تهران

چگونه بعد از زایمان دوباره لاغر شویم ؟

بازگشت اندام بعد از زایمان
داشتن تناسب اندام بعد از زایمان آرزوی بسیاری از مادران است . آگاهی از نوع تغذیه و فعالیت بدنی مادر بعد از زایمان اهمیت بسیار ی دارد . به همین دلیل مادران باید به موازات انجام یکسری حرکات ورزشی مخصوص ، تغذیه سالمی نیز داشته باشند ، تا به اندام قبل از زایمان خود برگردند .

همه ی مادران باید برای رسیدن به تناسب اندام بعد از زایمان انگیزه و پشتکار قوی داشته باشند . با شروع دوران بارداری اغلب خانم ها میل بیشتری به غذا خوردن پیدا می کنند ، به همین دلیل وزن آنها افزایش می یابد . بعد از زایمان باید تلاش کنید ، پرخوری ها و عادت های غذایی دوره ی بارداری را ترک کنید . بنابراین نیاز است یکسری قوانین مهم و جدید را رعایت کنید :

  • بین وعده های غذایی خود فاصله بگذارید و میزان کالری دریافتی از مواد غذایی را تقسیم کنید .
  • هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنید . چوم مهم ترین وعده ی غذایی می باشد .
  • افزودن فیبر به برنامه ی غذایی راه کار خوبی برای سیر شدن بدون دریافت کالری اضافی است .
  • خوردن سبزیجات و میوه جات تازه و همچنین برخی از لبنیات کم چرب توصیه می شود .
  • خوردن آجیل برای جلوگیری از گرسنگی و ضعف مفید است .
  • خوردن لوبیا ، گوشت لخم و ماهی که منابع پروتئینی هستند ، مانع گرسنگی می شوند .

 

راهکارهای طبیعی برای کاهش وزن بعد از زایمان
راه های طبیعی کاهش وزن بعد از زایمان

 

راهکارهای طبیعی برای کاهش وزن بعد از زایمان

مکمل های کاهش وزن برای مادران شیرده و خانم هایی که باردار هستند ، مناسب نیست و مواد تشکیل دهنده ی آنها اصلا تایید نشده است . به جای استفاده از این مکمل ها می توانید خوراکی هایی که به طور طبیعی وزن را کم می کنند ، استفاده کنید که هم ضعف و گرسنگی شما را برطرف می کند و هم سیستم سوخت و ساز بدن را کنترل می کند .

  1. برای کاهش وزن چای سبز بنوشید .
  2. از برگ های آلو هندی چای درست کنید و روزی دو بار از آن بنوشید . چون خاصیت چربی سوزی دارد . 
  3. غذایی که دارای کلم است کم کالری بوده و فیبر بالایی دارد و برای کاهش وزن مناسب است .
  4. خوردن سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و کرفس برای کاهش وزن مفیدند و کالری منفی دارند .
  5. ریختن مقداری سرکه ی سیب درون آب داغ ، چربی ها را از بین می برد . این ترکیب را روزی دو یا سه مرتبه مصرف کنید .
  6. ترکیب عسل ، لیمو و آب یک راه طبیعی برای کاهش وزن است . این ترکیب را دو مرتبه در روز  مصرف کنید .

 

ورزش و تمرین های بعد از زایمان
آشنایی با ورزش ها و تمرینات بعد از زایمان

ورزش و تمرین های بعد از زایمان

بازگشت اندام بعد از زایمان برای برخی از مادران کار بسیار دشواری است . از این رو به مادرانی که در اثر زایمان های متعدد ، جداره ی شکم آنها شل و افتاده شده ، ورزش شکم و باسن توصیه می شود . یکی از سوال هایی که ذهن بسیاری از مادران را به خود مشغول کرده ، این است که چه موقع باید ورزش کردن را شروع کنند ؟! پزشکان متخصص زنان و زایمان نظرات مختلفی در این باره دارند . برخی از پزشکان می گویند ، مادران از روز چهارم می توانند حرکات ملایم و خفیف ورزشی را شروع کنند . گروه دیگری از پزشکان معتقدند روز دهم به بعد برای انجام حرکات ورزشی مناسب است . اما به طور کلی شروع حرکات ورزشی بعد از زایمان بستگی به تعداد زایمان ها ، آمادگی و وضعیت جسمانی مادر دارد .
برای خوش اندامی بعد زایمان ، تقویت عضلات بدن ، از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده روی شکم ، کاهش چربی های ناحیه ی دور باسن و ران باید یکسری حرکات و تمرین ورزشی را به طور مرتب انجام دهید . در ادامه ی همین بخش با این تمرینات آشنا می شوید .


تمرین اول

روی تخت خوابی سفت یا روی زمین به پشت دراز بکشید . بدون خم کردن پا ، پای راست خود را از ناحیه ی ران به طرف بالا حرکت دهید . در مرحله ی بعد پا باید روی شکم خم شود . این حرکت را روی پای چپ خود نیز اجرا کنید . این تمرین باید روی هر دو پا هر کدام به مدت 5 دقیقه انجام شود و در نهایت با هر دو پا تمرین را ادامه دهید .


تمرین دوم

برای اجرای تمرین دوم نیز روی تخت خوابی سفت یا به پشت روی زمین دراز بکشید . سپس زانوی خود را خم کنید . ران باید تا جایی که امکان دارد روی شکم خم شود . این تمرین را ابتدا با هر کدام از پا به صورت تکی و در نهایت با هر دو پا ادامه دهید .


تمرین سوم

به پشت دراز بکشید . دست ها را به صورت چهار تا روی سینه قرار دهید . سعی کنید بدون حرکت دادن پاها سر خود را حدود چند سانتی متر بلند کنید . هر دفعه این تمرین را 5 الی 10 دقیقه انجام دهید . هر موقع احساس ناراحتی یا خستگی کردید ، تمرین را ادامه ندهید .


تمرین چهارم

به پشت دراز بکشید . سعی کنید باسن خود را حدود چند سانتی متر از سطح زمین بالا بیاورید . در حالی که در همین وضعیت قرار دارید ، عضلات اطراف مقعد را منقبض کنید .

 

خوش اندامی بعد زایمان,
لاغری بعد از زایمان


اگر هدف شما لاغری بعد از زایمان است ، باید یک برنامه ی غذایی سالم را دنبال کنید و هم زمان ورزش های مناسب انجام دهید . خوردن غذاهایی که کالری بالایی دارند مانند چیپس ، نوشابه و ... برای شما قدغن است . فراموش نکنید دنبال کردن رژیم های بدون چربی که بیشتر مواد غذایی از لیست آنها حذف می شوند ، کار اشتباهی است .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی