تهران

لاغری شکم با ورزش در منزل

لاغری در خانه با ورزش
اگر تصمیم به لاغر کردن دارید ولی نمی دانید چه ورزشی و به چه صورتی آن را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

حرکات لاغری شکم با ورزش

حرکت پل معکوس

این حرکت ساده هیچ نیازی به دستگاه یا وسیله خاصی ندارد و شما می توانید آن را در همه جا انجام دهید. این حرکت موجب می شود تا کمر و پهلوی شما لاغر شوند. 

برای انجام دادن این حرکت، ابتدا به پشت دراز بکشید و سپس زانوی چپ تان را خم کنید و کف پای چپ را روی زمین به طور صاف قرار دهید. حالا پای راست تان را به طرف سقف برده و دست چپ تان را هم صاف کنید و به طرف بالا بیاورید و دست راست تان را روی زمین و در کنارتان قرار دهید. حالا بدون این که باسن یا شانه های تان را تکان دهید، پایی که بالا است را به سمت راست و دستی هم که بالا است را به سمت چپ باز کنید. الان باید روی عضلات شکم تان تمرکز کنید و دست و پای تان را به جای قبلی اش بازگردانید. 

این تمرین را پس از 10 الی 12 بار انجام دادن، برای طرف دیگر بدن تکرار کنید.

حرکت پل معکوس
حرکت پل معکوس برای لاغری

 

حرکت رساندن پا به پایین شکم

این حرکت موجب می شود تا عضله های شکم شما  هدف قرار بگیرد و لاغر شود. ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهای تان را در حالی که 90 درجه است بالا بیاورید. حالا دست های تان را پشت سرتان قرار دهید و شکم تان را منقبض کنید. زانوهای شما باید دقیقا بالای باسن قرار بگیرد.

شانه های تان را بلند کنید و آن ها را به سمت بالا بیاورید و نفس تان را برای 3 الی 5 ثانیه نگه دارید. سپس نفس تان را بیرون بدهید و پاهای تان را به زاویه ی 45 درجه متمایل کنید. برای 3 الی 45 ثانیه در این حالت بمانید و شکم تان را فشرده کنید.این تمرین را باید در دو ست و در هر ست 10 الی 15 مرتبه انجام دهید.

 

حرکت ورزشی برای لاغری
لاغری با حرکات ورزشی

 

لاغری شکم با حلقه ورزشی

یکی از ورزش های مناسب برای از بین بردن چربی های شکمی می باشد و همچنین به سلامت قلب هم کمک فراوانی می کند. با این که چربی های شکم به سختی آب می شوند، اما حلقه زدن به شما کمک می کند تا به سادگی شکم تان را آب کنید و همچنین عضله های دیگر مانند باسن، شکم، کمر، ران ها، اندام های تحتانی و فوقانی را هم درگیر می کند. یک ساعت حلقه زدن به شما کمک می کند تا حدود 400 کالری بسوزانید. 

بر اساس تحقیقات ثابت شده، 8 دقیقه ورزش کردن با این حلقه، به شما کمک می کند تا علاوه بر سوزاندن 50 کالری، سیستم قلب تان را هم تقویت کنید. این ورزش با بالا بردن ضربان قلب تان، باعث می شود تا قلب شما سالم بماند و علاوه بر آن با چرخش و حرکت در ستون فقرات، موجب بالا رفتن انعطاف این قسمت از بدن هم می شود.

لاغری با حلقه ورزشی
لاغری شکم با ورزش در یک هفته

با انجام این ورزش، بدن شما هورمون اندروفین  ترشح می کند که باعث می شود تا نشاط و اعتماد به نفس شما افزایش یابد و همچنین سیستم اعصاب تان هم قوی تر شود.

توجه کنید که این وسیله را نباید به طور یکسره استفاده کنید و استفاده از آن باید به ساعت های مختلف تقسیم شود. برای مثال انجام دادن این حرکت را می توانید به صورت  چهار تا یک ربع ساعت، انجام دهید. اگر کمردرد و یا گردن درد دارید، پیش از استفاده از این وسیله، از یک پزشک کمک بگیرید. 

 

لاغری شکم با کش ورزشی

یکی از بهترین و عالی ترین ابزار های لاغری، کش های پیلاتس می باشند. این وسیله ی ارزان قیمت و ساده، فضایی را اشغال نمی کند و به شما کمک می کنند تا شدت ورزش کردن تان را افزایش بدهید. از این کش ها برای حرکت های پیلاتس استفاده می شود اما می توان برخی از حرکت های آن را هم در خانه و بدون مربی انجام داد.

لاغری با کش ورزشی
لاغری موضعی شکم با ورزش

در بخش زیر، چند حرکت ورزشی که با کش های ورزشی انجام می شوند را برای تان آورده ایم.

حرکت شماره یک

ابتدا روی دست ها و زانوهای تان قرار بگیرید و سپس انگشتان پای تان را در تماس با زمین قرار دهید. حالا کش را به دور یکی از پا ها قرار دهید و سمت دیگر آن را هم به دستتان ببندید. در این مرحله پایی که با کش بسته اید را به گونه ای بالا بیاورید که تا سطح لگن بالا بیاید و کف پاهای تان رو به بالا باشد. حالا زانو های تان را تا سطح زیر انداز پایین بیاورید ولی حواس تان باشد که برخوردی با زمین نداشته باشد. دوباره حرکت را تکرار کنید. این حرکت باید 8 تا 16 بار انجام شود و سپس برای 16 شمارش، پای در سطح لگن نگه داشته شود. این حرکت را برای پای دیگر تان هم تکرار کنید.

حرکت شماره دو

زانوهای تان را خم کنید و در حالی که مچ پای تان را منقبض کرده اید، روی زیر اندازتان بنشینید. حالا کش ورزشی را به کف هر دوپای تان بپیچید و انتهای کش را هم در هر کدام از دست های تان نگه دارید. حالا صاف بنشینید و چانه تان را به سمت پایین و داخل ببرید و در حالیکه کش را با دست های تان نگه داشته اید، روی استخوان نشیمن گاه تان بنشینید. حالا دوباره به حالت اول تان برگردید. این حرکت را باید برای 10 بار تکرار کنید و سپس به حالت خم C شکل در بیایید. یکی از دست های تان را بکشید و در همان سمت بدن تان را بچرخانید. 
 

لاغری زیر شکم با ورزش

لاغر کردن زیر شکم با ورزش کردن مقدور است و اگر شما می خواهید زیر شکم تان را لاغر کنید، باید تمرین هایی که در زیر گفته شده است را انجام دهید. 

اولین تمرین برای لاغری زیر شکم

ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و دست های تان را پشت گردن تان قرار دهید. حالا زانوی چپ تان را به سمت قفسه ی سینه تان جمع کرده و پای راست تان را بدون این که روی زمین قرار دهید، صاف کنید. زانوی راست تان را داخل شکم تان جمع کنید و پای چپ تان را هم صاف کنید. توجه داشته باشید که نباید پای مخالف تان را روی زمین قرار دهید. این تمرین را برای 15 الی 20 بار انجام دهید.

لاغری زیر شکم
لاغری زیر شکم

دومین تمرین برای لاغری زیر شکم

برای شروع کار روی یک نیمکت بخوابید و قسمت بالای آن را با دست های تان بگیرید. توجه کنید که ران های تان باید روی نیمکت و کف پاهای تان را هم روی زمین بگذارید. حالا پاهای تان را بالا بیاورید و دوباره به حالت اول تان بازگردید. این تمرین را برای 15 الی 20 مرتبه انجام دهید.

مطلب مفید بود؟
9
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی