخشندگی و جذابیت میکاپ می‌شود.

آرایش برنزه دخترانه
آرایش برنزه دخترانه

آموزش آرایش برنزه دخترانه

قبل از آرایش لازم است صورت خود را به خوبی با آب بشویید و تمیز کنید، سپس وقت آن است زیر سازی چشم خود را شروع کنید. انتخاب سایه چشم مناسب بسیار مهم است. برای میکاپ برنزه بهترین رنگ‌ها برای سایه چشم رنگ بژ و قهوه‌ای می‌باشند. اگر قصد دارید میکاپ کهربایی یا طلایی انجام دهید می‌توانید از ترکیب رنگ نارنجی و کهربایی استفاده کنید. پس از اینکه کار سایه چشم را تمام کردید حال زمان آن است روی پوست پرایمر بزنید. می‌توانید پس از پرایمر زدن ریمل چشم بزنید. بعد از آن وقت استفاده از کرم پودر است. (توجه داشته باشید برای استفاده از کرم پودر صورت باید کاملا خشک و بدون مرطوب کننده باشد تا کرم پودر و پنکک بر روی پوست تکه تکه نشود.) بهتر است رنگ تناژ کرم پودر را یک یا دو درجه تیره تر از پوست خود انتخاب کنید. بعد از توجه به تمامی نکاتی که گفته شد حال زمان آن است که کرم پودر را به تمام سطوح پوست خود به خوبی بزنید و پخش کنید. (اگر گردن شما مشخص می‌شود و بیرون از لباس است باید کرم پودر را به گردن هم بزنید تا رنگ پوست یکنواخت شود.)

در مرحله بعد باید با استفاده از کانسیلر صورت را هایلایت کنید. برای اینکار با براش کانسلیر را به صورت ضربه‌ای به صورت خود بزنید سپس پودر فیکس را با به صورت ضربه‌ای به صورت خود بزنید. بعد از آن با استفاده از تکنیک کانتورینگ زیر استخوان گونه خود را کانتور کنید که می‌توانید از کانتور خشک استفاده کنید. در مرحله بعد استخوان گونه و کمی بالاتر از لب را با استفاده از رژگونه هلویی کمی هایلایت کنید. همچنین برای آرایش ابروهای خود می‌توانید از ریمیل ابرو بی‌رنگ یا رنگ روشن استفاده کنید.

آرایش برنزه دخترانه
تکنیک‌های آرایش برنزه دخترانه

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی