تهران

بهترین رشته ورزشی برای تناسب اندام بانوان

ورزش مناسب برای خانم‌ها
کارشناسانی که در زمینه ی ورزش و تناسب اندام فعالیت دارند ، معتقدند برای رسیدن به تناسب اندام ، باید برنامه ی ورزشی منظم و مناسبی را دنبال کنید و باید کشاله های بدن خود را در معرض کشش قرار دهید . تمرینات ورزشی متنوعی در این زمینه وجود دارد که می توانید با کمک مربی خود آنها را انجام دهید .

امروزه رشته های ورزشی مختلفی برای تناسب اندام بانوان وجود دارد . به طوری که هر روز تنوع آنها افزایش می یابد . ممکن است از خود سوال کنید ، بهترین رشته های ورزشی برای زنان کدامند ؟! خانم ها هم باید به تناسب اندام خود اهمیت دهند و برای سلامتی خود ارزش قائل شوند . خوشبختانه هر ساله آمار بانوانی که در رشته های ورزشی شروع به فعالیت می کنند ، افزایش می یابد . بنابراین همه ی خانم ها باید ورزش را جدی بگیرند ، چون رابطه ی مستقیمی با سلامت آنها دارد . انجام فعالیت های ورزشی علاوه بر این که سلامت شما را تضمین می کند ، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد ، روحیه ی شما را شاد می کند ، خواب را بهبود می بخشد و به طور کلی فواید بسیاری برای بدن شما دارد . اما اگر هیچ گونه فعالیت بدنی نداشته باشید ، زمینه را برای ابتلا به بیماری هایی نظیر چربی خون ، دیابت ، چاقی و سایر بیماری ها فراهم می کنید .

 

 ورزش های قدرتی بانوان
انجام ورزش های قدرتی مخصوص بانوان

انجام ورزش های قدرتی مخصوص بانوان

از سن 25 سالگی به بعد بدن خانم ها عضله از دست می دهد و چربی جای عضله را می گیرد . این روند ، یک روند طبیعی است که با ورزش کردن می توانید جلوی آن را بگیرید . شاید از برخی از خانم ها بشنوید که می گویند چند سالی است وزن آنها تغییر نمی کند . درست است که وزن آنها تغییر نمی کند اما آنها در مرحله ای هستند که چربی جای عضلات را می گیرد . این پدیده ، پدیده ی خوشایندی نیست و خیلی از خانم ها آرزو دارند از شر آن خلاص شوند . افرادی که در این مرحله قرار دارند ممکن است از همان ابتدا متوجه نشوند . اما با افزایش سن به مرور زمان تجمع چربی ها خودشان را نشان می دهند . بدنسازی از آن دسته از ورزش هایی است که به شما کمک می کند ، تناسب اندام خود را حفظ کنید .  با شروع ورزش بدنسازی اعتماد به نفس شما افزایش می یابد ، چهره ی شاداب تری را به شما هدیه می دهد ، می توانید فشارهای عصبی خود را کنترل کنید و در نهایت تفریح سالمی برای پر کردن اوقات فراغت شما می باشد .

 

شنا مخصوص بانوان
شنا ورزش مخصوص بانوان

شنا ورزش مخصوص بانوان

شنا محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد می توانند در این رشته فعالیت داشته باشند . شنا با سوزاندن کالری بالا باعث کاهش وزن خانم ها می شود ، فشارخون و همین طور قند خون را کاهش می دهد ، استقامت قلب و عروق افزایش می یابد ، باعث شادابی و نشاط می شود و روند خواب را بهبود می بخشد . انجام این ورزش به افرادی که از بیماری MS رنج می برد و یا افرادی که معلولیت دارند ، توصیه می شود .

 

پیلاتس مخصوص بانوان
پیلاتس ورزش مخصوص بانوان

پیلاتس ورزش مخصوص بانوان

پیلاتس ورزشی است که نقش مهمی در سلامت و تناسب اندام خانم ها دارد . حرکاتی که در ورزش پیلاتس انجام داده می شود ، به صورت حرفه ای طراحی شده اند . این ورزش بدون این که حجم عضله را افزایش دهد ، باعث فرم دهی و زیبایی اندام شما می شود . پیلاتس باعث کاهش استرس می شود و تمرکز ذهنی شما را بالا می رود . با ایجاد تعادل و همچنین هماهنگی بین اعضا ، بدن را در وضعیت مناسبی قرار می دهد . با کمک پیلاتس می توانید انعطاف پذیری مفاصل و عضلات خود را افزایش دهید .

 

معرفی یوگا ورزش بانوان
یوگا ورزش مخصوص بانوان

یوگا ورزش مخصوص بانوان

در ورزش یوگا بیشتر حرکات کششی انجام می شود . حرکاتی که در این ورزش وجود دارد ، فشار زیادی به بدن وارد نمی کند . می توان گفت یوگا یکی از بهترین ورزش های مخصوص بانوان است . یوگا استرس را کاهش می دهد ، قدرت عضلات را افزایش می دهد ، باعث آرامش ذهن می شود و سلامت بدن را تضمین می کند . با انجام ورزش یوگا خیلی از بیماری ها از جمله بی خوابی ، وجود التهاب در مفاصل و کمردرد بهبود می یابد .

 

ایروبیک مخصوص بانوان
ایروبیک ورزش مخصوص لاغری بانوان

ایروبیک ورزش مخصوص لاغری بانوان

ایروبیک از ورزش های مناسب مخصوص خانم‌هاست که طرفداران بسیاری دارد . این ورزش محدودیت سنی ندارد و همه افراد می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند . برای گروه های سنی مختلف حرکات ملایم و نرم تا شدیدتری در نظر گرفته می شود . ایروبیک عملکرد دستگاه گردش خون را بهبود می بخشد و اکسیژن را به تمام اعضای بدن می رساند . این رشته ی ورزشی قلب را تقویت می کند ، باعث استقامت عضلات قلب می شود و روند تنفس را که شامل دم و بازدم است بهبود می بخشد . به دلیل استفاده از موسیقی در این رشته ی هوازی روحیه ی شما شاد می شود و از ابتلا افسردگی جلوگیری می کند .


در این مطلب با رشته های ورزشی مخصوص خانم ها آشنا شدید . قبل از این که بخواهید رشته ی ورزشی خاصی شروع کنید ؛ ابتدا باید سن ، وضعیت اندام ، روحیه و آسیب دیدگی موجود در بدن خود را در نظر بگیرید . اگر انتخاب رشته برای شما سخت است می توانید از مربیان و متخصصان ورزشی کمک بگیرید .

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی