تهران

یک پوشک مناسب برای کودکتان انتخاب کنید

نکات مهم در انتخاب پوشک خوب و مناسب برای کودک
پوشک بچه و انتخاب نوع مناسب آن یکی از فاکتورهای مهم در رفع نیازهای اولیه کودک است. پوشک مناسب باید به نحوی باشد که زمینه راحتی و آرامش کودک را فراهم سازد در غیر اینصورت می تواند باعث بوجود آمدن عوارضی در نحوه راه رفتن و حالت پاهای کودک بشود.

چگونه یک پوشک بچه مناسب بخریم

مسئله مهمی که بعد از به دنیا آمدن نوزاد پیش می آید انتخاب پوشک مناسب است. این امر که پوشک انتخاب شده پوشکی استاندارد بوده و راحت و سازگار با پوست و بدن کودک باشد یکی از ابتدائی ترین و مهم ترین نیازهای او محسوب می شود.
اما اینکه چگونه بهترین پوشک را برای کودک تهیه کنیم؟ و چه نکاتی در انتخاب یک پوشک استاندارد و مناسب دخیل بوده و اولویت دارند؟ مطالبی هستند که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

انتخاب پوشک مناسب برای کودک
انتخاب پوشک بچه خوب و مناسب


اهمیت انتخاب پوشک خوب و مناسب

احتمالا خیلی از والدین اهمیتی برای پوشک بچه قائل نیستند بنا به این طرز فکر که چیز مهمی نیست چون کثیف شده و دور انداخته می شود.
اما این طرز فکر اشتباه است و این دسته از والدین کاملا در اشتباه هستند زیرا بخش مهمی از آرامش و راحتی کودکتان وابسته به کیفیت و مرغوبیت پوشکی است که استفاده می کنند. ضمنا پوشک بچه به طور شبانه روز قرار است همراه او باشد و این مدت یکی دو هفته ای نیست و حداقل برای یک مدت دو یا سه ساله مورد استفاده قرار خواهد گرفت بنابراین انتخاب و تهیه یک پوشک خوب و مرغوب و با کیفیت و قابل قبول می تواند یک مساله مهم و ضروری باشد. 

نکات مهم در انتخاب پوشک مناسب برای بچه
اهمیت انتخاب  پوشک بچه مناسب


 یک پوشک خوب باید دارای لایه هایی باشد که بتواند مدفوع و ادرار کودک را به لایه های زیری ببرد و از پوست کودک دور کند تا تماس زیادی با بدن کودک حاصل نشده و بدن کودک را تا حد ممکن خشک نگه دارد. انعطاف پذیری خوب و داشتن هماهنگی مناسب با شکل بدن کودک از ویژگی های مهم دیگری است که بایستی یک پوشک خوب دارا باشد. هم چنین وجود نوارهای کشی جانبی برای اینکه کودک احساس راحتی بکند و به آسانی بتواند پاهایش را تکان دهد نیز مهم است.
وجود سوراخ های ریز روی لایه بیرونی برای رد و بدل شدن هوا، فضای داخلی نرم و پنبه ای، کنده نشدن راحت چسب ها، حاوی لوسیون و ضد حساسیت بودن، فاقد عطر و بو بودن و نم پس ندادن از جمله ویژگی های یک پوشک خوب و مناسب برای کودک است.

پوشک مناسب برای بچه
انتخاب یک پوشک خوب و مناسب برای کودک


داشتن این ویژگی ها برای یک پوشک خوب مهم است زیرا باعث می شود کودک احساس راحتی و آرامش بکند و به این ترتیب والدین نیز آرامش خواهند داشت. 
یک پوشکی که خوب نبوده و نامناسب باشد می تواند عوارضی را برای کودک به دنبال داشته باشد از جمله انحراف پاهای کودک، عفونت اداری، حساسیت پوستی و حتی بیماری های جدی تر. با توجه به این موارد نباید اهمیت پوشک مناسب برای کودک را دست کم گرفت.

انتخاب یک پوشک مناسب برای بچه
آرامش کودک با انتخاب یک پوشک خوب و مناسب


ویژگی های یک پوشک بچه خوب
 

قیمت پوشک بچه مناسب باشد

قیمت یک فاکتور مهم است که نباید نادیده گرفته شود زیرا خرید پوشک برای یک مدت کوتاه نیست و حداقل برای دو تا سه سال باید این محصول را بطور مرتب  خریداری کنید بنابراین با یک حساب سرانگشتی برای هر ماه حداقل دو بسته پوشک نیاز دارید و واضح است  که شما باید هزینه های  خرید پوشک بچه را مدیریت کنید.

اندازه پوشک بچه مناسب باشد

اندازه پوشک بچه بویژه در شش ماهه اول که شیر تنهای غذای کودک است، اهمیت بیشتری پیدا می کند چون در صورت مناسب نبودن اندازه پوشک امکان دارد که مدفوع آبکی کودک از پشت بیرون بزند. پس باید یک پوشک با پشتی بلند انتخاب نمایید تا مجبور نشوید هر بار تا گردن کودکتان را بشویید. تعویض سایز پوشک را می توانید به بعد از شش ماهگی کودک موکول نمایید.

پوشک بچه دارای جذب خوبی باشد

پوشک دارای جذب نامناسب رطوبت را پس داده یا گلوله گلوله می شود. بهترین گزینه در این مورد پوشک هایی با لایه جاذب رطوبت در داخل و سطح پوشک هستند.


ظریف بودن پوشک بچه

تنها مزیت ظریف بودن پوشک کودک کوچک تر نشان دادن حجم توده زیر شلوار نیست بلکه پهن و گشاد بودن پوشک می تواند باعث کجی پای کودک شود و حتی روی راه رفتن صحیح کودک نیز تاثیر گذار باشد. پوشک مناسب بایستی هم از قطر کمی برخوردار باشد هم مابین دو پای کودک فاصله ای بیشتر از 4 انگشت ایجاد ننماید.

دارای لایه رویی کتان باشد

پوشک هایی با لایه رویی پلاستیک  امکان تبادل هوا با بیرون را ندارند و در نتیجه باعث می شوند خیلی زود پای کودک دچار سوختگی شود.  بنابر این جنس لایه رویی پوشک بچه بسیار مهم می باشد و هنگام خرید به این نکته توجه کنید

با توجه به موارد ذکر شده والدین بایستی با توجه به شرایط کودک خود به دنبال یک پوشک مناسب و استاندارد و در عین حال مقرون به صرفه باشند تا هم موجبات آرامش و راحتی کودک خود را فراهم سازند هم در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی