تهران

معرفی بهترین ورزش برای تناسب اندام آقایان

ورزش مناسب برای آقایان
بسیاری از مردان به خصوص پسران جوانان به تناسب اندام خود اهمیت می دهند . مردان برای این که عضله سازی کنند و آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند ، باید تغذیه سالمی داشته و روزانه برنامه ی ورزشی مناسبی را به طور منظم دنبال کنند . توصیه می شود قبل از هر چیز با یک متخصص ورزشی مشورت کنید .

از آن جا که ورزش کردن رابطه ی مستقیمی با سلامتی در شما دارد ، پس می توانید ورزش را در هر سنی شروع کنید . به خاطر تفاوتی که میان وضعیت جسمانی زن و مرد وجود دارد . نوع حرکاتی که برای تناسب اندام مردان در نظر گرفته می شود متفاوت است .

 

معرفی ورزش های مخصوص آقایان
ورزش های مخصوص آقایان


اگر به طور منظم ورزش می کنید ، نیاز است که هر 4 الی 6 هفته حرکات ورزشی خود را تغییر دهید ، تا نتیجه ی بهتری از عملکرد خود بگیرید . این کار باعث می شود تا مدت ها حرکات تکراری انجام ندهید و همچنان با انگیزه به ورزش کردن ادامه دهید . خوشبختانه حرکات مختلفی وجود دارد که می توانید جهت عضله سازی و آمادگی جسمانی در برنامه ی ورزشی خود قرار دهید . حرکاتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم ، بهترین حرکات ورزشی برای تناسب اندام آقایان می باشد .

 

آشنایی با ورزش های مناسب تناسب اندام آقایان
ورزش های مناسب تناسب اندام مردان


حرکت ورزشی مناسب برای تنه

برای انجام این حرکت باید طنابی را به یک وسیله ی ثابت محکم ببندید . سپس زانوی پای راست خود را خم کرده و روی آن زانو بزنید ، طوری که سمت چپ بدن شما به طرف وسیله قرار گیرد . حال با کشیدن طناب ، به طرف راست بچرخید . این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید و بعد برای طرف دیگر بدن نیز این حرکت را انجام دهید .


حرکت ورزشی مناسب برای دو سر بازو

دمبل وسیله ی مناسبی برای ورزش دادن ناحیه ی دو سر بازو است . برای این که نتیجه ی بهتری از این حرکت بگیرید ، سعی کنید دست را تا پشت بدن خم کنید . اگر می خواهید این حرکت را به صورت حرفه ای تری انجام دهید ، به صورت دراز کشیده روی یک نیمکت قرار بگیرید . دست هایتان را آویزان کنید . وزنه ها را بردارید و به طرف بالا حرکت دهید . تا زمانی که دست شما خم شود . چند ثانیه در این وضعیت بمانید ، سپس وزنه را کمی پایین آورده و 5 ثانیه صبر کنید و در نهایت دست را به حالت ابتدایی خود برگردانید . این حرکت را 10 مرتبه انجام دهید .


حرکت ورزشی مناسب برای شانه ها

وزنه ای را با دست چپ خود بردارید و مقابل شانه بگیرید . با پای راست یک قدم به سمت جلو بردارید . سپس با پای چپ زانو زده و 10 مرتبه وزنه را تا بالای سر حرکت دهید . این کار را برای طرف دیگر بدن نیز انجام دهید .


حرکت ورزشی مناسب برای کمر

برای این حرکت باید نیمکت دستگاهی به نام پرس را در پایین ترین وضعیت خود قرار دهید و روی شکم قرار بگیرید . با هر دست وزنه ای را بردارید و دست ها را به صورت آویزان نگهدارید . وزنه ها را به نوبت به طرف بالا حرکت دهید . این کار به قوی شدن عضلات کمر کمک می کند . این حرکت باید 10 مرتبه تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای سینه

برای انجام این حرکت به دمبل و نیمکت دستگاه ی به نام پرس نیاز دارید . به صورت دراز کشیده روی نیمکت قرار بگیرید . دو دمبل بردارید . دست ها را روی سینه قرار دهید طوری کف دست ها به طرف پایین باشد . در این حرکت باید دمبل ها را به دو طرف سینه حرکت دهید . چند ثانیه در همین وضعیت بمانید و مجددا دمبل ها را به طرف سینه برگردانید تا نزدیک هم شوند . این حرکت باید 10 مرتبه تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای عضلات سه سر

در حالی که روی زمین هستید ، روی کمر خود دراز بکشید . دست ها باید صاف باشند . با هر دست وزنه ای بردارید . زانوهای خود را خم کنید . با باز کردن دست ها از بغل زمین را لمس کرده و مجددا دست ها را در حالی صاف نگه داشته اید ، به طرف بالا حرکت دهید . این حرکت باید 10 مرتبه تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای عضلات سرینی

با تکیه دادن به نیمکت از ناحیه ی کمر روی زمین بنشینید . وزنه ای آن هم از نوع وزنه های ورزش وزنه برداری باید روی بدن قرار داده شود . با منقبض کردن عضلات ناحیه ی لگن ، لگن خود را از سطح زمین به طرف بالا بیاورید . به طوری که از قسمت شانه تا جایی که به زانوها می رسیم ، همگی در یک راستا قرار گیرند . شانه ها باید روی نیمکت باشند . وقتی که به سمت بالا حرکت کردید ، به مدت 5 ثانیه در همان وضعیت بمانید سپس به حالت ابتدایی برگردید . این حرکت باید 10 مرتبه تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای سر ران

برای انجام این حرکت باید با قرار دادن پاشنه های پا روی یک صفحه ی وزنه تلاش کنید تا بتوانید صاف بیایستید . با هر کدام از دست ها دمبل ها را بردارید . حال باید حرکت ورزشی اسکات را اجرا کنید . در حرکت اسکات با خم شدن زانوها ران ها موازی با سطح زمین قرار می گیرند . مجددا به حالت اول برگردید . بالا بودن پاشنه های پا مانع وارد شدن فشار زیاد به ناحیه ی کمر می شود . این حرکت باید 10 مرتبه تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای همسترینگ

برای انجام این حرکت وزنه ای آن هم از نوع وزنه های ورزش وزنه برداری بردارید و با کمک دست آن را صاف جلوی بدن خود بگیرید . با خم کردن یکی زانوها به طرف پشت ، لگن خود را به طرف پایین ببرید . تا زمانی که بدن خم شده و موازی با سطح زمین باشد . این حرکت باید 10 مرتبه روی هر پا تکرار شود .


حرکت ورزشی مناسب برای ساق پا

با دستان خود دمبل ها را بردارید و روی استپ به حالت ایستاده قرار بگیرید . برای انجام این حرکت پای چپ ، پشت پای راست گذاشته شود . سپس باید پاشنه ی پای راست را به طرف بالا حرکت داده و بلند کنید . این حرکت باید 10 مرتبه روی هر پا تکرار شود .

 

حرکات ورزشی برای تناسب اندام آقایان
بهترین حرکات ورزشی برای تناسب اندام آقایان


در این بخش با ورزش های مخصوص آقایان آشنا شدید . فراموش نکنید که با بالا رفتن سن شرایط جسمانی آقایان تغییر پیدا می کنند ، به همین دلیل ممکن است هر نوع حرکت ورزشی برای هر سنی مناسب نباشد . برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بهتر است قبل از انجام حرکات ورزشی با مربیان و متخصصان که در این زمینه فعالیت دارند ، مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید .

مطلب مفید بود؟
7
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی