تهران

برای رنگی شدن چشم نوزاد چه کنیم

راه چشم رنگی شدن نوزاد
والدین علاقه مند هستند فرزندشان دارای چشم های جذاب و رنگی باشد تا زیباییش دوچندان گردد. افراد باورهایی در رابطه با راهکارهای رنگی شدن چشم نوزادان دارند که در این مقاله قصد داریم برخی از این باور ها را بیان کنیم.

رنگی چشم نوزاد چگونه ممکن است؟

علاوه بر رنگ پوست، مو، قد و مواردی از این قبیل، رنگ چشم در زیبایی افراد بسیار موثر است و بارها ما با دیدن افراد چشم رنگی به خصوص نوزادان ذوق زده می شویم. در کشور ما درصد کمی از افراد صاحب چشم هایی به رنگ آبی و سبز و خاکستری هستند به همین دلیل که این رنگ ها کمیاب هستند مادران و پدران دوست دارند صاحب فرزندان چشم رنگی شوند. با توجه به این اشتیاق راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف در دوران بارداری امتحان می کنند که در ادامه ما قصد داریم به روش های تعیین رنگ چشم جنین بپردازیم.

رنگ چشم نوزادان
رنگ چشم نوزادان

رنگ چشم جنین

رنگ چشم نیز مانند سایر موارد ظاهری و اخلاقی به وراثت و ژنتیک افراد بستگی دارد البته باید این مورد را در نظر گرفت که در مواردی رنگ چشم نوزاد به پدربزرگ، مادربزرگ و سایر اعضای خانواده نیز به اصطلاح کشیده می شود و ژنی که از اجداد در DNA والدین به صورت پنهان موجود است در فرزندان نمود پیدا می کند به این ترتین ممکن است از یک والدین با چشم های قهوه ای کودکی با چشم رنگی متولد شود. علاوه بر ژنتیک و میزان ملانین ها، بسیاری بر مسائلی از قبیل تغذیه در دوران بارداری تاکید دارند و علت تغییر رنگ چشم نوزاد را به این موضوع ربط می دهند، به همین دلیل والدین به موضوع انتخاب رنگ چشم نوزاد روی می آورند. در ادامه به علت تغییر رنگ چشم نوزاد و راه های تعیین رنگ چشم کودکان خواهیم پرداخت.

رنگ چشم جنین
رنگ چشم جنین

علت تغییر رنگ چشم نوزاد

شاید برایتان جالب باشد و خودتان نیز تجربه کرده باشید که رنگ چشم نوزادان تا شش الی نه ماهگی ثابت نمی ماند و در حال تغییر است، پس از این مدت زمان می توانید رنگ چشم واقعی فرزندتان را مشاهده نمایید. در اکثر مواقع زمانی که کودک متولد می شود اطرافیان با ذوق فراوان می گویند رنگ چشمانش آبی یا خاکستری است اما باید متذکر شویم این رنگ ها موقتی است و رنگ واقعی چشم نوزاد تازه متولد شده نمی باشد. اما علت تغییر رنگ چشم نوزاد چیست؟ عامل تعیین رنگ چشم انسان ملانین می باشد؛ میزان تولید ملانین در عنبیه نوزادان مرتبط با والدین است. هرچه میزان ملانین ترشح شده کم باشد رنگ چشم روشن و متمایل به سبز، آبی و خاکستری است اما اگر میزان ملانین ترشح شده بالا باشد رنگ چشم نوزاد به سوی مشکی و قهوه ای متمایل است. 

علت تغییر رنگ چشم نوزادان
علت تغییر رنگ چشم نوزادان

چه چیزی بخوریم بچه چشم رنگی شود؟

اکثر والدین دوست دارند انتخاب رنگ چشم نوزاد به عهده خودشان بود و با خیال راحت صاحب فرزندانی با چشمان درشت و آبی می شدند. بارها این جمله را از زبان مادران خطاب به پزشکان و اطرافیان با تجربه شنیده ایم که چگونه نوزاد چشم آبی داشته باشیم. در ابتدا باید بار دیگر با تاکید بالا، یادآوری کنیم که رنگ چشم نوزادان به والدین و مسائل وراثتی مربوط است و از لحاظ علمی مطلبی دال بر این که چه چیزی بخوریم بچه چشم رنگی شود؟ وجود نداشته است. اما مواد غذایی وجود دارند که نقش موثری در تقویت بینایی جنین ایفا می کنند؛ مادران برای این امر می تواند در دوران حاملگی هویچ، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، میوه و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز که حاوی ویتامین A هستند را میل نمایند. اما باید مادران دقت نمایند که در دوران حاملگی با مصرف بیش از حد رتینول که یک نوع ویتامین A است به جنین ضرر نرسانند. علاوه بر موارد ذکر شده برای تقویت جنین در دوران بارداری بهتر است از سبزیجات و میوه های تازه، عرق کاسنی، عناب، نعنای دم کرده و مواردی از این قبیل بروید؛ همچنین خواب کافی، ورزش های مناسب و از همه مهمتر  بودن تحت نظر پزشکان متخصص، می تواند شما را در زایمان راحت تر و به دنیا آوردن فرزندان سالم یاری نماید.

 

مطلب مفید بود؟
10
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی