تهران

لاغری شکم و پهلو با ورزش

لاغر شدن در خانه
امکان حضور در باشگاه های ورزشی برای همه ی افراد وجود ندارد و از طرفی اکثر ما دوست داریم تا اندام روی فرمی داشته باشیم. از این رو ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه در خانه لاغر کنید.

امروزه داشتن اندامی زیبا و لاغر، یکی از ملاک های زیبایی به حساب می آید. مطمئنا اگر تصمیم گرفته اید تا لاغر شوید، می دانید که بهترین راه برای لاغر شدن، ورزش کردن می باشد. متاسفانه امروزه به دلیل کمبود وقت و بالا بودن هزینه های باشگاه های ورزشی، امکان حضور در باشگاه های ورزشی برای همه ی افراد وجود ندارد. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در خانه می توانید وزن کم کنید و لاغر شوید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش در خانه

حرکت دراز و نشست یا کرانچ:پ

همه ی ما با این ورزش آشنایی داریم و تا به حال آن را انجام داده ایم. این حرکت یکی از بهترین حرکت های ورزشی برای کاهش چربی های شکم می باشد. تحقیقات اثبات کرده اند که این حرکت در بین حرکت های ورزشی، بیشترین رتبه را در کاهش چربی های شکم دارد.

برای انجام دادن صحیح این حرکت، ابتدا باید روی تخت دراز کشیده و با خم کردن زانو های تان کف پاهای تان را روی زمین قرار دهید. سپس دست های تان را پشت سرتان قرار دهید؛ همچنین می توانید به جای قرار دادن آن ها زیر سر، آن ها را روی سینه تان قرار دهید. به آرامی از روی زمین بلند شوید. سعی کنید هنگامی که بلند می شوید نفس تان را بیرون دهید و وقتی که خم می شوید، نفس بکشید.

برای شروع کار بهتر است که هر روز دو الی سه ست دراز نشست انجام دهید که در هر ست باید 10 مرتبه دراز و نشست بروید.

حرکت دراز نشست
لاغری موضعی شکم و پهلو با ورزش

 

حرکت کرانچ کج

این حرکت شباهت زیادی به حرکت دراز نشست دارد با این تفاوت که شما باید در این حرکت شانه راست تان را به طرف چپ بلند کرده و سپس بالاتنه چپ تان را پایین تر نگه دارید.

این حرکت را هم برای دو الی سه ست در طول روز انجام دهید.

پیاده روی کردن

موثر ترین حرکت ها و ورزش های چربی سوز، ورزش های هوازی می باشند. این ورزش ها که پیاده روی و شنا هم جزئی از آن ها می باشند، نقش بسیار موثری در چربی سوزی و سوزاندن کالری دارند. اگر می خواهید لاغر شوید، باید روزانه 30 الی 45 دقیقه پیاده روی با سرعت ثابت داشته باشید.

جاگینگ یا آهسته دویدن

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دویدن را به پیاده روی ترجیح می دهید، می توانید آهسته دویدن یا جاگینگ را امتحان کنید که تاثیر بیشتری هم بر روی لاغری دارد.

تاثیر جاگینگ بر لاغری
لاغری با ورزش

 

لاغری شکم با کش ورزشی

کش های ورزشی و مقاومتی هم یکی از موثر ترین و بهترین روش های لاغری و کاهش چربی های شکم محسوب می شوند. اگر تا به حال پیلاتس کار کرده اید، قطعا با این حرکات آشنا هستید. انجام دادن حرکاتی مانند Leaning Twist، Abdominal Supine Pulses و Rollback از سری تمرینات موثری هستند که می توان به آن ها برای کاهش وزن و لاغری اشاره نمود.


لاغری شکم و پهلو با دستگاه ورزشی

اگر برای لاغری و کاهش چربی های شکم به باشگاه می روید، ممکن است که از عملکرد دستگاه های مختلف اطلاعی نداشته باشید و ندانید که کدام یک بیشتر برای شما مفید هستند. نگران نباشید چرا که لیست دستگاه های بدنسازی که بیشترین تاثیر بر لاغری را دارند، برای تان گرد آوری کرده ایم. این دستگاه عبارت اند از: دستگاه‌های پارویی، توپ های تمرینی، دستگاه های کاردیو، دستگاه قایقرانی، دوچرخه ثابت، الپتیکال، تردمیل و دمبل.

بهتر است که برای کار کردن با هر یک از این دستگاه ها، از یک متخصص یا مربی کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

دستگاه بدنسازی
لاغری شکم و پهلو با دستگاه ورزشی

 

ورزش در آب برای لاغری شکم

تحقیقات نشان داده اند که فعالیت های فیزیکی و ورزش هایی که در آب انجام می شوند، هر چقدر هم که کوتاه مدت باشند، باعث سوزانده شدن مقدار زیادی کالری می شوند که دلیل آن هم مقابله ی بدن با مقاومت بالای آب می باشد. ورزش کردن در آب علاوه بر این که باعث چربی سوزی می شود، قدرت ماهیچه های شما را هم بالا می برد. همچنین ورزش کردن در آب بسیار دوست داشتنی و دل انگیز است و باعث می شود که ورزش کردن با لذت زیادی همراه باشد.

شما می توانید وحرکت های ساده را در آب انجام دهید و یا از ورزش هایی مانند شنا، شیرجه، پارو زدن و ... کمک بگیرید.

شنا و لاغری
لاغری با ورزش در آب

 

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی