تهران

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیفت مژه چگونه باعث زیبایی مژه ها می شود.
لیفت مژه روشی برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه‌ها است. این روش‌ جایگزین مناسبی نسبت به اکستنشن مژه است که با توجه به نوع مژه‌ها حدود 3 ماه ماندگاری دارد که البته مراقبت‌هایی هم حتما باید بعد از لیفت انجام دهید تا به چشم‌ها و مژه‌ها آسیبی نرسد. در این مقاله لیفت مژه را به طور کامل بررسی کردیم.

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آیا شما هم از کسانی هستید که از داشتن مژه‌های بی‌حالت، کوتاه و صاف ناراحتید؟ حتما فرمژه‌های خوبی را هم امتحان کرده‌اید و نتیجه مطلوبی نداشته؟ روش‌های گوناگونی برای خوش حالت کردن مژه‌ها از جمله اکستنشن مژه و لیفت مژه وجود دارد که بی‌حالتی و صافی مژه‌ها را تغییر دهد. لیفت مژه برای هر نوع مژه‌ای مناسب و امکان‌پذیر است و انجام آن نیاز به هیچ‌ گونه آمادگی قبلی ندارد. اگر شما مژه‌هایی پرپشت و بلند ندارید، نگران نباشید چون لیفت مژه دقیقا همان کاری را با مژه‌هایتان می‌کند که اگر مژه‌هایی زیبا داشتید، فرمژه برای‌تان انجام می‌داد. لیفت مژه یکی از روش‌های تغییر در چهره و میل به زیبایی است که نام دیگر آن، لمینیت مژه است که این کار معایب و مزایای خود را دارد.

لیفت مژه
نمونه زیبایی از لیفت مژه

لیفت مژه چیست؟

در زندگی امروزی توجه به زیبایی در بین خانم‌ها بیشتر شده و روش‌های گوناگونی برای تغییر در چهره برای زیبایی پیدا می‌شود. لیفت مژه یکی از روش‌های تغییر در چهره و زیبایی است. نام دیگر لیفت مژه، لمینیت است که این کار معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد. لیفت مژه‌ها، روشی است که در آن مژه‌ها تقویت شده و حجیم و پر رنگ می‌شوند. در لمینت مژه‌ها از مواد معدنی برای تقویت آن‌ها استفاده می‌شود و مژه‌ها زیبایی خاص و طبیعی به خود می‌گیرند.

لیفت مژه همانند همان فرمژه دائمی است که بدون استفاده از مواد شیمیایی مضری مثل پارابن، بر روی مژه‌ها تغییر ایجاد می‌کند. لیفت مژه، مژه‌ها را به سمت بالا می‌آورد و به عقب فر می‌دهد که این کار باعث می‌شود مژه‌ها به صورت بلند و ایستاده به نظر برسند. گاهی اوقات بنا بر نظر و سلیقه شخص بعد از لیفت مژه، سایه کمرنگی به مژه‌ها می‌زنند تا مژه‌ها بیشتر خودشان را نمایان کنند. بعد از تمام شدن کار، مژه‌ها بلندتر، حجیم‌تر و چشم‌ها درشت‌تر و در نتیجه کل چهره شخص بهتر و زیباتر به نظر می‌رسد.

این کار بیشتر مناسب افرادی است که روزانه از فرمژه استفاده می‌کنند و یا اشخاصی که با اینکه ریمل و فرمژه می‌زنند، مژه‌هایشان به سرعت به حالت اولیه خود برمی‌گردد. اگر مژه‌های طبیعی شما هم صاف است، پیشنهاد می‌شود که یک بار لیفت مژه را امتحان کنید.

لمینت مژه
لیفت و لمینت مژه

موادی که برای لیفت مژه استفاده می‌شود را می‌شناسید؟

مواد مختلفی در لیفت مژه استفاده می‌شوند که بیشتر آن را کراتین تشکیل می‌دهد. وقتی کراتین بر روی مژه‌ها می‌ماند به ریشه مژه‌ها تا حدی نفوذ می‌کند. برای حالت گرفتن مژه‌ها و گرفتن بهترین تأثیر، از مواد شیمیایی و گیاهی دیگری هم در کنار کراتین استفاده می‌شود. این مواد شیمیایی و گیاهی  سبب می‌شود که مژه‌ها ضخیم‌تر و حجیم‌تر به نظر برسد.

نکات مهم قبل از لیفت مژه

در ابتدا باید بررسی شود که آیا لیفت مژه برای شما مناسب است؟ لیفت مژه ممکن است خطراتی برای شما داشته باشد. اگر پوست حساسی دارید و یا اینکه شما دچار اگزما هستید بهتر است به دنبال روشی غیر از لیفت مژه برای تقویت مژه‌های خود باشید چون این روش ممکن است حساسیت و سوزش چشم برای شما به وجود بیاورد.
اگر شما مژه‌های کوتاهی دارید پس لیفت مژه روش مناسبی برای شما نخواهد بود. لیفت مژه برای اشخاصی مناسب است که دارای مژه‌هایی صاف هستند و قصدشان حالت‌دار و فر کردن مژه‌ها است و همچنین فرمژه و یا اکستنشن برایشان بی‌فایده بوده و در آخر افرادی که نمی‌خواهند هر روز از محصولات آرایشی نظیر ریمل استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

معرفی جدیدترین روش‌های کاشت مژه طبیعی + ماندگاری کاشت مژه

انتخاب ریمل مناسب با توجه به فرم مژه و چشم

گل مژه چیست و چگونه درمان می شود

مراحل لیفت مژه
چگونگی انجام لیفت مژه

مراحل لیفت مژه چگونه است؟

  •  مرحله اول: در این مرحله دور چشم کاملا از هر گونه آلودگی و چربی به وسیله محلول پروتئین پاکسازی می‌شود و مژه‌های بالا و پایین از هم جدا می‌شوند و آماده سازی بوسیله کمپلکس تقویت کننده مو انجام می‌گیرد.
  •  مرحله دوم: مژه‌های بالایی با یک لایه‌ی سیلیکونی و با چسبی مخصوص (مثل چسبی که برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می‌شود) به پوست پشت چشم چسبانده می‌شود و افزایش طول و خمیده کردن مژه توسط سرم لیفت مخصوص در این مرحله انجام می‌گیرد.
  •  مرحله سوم: پر کردن ساقه مو با کراتین طبیعی
  •  مرحله چهارم: رنگ آمیزی مژه با رنگدانه‌های مخصوص
  •  مرحله پنجم: فیکس و تقویت با سرم مخصوص ویتامینه 
لیفت و لمینت مژه
مراحل انجام لیفت مژه
عکس لیفت مژه
زیبایی مژه ها بعد از لیفتینگ

فواید لیفت مژه

  1. لیفت مژه مانند دیگر روش‌ها یک روش شیمیایی نیست و اثرات مخرب و مضری مانند اکستنشن ندارد.
  2. ماندگاری روش لیفت مژه دو تا سه ماه است و در این مدت نیازی به ترمیم و مراقبت خاصی ندارد. 
  3. فقط بیست و چهار ساعت بعد از انجام لیفت مژه نباید چشم‌ها خیس شوند تا کراتین و ویتامین‌ها بتوانند کاملا در مژه‌ها نفوذ کنند و بعد از آن دیگر با خیال راحت از زیبایی چشم‌های خود لذت ببرید.
عوارض لیفت مژه
حساسیت محلول لیفت مژه روی چشم

عوارض احتمالی لیفت مژه

اگر سابقه خشک شدن و حساسیت روی پوست و چشم‌ها را داشته باشید، ممکن است که مواد شیمیایی محلول‌ لیفت مژه و لوسیون‌های آن آزارتان دهد.
عوارض جانبی محلول و لوسیون مخصوص لیفت مژه به شرح زیر است:

  • تاول زدن پوست
  • تحریک پوست صورت
  • قرمز شدن پوست صورت
  • خشک شدن چشم‌ها
  • جمع شدن آب و اشک در چشم‌ها
  • التهاب چشم‌ها
  • شکننده شدن مژه‌ها

اگر سابقه خاصی در مورد مشکلات پوستی یا چشمی دارید، مواد استفاده شده در لیفت مژه باعث حساسیت خواهند شد. مشکلات وحساسیت‌هایی نظیر:

  • حساسیت چشم‌ها
  • عفونت چشمی
  • حساسیت پوست صورت

اگر محلولی که هنگام لیفت استفاده می‌شود به درون چشم برود، باعث آزردگی شدید، زخم شدن و سوزش چشم خواهد شد. با مالیدن چشم‌ها هم احتمال خراش قرنیه یا ضرب دیدن چشم پیش می‌آید.
به‌طور کلی، هم مواد استفاده شده می‌تواند به شما آسیب بزند و هم متخصصی که کارش را به ‌خوبی بلد نیست. محلول‌ها و مواد شیمیایی نامناسب می‌توانند موجب از دست دادن موقتی مژه‌های شما شود پس حتما باید به مکان‌های مجوز دار و افراد با سابقه و متخصص در این کار مراجعه کنید.

چه کسی برای انجام لیفت مناسب‌ است؟

بهترین گزینه برای انجام لیفت مژه شخصی است که مدرک معتبر این دوره و مجوزهای بهداشتی لازم را داشته باشد. سالن‌های زیبایی معتبر یا متخصصان پوست و زیبایی از جمله کسانی هستند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. قبل از تصمیم گیری و انتخاب مرکزی که لیفت مژه را انجام می‌دهد حتما باید تحقیق کنید. مثلا نمونه کارهای قبلی‌شان را مرور کنید و از کیفیت کارشان مطمئن بشوید.
یکی از بهترین نشانه‌های تخصص برای لیفت مژه، این است که درباره حساسیت‌های چشم و پوست‌ پرسیده شود و قبل از شروع لیفت مژه مواد این کار را روی بخشی از پوست مانند پوست آرنج‌تان امتحان کنند. با رویت هر گونه مورد مشکوک یا غیر بهداشتی هرگز سلامت چشم و پوست خودتان را به خطر نیندازید و از لیفت کردن مژه در مرکز نامناسب بپرهیزید.

مراقبت مژه ها پس از لیفت کردن

  • برای 24 ساعت اول بعد از لیفتینگ از آب، بخار، آرایش چشم و پاک کننده آرایش خودداری کنید.
  • مثل هر عملی که حالت دهنده مو است، قرار گرفتن در معرض رطوبت مستقیم پس از انجام لیفت مژه می‌تواند نتیجه را از بین ببرد.
  •  پس از گذشت 24 ساعت، می‌توانید کارهای روزانه و مورد علاقه در مورد مژه‌هایتان را انجام دهید.
  • نیازی به تغییر روال آرایش و یا متوقف کردن پاکسازی صورت نیست.
  • بعضی از متخصصان سفارش می‌کنند که بعد از لیفت مژه از یک روش نگهداری مو مانند روغن نارگیل برای سالم نگه داشتن مژه‌ها و رساندن مواد ضروری و مقوی به مژه‌ها استفاده کنند.
  • لیفت مژه یک روش دائمی نیست و باید هر چند وقت یک‌بار تکرار شود تا به نتیجه دلخواه برسید. ماندگاری لیفت مژه در افراد مختلف، متفاوت است اما حدودا دو تا سه ماه ماندگاری دارد و بعد از آن شخص باید مراجعه مجدد داشته باشد.
فواید لیفت مژه
نکات مراقبت از مژه‌ها بعد از لیفت مژه


 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا لیفت مژه دائمی است؟

    خیر این روش حدودا دو تا سه ماه بر روی مژه‌ها ماندگاری دارد.
  2. تا چند ساعت بعد از لیفت مژه نباید از لوازم آرایشی استفاده کرد؟

    در 24 ساعت اول بعد از لیفتینگ از آب، بخار، آرایش چشم و پاک کننده آرایش نباید استفاده شود.
  3. فرق لیفت و لمینت مژه در چیست؟

    در روش لمینت مژه، مژه‌ها کراتینه، ویتامینه و رنگ می‌شوند. به دلیل ماندگاری بالای رنگ و فر مژه‌ها، مثل این است که شما از یک ریمل دائمی استفاده کرده‌اید. در روش لیفت مژه از رنگ مژه استفاده نمی‌شود. بلکه مژه‌ها به واسطه کراتین تقویت می‌شوند.
  4. انجام لیفت مژه چقدر طول می‌کشد؟

    لیفت مژه حدودا بین 40 تا 60 دقیقه طول می‌کشد که اگر بخواهید سایه رنگ هم به آن بزنید، نیم ساعت اضافه‌تر زمان می‌برد.
مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی