تهران

معرفی ورزش های موثر در خانه برای تناسب اندام

ورزش های لاغری در خانه
بسیاری از افراد حوصله یا وقت کافی برای باشگاه رفتن و ورزش کردن به صورت حرفه ای را ندارند . فراموش نکنید انجام حرکات و تمرینات ورزشی در خانه علاوه بر این که باعث تناسب اندام و کاهش وزن می شوند ، سلامت بدن را نیز تضمین می کنند . برای آشنایی با ورزش های موثر برای کاهش وزن در خانه با ما همراه باشید .

مشغله های روزانه باعث شده که خیلی از افراد زمان کافی برای باشگاه رفتن نداشته باشند . باشگاه رفتن اجباری نیست . شما می توانید حتی زمانی که منزل هستید ، برنامه های ورزشی را دنبال کنید . برای رسیدن به تناسب اندام در خانه نیاز به انگیزه و پشتکار قوی دارید . زمانی که برای کاهش وزن ورزش می کنید ، باید به عملکرد بدن خود توجه داشته باشید ، تا از نتیجه ی عملکرد خود راضی باشید .

 

لاغری در خانه به کمک تمرینات ورزشی
انجام تمرینات ورزشی در خانه


اگر کاهش وزن هدف اصلی شماست ، باید به دو مسئله توجه داشته باشید : 1) تغدیه سالم 2) انجام تمرینات ورزشی . با در نظر گرفتن این دو مسئله در کنار هم به نتیجه ی بهتری می رسید . در این بخش از سایت تیجور قصد داریم ، تمرین های ورزشی که در خانه برای تناسب اندام موثرند را به شما معرفی کنیم .

 

نکات اساسی جهت داشتن تناسب اندام
رعایت نکات اساسی جهت داشتن تناسب اندام در خانه

رعایت نکات اساسی جهت داشتن تناسب اندام در خانه

  1. برنامه ی منظمی برای خود داشته باشید و هر روز به آن عمل کنید .
  2. برای کاهش وزن باید روزی حداقل یک ساعت را به ورزش کردن اختصاص دهید .
  3. صبحانه خوردن را فراموش نکنید .
  4. غذاهایی که چربی و کالری کمی دارند ، مصرف کنید .
  5. برنامه ی غذایی سالمی را دنبال کنید .
  6. به اندازه ی کافی استراحت کنید .
  7. هرگز غذاهای آماده و فست فود نخورید .
  8. اگر اهل ورزش نیستید . فعالیت های خود را با سرعت بیشتری انجام دهید .

 

ورزش های موثر برای کاهش وزن
ورزش های موثر برای کاهش وزن در خانه

معرفی ورزش های موثر برای کاهش وزن در خانه

اگر زمان کافی برای باشگاه رفتن ندارید ، با انجام ورزش های لاغری در خانه می توانید به وزن دلخواه خود برسید .

 

آشنایی با حرکت پل

برای اجرای حرکت پل ، به پشت قرار گرفته و دراز بکشید . سپس زانوها را خم کنید . حالا سعی کنید باسن خود را از زمین جدا کرده و به طرف بالا بلند کنید . در نهایت به آرامی به حالت اول برگردید . این تمرین را باید حداقل 15 مرتبه در یک ست انجام دهید .


آشنایی با حرکت شنا

هنگامی که تمرین شنا را انجام می دهید ، عضلات کل بدن مخصوصا ناحیه ی سینه ، قسمت بالایی بازو و پشت شروع به فعالیت می کنند . برای این منظور دست ها را در دو طرف سینه به اندازه ی عرض شانه باز کنید . موقعی که روی دست های خود اصطلاحا دراز می کشید ، وزن بدن خود را مدیریت کنید تا تعادل شما حفظ شود . سپس بدن خود را با کمک دست ها بلند کرده و به طرف بالا حرکت کنید و برای این که مجددا به حالت ابتدایی برگردید ، آرنج ها را خم کنید .

 

آشنایی با حرکت اسکیت

یکی از تمرین های هوازی ، ساده و خوب برای بدن اسکیت است . برای این منظور به حالت نیمه اسکات قرار بگیرید . آن گاه به سمتی خیز برداشته و پاها را روی زمین بگذارید . این تمرین را برای طرف مقابل بدن نیز انجام دهید .


آشنایی با حرکت اسکات

این حرکت هم برای مبتدیان و هم برای کسانی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند ، مناسب است . برای اجرای این حرکت ابتدا پاهای خود را باز کنید . فرض کنید می  خواهید روی یک صندلی بنشینید . بنابراین باسن خود را به سمت پایین ببرید . در این تمرین نباید سر زانوهای شما از نوک انگشتان پا جلوتر برود . در نهایت به حالت ابتدایی خود برگردید .

 

آشنایی با حرکت پرش با طناب

از ساده ترین حرکات کاردیو می توان به پرش با طناب اشاره کرد ، که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید . برای شروع از الگوهای ساده استفاده کنید . سپس به انجام الگوهای پیشرفته بپردازید .

 

آشنایی با حرکت لانگ

این حرکت روی ماهیچه های پا و همچنین تنه کار می کند . با پای راست یک قدم بزرگ به جلو برداشته و زانوی پای چپ خود را به سمت پایین خم کنید و در نهایت زانوی خود را به حالت ابتدایی برگردانید . این حرکت را برای طرف مقابل بدن نیز انجام دهید .


آشنایی با حرکت تمدید بازگشت

این حرکت بر روی ناحیه ی کمر کار می کند . برای این منظور به صورت دراز کشیده روی زمین قرار بگیرید . آن گاه یک بازو را بالا ببرید ، پاها را تا جایی که امکان دارد بالا برده و بلند کنید و سر خود را صاف بگیرید . بعد از چند ثانیه به حالت ابتدایی خود برگردید .


آشنایی با حرکت پلانک جانبی

این حرکت بر روی کمر ، تنه ، پاها و بازوها کار می کند . به پهلوی خود دراز بکشید . به طوری که آرنج زیر شانه قرار گیرد . آن گاه بدن را به طرف بالا بکشید . با این کار وزن بدن باید روی آرنج و انگشتان پا باشد . سپس بلند می شوید و تنها باسن است که باید پایین آورید . این حرکت را برای طرف مقابل بدن نیز انجام دهید .


آشنایی با حرکت کرانج

کرانچ برای از بین بردن چربی های شکم انجام می شود . به پشت خود دراز بکشید . طوری که زانوها خم شده و کف پاها روی زمین باشند . دست ها پشت سر و یا روی سینه قرار می گیرند . سپس سعی کنید شانه های خود را از زمین جدا کنید و به طرف بالا بیایید . برای انجام این حرکت از گردن یا بازوهای خود کمک نگیرید تا آسیب نبینید . در نهایت به حالت ابتدایی برگردید و این حرکت را مجددا تکرار کنید .

 

با مطالعه ی این بخش در می یابیم ، قبل از این که ورزش در خانه را شروع کنید . باید برنامه ی غذایی سالمی را دنبال کنید و یکسری عادت های بد غذایی را کنار بگذارید . آنگاه برنامه ی ورزشی مناسبی را داشته باشید و هر روز به آن عمل کنید تا نتیجه ی رضایت بخشی را به دست آورید .

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی