تهران

توصیه ها و ورزش های مناسب جهت لاغری بعد از زایمان

ورزش های مناسب جهت لاغری بعد از زایمان
با شروع حاملگی تا زمان زایمان تغییرات بسیاری در بدن مادر ایجاد می شود . به طوری که بدن فرم و حالت عادی خود را از دست می دهد . به همین دلیل نیاز است همه ی مادران جهت لاغری بعد از زایمان برنامه غذایی مناسبی داشته باشند تا تقویت شوند و همچنین یکسری حرکات ورزشی را انجام دهند .

در اثر حاملگی و زایمان شکل اندام و بدن خانم ها که اکنون مادر هستند ، تغییر پیدا می کند . از میان این تغییرات می توان به شل شدن پوست و آویزان شدن شکم اشاره کرد . این مشکل در خانم هایی که چندزا هستند و یا چند زایمان داشته اند ، شدیدتر می باشد .

 

انجام یکسری تمرینات ورزشی مخصوص مادران
انجام یکسری تمرینات ورزشی بعد از زایمان


انجام یکسری تمرینات ورزشی بعد از زایمان به مادران کمک می کند تا به حالت قبل از زایمان و حاملگی خود برگردند . این امر باعث قوی شدن عضلات شکم نیز می گردد . انجام تمرینات منظم به صورت روزانه باعث می شوند که مادران تازه زایمان کرده ، بتوانند فشارهای عصبی و روانی را کاهش دهند ، تناسب اندام خود را حفظ کنند و سلامتی خود را تضمین کنند . ورزش هایی که در این بخش برای شما آورده شده را می توانید بعد از زایمان طبیعی هر گاه که احساس کردید بدن شما آمادگی لازم را دارد ، انجام دهید . مادرانی که عمل سزارین انجام داده اند ، می توانند بعد از بهبود درد شکم سزارین ، تمرینات را شروع کنند .


ما در ادامه ی این بخش بهترین ورزش های لاغری بعد از زایمان را برای شما فراهم آوردیم که امیدواریم در این زمینه به شما کمک کنند .

 

تمرینات لاغر کردن شکم و باسن
تمرینات لاغر کردن شکم و باسن بعد از زایمان

تمرینات لاغر کردن شکم و باسن بعد از زایمان

  1. به صورت طاق باز دراز بکشید . سپس در همان حالت زانوها را خم کنید . عضلات شکم خود را سفت کنید . سر و شانه ها را از زمین جدا کنید و تلاش کنید دست ها به پاها برسند . هر روز بیشتر از روز قبل سعی کنید که سر و شانه ها را از زمین بلند کنید ، تا جایی که با گذشت چند روز ، به حالت نشسته قرار بگیرید . سپس آهسته آهسته باید مجددا به حالت ابتدایی خود باز گردید .
  2. به حال چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید . عضلات شکم خود را به داخل بکشید . زانوی راست را خم کنید و تا جایی که به چانه ی شما برسد ، به طرف داخل ببرید . بعد پا را به عقب ببرید و آن را صاف کنید . طوری که پا از زمین فاصله دارد و از طرفی موازی با سطح زمین است . این تمرین را برای پای چپ نیز ادامه دهید .
  3. ابتدا روی ران سمت چپ خود بنشینید و پاها را به سمت راست خم کنید . در مرحله ی بعد زانو بزنید و صاف بنشینید . در نهایت روی ران سمت راست خود بنشینید و پاها را به سمت چت خم کنید . به این ترتیب این تمرین را ادامه دهید .
  4. به صورت طاق باز دراز بکشید . سپس زانوها را کامل خم کنید و دست ها را صاف کنار تنه ی خود قرار دهید . عضلات شکم را به طرف داخل ببرید . آن گاه دست راست خود را به سمت چپ ببرید ، طوری که کف دست در کنار دست چپ قرار گیرد . به حالت اول برگردید و عضلات شکم را شل کنید . این تمرین را برای دست چپ نیز ادامه دهید .
  5.  به صورت طاق باز دراز بکشید . دست ها را کنار تنه ی خود قرار دهید . پای راست خود را بلند کنید و به سمت چپ ببرید به گونه ای که بالا تنه ی شما همچنان صاف است ، پشت شما به زمین چسبیده و دست ها در کنار تنه قرار دارند . پای راست را به حالت اول برگردانید . این تمرین را برای پای چپ نیز ادامه دهید .
  6. روی زمین بنشینید و پا را در راستای بدن خود دراز کنید . پشت خود را کاملا صاف نگه دارید و دست ها را مستقیما به طرف جلو حرکت دهید . سپس عضلات شکم را سفت کنید . تا جایی که کپلها به طرف جلو بیایند و در آخر به سمت عقب برگردید .

 

معرفی ورزش های موثر و مفید
ورزش های موثر و مفید مخصوص مادران

 

ورزش های موثر و مفیدی که برای مراحل بعدی پیشنهاد می شوند ، شنا و پیاده روی است . بعد از این که مادران کاملا بهبود یافتند و سلامتی خود را مجددا به دست آوردند . می توانند ورزش هایی مانند تمرینات تناسب اندام ، یوگا ، دوچرخه سواری و بدمینتون را دنبال کنند .


به مادرانی که عمل سزارین انجام داده اند ، توصیه می شود در چند روز اول به خاطر این که گردش خون افزایش یابد و ریه ها پاک شوند ، از تنفس عمیق و همچنین بازدم قوی کمک بگیرند . خلط از ریه ها را می توان با سرفه کردن کوتاه و صحیح تخلیه کرد . حرکت دادن پاها بعد از جراحی باعث بهبود جریان خون در بدن می شود .


فراموش نکنید که حاملگی و زایمان یکی از مراحل مهم و کاملا طبیعی زندگی خانم هاست . در طول این مدت مادر استرس دارد و بدنش تحت فشار قرار می گیرد . اما جای نگرانی وجود ندارد ، مادران برای این که مجددا به وضعیت عادی خود باز گردند نیاز به زمان دارند .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی