تهران

انواع آرایش صورت گرد و تپل

انواع آرایش صورت گرد و تپل
اگر شما هم صورتی با فرم گرد و کمی تپل دارید یکی از آن خانمهای خوش شانسی هستید که همیشه خوشگل بنظر میرسند ، فرقی نمیکند که آرایش داشته باشند یا نه. اما اگر میخواهید چهره متفاوت تری داشته باشید ، در اینجا ما به شما ترفند هایی را برای آرایش صورت گرد ارائه میکنیم که شما را دو چندان جذاب می کند:

1-کانتور زدن صورت گرد و تپل :

کانتور در آرایش صورت گرد
نحوه کانتور (سایه زدن ) در آرایش صورت گرد

اصلی ترین نکته برای آرایش صورت گرد بالا کشیدن استخوان گونه هاست تا کمی صورت را لاغر تر نشان بدهد. اینکار را اگر با دقت انجام بدهید حالت طبیعی چهره حفظ میشود.از دو رنگ تیره تر از پوستتان استفاده کنید. تکنیکهای زیادی برای کانتور زدن وجود دارد پس آن شیوه ای را که بیشتر برایتان مناسب است انتخاب کنید.حتی می توانید از سایه های چند رنگ آماده برای اینکار استفاده کنید.

2- هایلایت در آرایش صورت گرد:

هایلایت آرایش صورت گرد
هایلایت در آرایش صورت گرد

به یاد داشته باشید که نواحی کمی از صورت باید هایلایت شوند مانند پیشانی ، گونه ها ، بینی و زیر چشمها .

در آرایش صورت های گرد ، هایلایت را بیشتر برای مرکز صورت استفاده میکنند. انواع هایلایت میتواند از نوع مایع ، کرم ، و پودری باشد. با استفاده از روش زیر صورت شما علاوه بر درخشش ، یک فرم زاویه دار زیبا  پیدا میکند.

3- از رژ گونه برای آرایش صورت استفاده کنید.

نحوه زدن رژ گونه برای صورت های گرد
نحوه زدن رژ گونه برای صورت های گرد

بعضی وقتها فراموش میکنیم که رنگ گونه ها چه تاثیر قابل توجهی در زیبایی چهره دارد طوریکه که از قسمتهای اصلی در هر نوع آرایشی بحساب می آید.

رژ گونه معمولا در آخرین مرحله از آرایش صورت استفاده میشود.

بعد از مشخص کردن محل استخوانهای گونه مقدار کمی رژگونه را در قسمت خارجی استخوان گونه گذاشته و بعد با براش به سمت قسمتهای بالا و نزدیک گوش سایه بزنید.

4- قسمتهای جذاب صورت را بولد کنید.

آرایش انواع صورت گرد

با آرایش ، به بخشهایی از صورت خود مانند لبها یا چشمها که جذاب ترند، بیشتر تاکید کنید و فقط همان نواحی را هایلایت کنید.چرا که قرار است این نقطه از صورت بیشتر از باقی اعضای صورت در مرکز دید باشد. البته در این روش زیاده روی نکنید چون ممکن است اثر معکوس داشته باشد!

5- آرایش ابرو برای صورت گرد

آرایش ابرو ها در صورت گرد و تپل

مدل ابروی خوش فرم در نمایش شخصیت شما بسیار موثر است.اگر آرایش مناسبی را برای ابرو ها بکار ببرید، علاوه بر داشتن قیافه ای بااعتماد بنفس ، جوانتر هم بنظر می آیید.

برای اینکار از یک پودر سایه چشم یا ابرو استفاده کنید .در این مدل آرایش باید کمی ابرو ها را بالاتر بکشید.مداد ابرو را هم برای پر کردن جاهای خالی در سطح ابرو ها بکار ببرید.در آرایش ابرو ها باید تمامی دقت خود را صرف مرتب تر نشان دادن آن داشته باشید.

 - این هم مراحل قدم به قدم برای آرایش ابرو در صورت های گرد:

بدنه قلمو را از محور وسط بینی به سمت گوشه داخلی چشم بچرخانید. بااین روش متوجه میشوید که محل شروع نوک ابرو از کجا باید باشد. برای قوس وسط ابرو ، مجددا از بینی به وسط چشم یک محور در نظر بگیرید.

مجددا از سمت بینی به خارج چشم ها یک محور درست کنید که محل انتهای ابرو مشخص شود.

برای تعیین محل قوس انتهای ابرو هم قلمو را در جهت مخالف از گوشه داخل چشم قرار بدهید و بعد با دم ابرو یک محور درست کنید. حالا برای آنکه کنترل کنید که آیا هر دو ابرو ها در یک خط هستند،

یک خط فرضی  را از محل قوس دو ابرو عبور دهید. همینکار را برای نوک و انتهای ابرو تکرار کنید.

6- مدل خط چشم در آرایش صورت گرد

انواع مدل چشم یرای آرایش

چشمها بیشتر از زبان حرف برای گفتن دارند پس با آرایش و کمی تاکید روی آنها ، یک تغییر اساسی در چهره شما ایجاد میشود. اما اینکار نیازمند آن است که کاملا فرم چشمهای خود را بشناسید.

انواع فرم چشم:

هر چشم سه بخش دارد:

پلک ، خط پشت پلک و خط بیرونی زیر ابرو(استخوان زیر ابرو)

چشم شما کدام مدل زیر است؟

-  چشم گربه ای: اگر خط پلک مشخصی ندارد فرم چشم شما گربه ای ست.بنابراین باید در آرایش چشمها ، کمی روی نشان دادن این خط تاکید کنید.

-  مدل چشم گربه ای با پلک مشخص:این هم فرم دیگری از چشم است که اینبار خطوط پلک کاملا مشخص هستند و گوشه بیرونی چشمها هم بالاتر از مرکز چشم قرار دارد.در آرایش این مدل چشم، خط چشم را زیادی به سمت بیرون نکشید ما نمیخواهیم چشم های شما بال دراورده باشند!

-  چشم گاوی: در این فرم چشم، گوشه بیرونی چشم از محور وسط چشمها پایینتر قرار گرفته و ظاهری وزن دار به چشم می دهد.

-  چشم با پلک افتاده: در این حالت کمی از پوست زیر ابرو روی پلکها میگیرد پس باید سایه چشم را کمی بالاتر از خط پشت پلک بکشید.

-  چشمهای دور از هم: برای آنکه فاصله ی چشمها را از هم کمتر کنید، از سایه های تیره تر برای گوشه داخلی چشمها استفاده کنید.

-  چشمهای نزدیک بهم: برای آرایش این مدل چشمها باید از کمی هایلایتر در سایه زدن گوشه های داخلی چشم استفاده کنید.

-  چشمهای گرد: اگر در اطراف مردمک چشم ها قسمتهای سفیدی میبینید، کمی خط چشم را بلند تر به بیرون چشم بکشید.

-  چشم بادامی: اگر هیچ خط سفیدی دور مردمک شما نیست و انتهای بیرونی چشمها دقیقا روی یک محور از مرکز چشم جمع شده ، فرم چشم شما بادامی ست.ارایش چشم گربه ای و خط چشم بلند برای این فرم از چشمها مناسب هستند.

7-نحوه رژ لب زدن در آرایش صورت گرد

رژ لب در آرایش صورت های گرد و تپل
بهترین مارک رژ را انتخاب  کنید

در آرایش لبها هم میتوانید از انواع رژ لب های مایع استفاده کنید و هم از نوع مات آن. کمی با رنگ ها بازی کنید برای انتخاب رنگ رژ  مناسب ، تعیین کنید که آیا ته رنگ چهره شما گرم است یا سرد.

با هر مدل آرایشی ، این تکنیکها را فراموش نکنید : 

از خط لب برای نشان دادن فرم دقیق لبها استفاده کنید.

از یک فوندات یا زیر رنگ برای رژ استفاده کنید

کانسیلر را برای بالای لبها فراموش نکنید چون تاثیر زیادی روی تناسب و تعادل آرایش لبها میگذارد.

همیشه و قبل از آرایش صورت، لایه برداری کنید و سپس بالای لبها را مرطوب کننده بزنید. با اینکار سلولهای بیرونی و مرده پوست کاملا برداشته میشود.

 از کانسیلر برای رفع ایرادات ارایش لب استفاده کنید

بهترین مارک رژ را انتخاب  کنید

با استفاده از روشهایی که برای آرایش صورت گرد و چاق به شما معرفی کردیم، چهره شما کمی لاغر تر و کشیده تر بنظر خواهد آمد.

  • فراموش نکنید که ترفند های آرایشی را تنها کسانی بکار میبرند که میخواهند تاثیر آن را دو چندان کنند و همینطور هر شخصی ، صورت و بدن خاص خود را دارد و نباید بخاطر آن خجالت زده باشد. تنها چیزی که همیشه اهمیت دارد حفظ سلامتی و شادابی چهره و بدن شماست!
  • نکته دیگری که در آرایش صورت به شما پیشنهاد میکنیم کمترین استفاده از لوازم آرایشی ست . بگذارید زیبایی طبیعی چهره شما حرف اول را بزند.
مطلب مفید بود؟
20
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی