تهران

عوارض جدی و تاثیر استفاده از موبایل در دوران بارداری

عوارض موبایل در بارداری
امروزه استفاده از موبایل و اینترنت امری اجتناب ناپذیر است اما باید بدانید که همین دستگاه‌ها متاسفانه اشعه و امواجی ساطع می‌کنند که بسیار خطرناک است. مخصوصا در دوران بارداری اگر بیش از اندازه از موبایل و اینترنت استفاده شود عوارض جبران ناپذیری بر روی جنین می‌گذارد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عوارض جدی و تاثیر استفاده از موبایل در دوران بارداری

در دوران بارداری یکی از خطرناک‌ترین موارد برای جنین و مادر استفاده زیاد از موبایل است. امروزه دستگاه‌های بی‌سیم و دیجیتال و وای فای به علت دارا بودن امواج و اشعه‌های رادیویی بر روی جنین تاثیر خواهند گذاشت و باعث عوارض جانبی و مشکلات رفتاری در کودک خواهند شد. متاسفانه امروزه یکی از دلایل بیش فعالی کودکان، تاثیر همین اشعه‌ها است.

میزان استفاده از موبایل در بارداری
عوارض استفاده از تلفن همراه بر روی جنین

استفاده کردن از دستگاه‌های الکترونیکی بی‌سیم

امروز ما دیگر فقط از تلفن و موبایل برای در ارتباط بودن با افراد دیگر استفاده نمی‌کنیم بلکه از وسایل الکترونیکی مختلفی مانند تبلت‌، لپ تاپ و یا دیگر وسایل بی سیم که تنوع زیادی دارند هم استفاده می‌کنیم که تمام این وسایل الکترونیکی دارای امواج رادیویی الکترومغناطیسی هستند که بخش کوچکی از این امواج در داخل بدن انسان‌ها به پایان می‌رسد و زمانی  که بدن ما در معرض میزان زیادی از این امواج قرار میگیرد، ممکن است که باعث آسیب به دی ان ای شده و ترکیب سلول‌های زنده را تغییر دهد . تأثیرات دیگر آن‌ها بستگی به میزان فرکانس آن‌ها دارد.

اما دستگاه‌های بی‌سیم دیگری نیز هستند که میزان فرکانس و خطر آن‌ها بسیار زیاد است. مانند: دستگاه‌های اشعه ایکس مخصوص عکس برداری و رادیولوژی، رادیو، وای فای، اینترنت و مایکروویو و هواپیما.

خانم‌های باردار باید تا حد امکان از تمام وسایلی که در بالا گفته شد دوری کنند و یا استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند.

عوارض گوشی در بارداری
امواج رادیویی و الکترومغناطیسی

مشکلات استفاده از موبایل در دوران بارداری بر اساس تحقیق‌های انجام شده

در یک تحقیق علمی که دانشمندان بر روی موش‌های باردار انجام داده‌اند این است که تلفن همراه روشنی را در کنار موش‌های باردار قرار دادند. بعد از به دنیا آمدن بچه موش‌ها، متاسفانه آن‌ها دچار مشکلات رفتاری بیش فعالی شده بودند. شاید در بعضی مواقع تحقیق‌هایی که بر روی موش‌ها انجام می‌شود در انسان‌ها صدق نکند اما ممکن است که درصد زیادی هم مشترک باشد. پس در نتیجه خانم‌های باردار تا حد ممکن باید از استفاده کردن بیش از اندازه از موبایل و اینترنت دوری کنند.

استفاده از اینترنت موبایل در بارداری
مشکلات استفاده از تلفن همراه برای جنین 

تاثیرات استفاده بیش از حد از موبایل در دوران بارداری

امروزه استفاده کردن از تلفن همراه بسیار افزایش پیدا کرده است. تلفن‌های همراه ماننده یک مینی کامپیوتر عمل می‌کنند که هم سیستم پخش موسیقی و هم یک دستگاه بازی محسوب می‌شوند به همین دلیل تاثیرات اشعه آن بر روی جنین بسیار زیاد است. اشعه رابطه‌ای مستقیم بین اختلالات عصبی، مغذی و همچنین فیزیولوژی در کودکان دارد. با این حال ممکن است که علت این مشکلات فقط اشعه‌ها نباشند اما دلیل خوبی برای دوری کردن و مراقب بودن از این اشعه‌ها ‌می‌باشد.

اما با این حال همه تحقیقات در این رابطه غیر قطعی نیستند اما برای رفع نگرانی خانم‌های باردار بهتر است که تا حد ممکن از تلفن همراه و یا وسایل‌های الکترونیکی بی‌سیم دوری کنند تا از استرس و نگرانی آن دور باشند و همچنین اگر با موبایل خود کاری ندارند آن را از خود دور نگه دارند.

استفاده از موبایل و اینترنت در بارداری
عوارض جدی موبایل و اینترنت برای جنین 

ما را از تجربیات و نظرات ارزشمندتان در ارائه هر چه بهتر مقالات بهره‌مند کنید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا در منطقه‌ای که شبکه‌های اینترنتی وجود دارد تماس گرفتن با تلفن همراه خطرناک می‌باشد؟

    بله. زمانی که شما در قسمت‌هایی که شبکه‌های اینترنت وجود دارند تماس برقرار می‌کنید تلفن از خود اشعه بیشتری تولید می‌کند و برای انسان خطرناک‌تر است.
  2. آیا استفاده از تلفن همراه باعث بیش فعالی جنین می‌شود؟

    با توجه به تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده در بعضی مواقع این امکان وجود دارد که کودک بعد از تولد دچار بیش فعالی شود.
  3. مدت زمان استفاده از تلفن همراه چقدر باید باشد؟

    مدت استفاده از تلفن همراه باید بسیار کوتاه باشد و در صورت امکان روی اسپیکر پاسخگویی صورت بگیرد.
مطلب مفید بود؟
24
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی