تهران

پوست های سبزه باید اینطوری آرایش کنن

آرایش پوست سبزه
میدونستید هر رنگ پوستی مثل پوست سبزه و برنزه آرایش مخصوص به خودش رو داره؟ اگه بتونید تناژ رنگ پوستتون رو درست تشخیص بدید میتونین یه میکاپ جذاب انجام بدید. پس همراه تیجور باشید.

آرایش پوست سبزه

هر فردی نسبت به رنگ پوست خود باید آرایش مناسب خود را انجام دهد. در مرحله اول باید بدانید رنگ پوست شما چه تناژی دارد. راه‌های متعددی برای تشخیص رنگ پوست وجود دارد ولی بهترین راه این است که مچ دست خود را زیر نور آفتاب ببرید اگه رگ‌های دست شما سبز بود، رنگ پوست شما گرم است. اگر آبی بود رنگ پوست شما سرد است. اگر قادر به تشخیص رنگ نبودید دارای تناژ رنگی خنثی هستید.

تشخیص رنگ پوست
تشخیص رنگ پوست
تشخیص رنگ پوست
تشخیص رنگ پوست

رنگ موی مناسب پوست سبزه

رنگ مو در زیبایی فرد تاثیر زیادی دارد. اگر رنگ پوست شما سبزه است می‌توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.

  • رنگ موی قهوهای

رنگ موی قهوه‌ای به طور طبیعی به رنگ پوست سبزه جذابیت خاصی می‌دهد. حال اگر در میان موهای قهوه از هایلایت بلوند یا عسلی استفاده کنید می‌توانید این جذابیت را افزایش دهید. رنگ موی قهوه‌ای تقریبا به تمامی طیف‌های پوست گرم می‌خورد. 

  • رنگ موی آمبره

اگر پوست شما شکلاتی یا کاراملی است استایل مناسب موی شما "آمبره" است. در آمبره پایین موها رنگ روشن‌تری نسبت به ریشه دارند و باعث دو رنگ شدن مو می‌شوند.

ت
عنوان
  • رنگ موی بلوند طلایی

اکثرا فکر می‌کنند که رنگ موی طلایی مناسب پوست روشن است، ولی این تفکر کاملا اشتباه است. رنگ بلوند تیره بسیار مناسب رنگ پوست‌های سبزه است و فرد را زیبا می‌کند.

کرم پودر مخصوص پوست سبزه

مهم ترین نکته در انتخاب کرم پودر برای پوست سبزه، استفاده نکردن از رنگ‌های روشن می‌باشد که کرم پودر‌های مایع بهترین انتخاب برای یکدست کردن پوست سبزه هستند.
قبل از خرید کرم پودر حتما آن را امتحان کنید و ببینید به چه میزان به رنگ طبیعی پوست نزدیک است. برای این منظور مقداری از کرم را روی چانه امتحان کنید و در غیر این‌ صورت روی پشت دست خود بزنید و ببینید تا چه حد به رنگ پوست شما نزدیک است. 

نکته  دیگر این است که قبل از استفاده از کرم مناسب پوست  از یک ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. این ضد آفتاب‌ها می‌توانند پوست را طبیعی‌تر نشان دهند و از پوست شما در برابر آفتاب نیز محافظت کنند. بعد از ضد آفتاب کرم پودر را با حرکت ضربه‌ای روی پوست خود پخش کنید. کشیدن دست روی پوست به جای حرکت ضربه‌ای باعث چین و چروک مخصوصا در قسمت زیر چشم می‌شود. و در آخر با یک پد، براقی کرم پودر را بگیرید.

کرم پودر پوست سبزه
کرم پودر پوست سبزه

کانسیلر مخصوص رنگ پوست سبزه

بهترین راه حل پوشش مناطق تیره‌تر یا لک‌دار صورت کانسیلر می‌باشد. این محصول می‌تواند تیرگی زیر چشم، اطراف بینی و جوش‌های جوانی را پوشش دهد. استفاده از کانسیلر به تنهایی درست نیست ولی همراه با کرم پودر و بقیه محصولات می‌تواند بسیار موثر باشد. همچنین نباید از کانسیلر زیاد استفاده کنید چرا که روی پوست می‌ماسد و بعد از مدتی چروک می‌شود. کانسیلر مناسب برای پوست تیره نباید بسیار روشن باشد. پوست‌های سبزه باید کانسیلری 2 درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود بگیرند. کانسیلر مایع نیز انتخاب مناسبی می‌باشد.

کانسیلر برای پوست سبزه
کانسیلر برای پوست سبزه

رژ گونه مخصوص پوست سبزه

اگر پوست، گرم و سبزه است بهتر است از رنگ‌های قرمز، روشن مایل به بنفش و قرمز آجری استفاده کنید. رنگ‌های هلویی و صورتی انتخاب مناسبی برای پوست‌های برنزه و سبزه نیستند.

رژ گونه برای پوست سبزه
رژ گونه برای پوست سبزه

رژ لب مخصوص پوست سبزه

یکی از مهم ترین انتخاب‌ها در آرایش رنگ رژ لب می‌باشد. رنگ رژ لب بسیار در صورت جلوه دارد و باید هم با آرایش چشم و هم با رنگ پوست همخوانی داشته باشد. در ادامه رنگ رژ لب‌هایی که مناسب رنگ پوست سبزه است را آماده کردیم:

  • رژ لب قهوه‌ای مسی

این رنگ رژ لب که با لباس‌های متفاوت به راحتی ست می‌شود بسیار مناسب رنگ پوست تیره می‌باشد. با این رنگ می‌توانید صورت خود را جذاب‌تر نشان دهید.

رژلب برای پوست سبزه
رژلب برای پوست سبزه
  • رژ لب قرمز

رژ لب قرمز برای پوست‌های سبزه و گندمی بسیار مناسب می‌باشد. رنگ قرمز یک انتخاب جسورانه برای خانوم‌ها است که با هماهنگ شدن با آرایش چشم و سایه چشم می‌تواند بسیار در زیبایی تاثیر داشته باشد. البته این رنگ بر روی صورت سبزه بسیار دلفریب‌تر از پوست‌های دیگر است.

همچنین رنگ های صورتی رز، خاکستری مایل به قهوه‌ای، سرخابی، قرمز روشن مایل به بنفش، قهوه‌ای شکلاتی، هلویی و برنز انتخاب مناسبی برای رنگ پوست سبزه به حساب می‌آیند. بر خلاف تصور رنگ پوست تیره در انتخاب رنگ رژ راحت‌تر هستند زیرا تقریبا اکثر رنگ‌ها روی پوست آن‌ها می‌نشیند.

سایه مخصوص پوست سبزه

اگر پوست شما سبزه تیره و برنز است بهتر است از قهوه‌ای براق برای سایه چشم استفاده کنید. البته می‌توانید با انتخاب رنگ‌های آبی و سبز تنوعی در سایه خود ایجاد کنید ولی دقت کنید که زیاه روی نکنید. همچنین استفاده از سایه چند درجه تیره‌تر از پوست بسیار این روزها ترند شده و انتخاب خوبی برای انواع پوست سبزه می‌باشد.

آرایش جذاب برای سبزه‌ها
آرایش جذاب برای سبزه‌ها

 

مطلب مفید بود؟
7
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی