تهران

هر آنچه باید در مورد پیلاتس بدانید

پیلاتس
در این مقاله از سایت تی جور به بررسی رشته ی ورزشی پیلاتس و فواید آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

در این مقاله از سایت تی جور به بررسی رشته ی ورزشی پیلاتس و فواید آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس یک رشته ی ورزشی تقریبا نو ظهور می باشد که بر روی وضعیت بدن، تعادل و انعطاف تمرکز دارد. این ورزش که توسط ژوزف پیلاتس اختراع شد، با استفاده از یک تشک و reformer انجام می شود.
احتمال آسیب دیدگی و خطر در این ورزش بسیار کم بوده و به ارتباط بین ذهن و بدن کمک فراوانی می کند.
ورزش پیلاتس هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و هر فردی با هر سطح توانایی و تناسب می تواند این ورزش را انجام دهد. البته اگر از بیماری یا مشکل خاصی رنج می برید، بهتر است که قبل از انجام دادن این ورزش از یک پزشک مشاوره بگیرید.

نبود محدودیت سنی در پیلاتس
عدم وجود محدودیت سنی در پیلاتس

فواید ورزش پیلاتس چیست؟

پیلاتس یک نوع ورزش ماهیچه ای است و به همین دلیل شما را برای داشتن یک وزن مناسب یاری می کند. این ورزش تمرین های زیادی را بر روی شکم انجام می دهد که نتیجه ی آن داشتن شکمی تخت و صاف می باشد.
بر اساس تحقیقات انجام شده، انجام دادن تمرینات پیلاتس به صورت منظم، موجب بهبود پیدا کردن وضعیت بدنی، ماهیچه ها، تعادل و تحرک مفاصل می شود و همچنین به شما در کاهش دادن استرس و تنش ها کمک می کند.

همچنین ورزش پیلاتس به شما کمک می کند تا فرم بدن بسیار زیبایی داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید عضلاتی قدرتمند اما نه بزرگ داشته باشید، پیلاتس به شما در این راه کمک می کند.

فواید پیلاتس
زیبایی اندام با پیلاتس

ورزش پیلاتس عضلات کف لگن را تقویت می کند و به خانم های باردار برای یک زایمان آسان کمک می کند. علاوه بر آن متخصصان عقیده دارند که پیلاتس می تواند کمر درد را هم کاهش دهد.
کلاس های پیلاتس می توانند در دو سطح سخت و یا آرام و پویا باشند. افرادی که می خواهند ورزش پیلاتس را به منظور کاهش وزن انجام دهند، بهتر است که در کنار این ورزش ورزش های هوازی مانند پیاده روی، شنا و ... را هم انجام دهند و از یک رژیم غذایی سالم و مناسب غافل نشوند.

مضرات ورزش پیلاتس چیست؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، پیلاتس یک ورزش سنگین محسوب نمی شود و به همین دلیل هم آسیب جدی را به همراه ندارد اما اگر تمرین های آن تحت نظر یک مربی ماهر انجام نشود، احتمال کشیده شدن عضله، گرفتگی و اسپاسم عضلات، روی هم افتادن رباط ها و حتی آسیب دیدگی مفاصل وجود دارد.

ورزش پیلاتس
پیلاتس ضرر خاصی ندارد

آیا پیلاتس همان یوگا است؟

برخی از مردم بر این باورند که پیلاتس و یوگا شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند که این مطلب تا حدودی صحیح است. هر دوی این رشته های ورزشی، قدرت، تعادل، انعطاف پذیری، وضعیت بدنی و خوب نفس کشیدن را در بدن شما بهبود می دهند و موجب می شوند تا ارتباط خوبی بین سلامت جسمی و ذهنی شما ایجاد شود. البته یوگا نسبت به پیلاتس تاثیر و تاکید بیشتر ی بر آرامش دارد و در این رشته از مدیتیشن استفاده می شود. از دیگر تفاوت های این دو ورزش می توان به تجهیزات این دو رشته اشاره کرد.

یوگا و پیلاتس
شباهت های بین یوگا و پیلاتس

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی