تهران

آموزش کانتورینگ و زاویه‌دار کردن انواع صورت

آموزش کانتورینگ انواع صورت
کانتورینگ صورت به معنای برجسته سازی یا محو سازی برخی نواحی صورت است که زیبایی آرایش را دو چندان می‌کند. مثلا می‌توان با کانتور کردن بینی آن را کوچکتر کرد یا با کانتور گونه آن را برجسته‌تر کرد. برای آموزش کانتورینگ انواع فرم‌های مختلف صورت و نواحی مختلف صورت با ادامه این مطلب همراه تیجور باشید.

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ صورت یا همان آرایش ترمیمی یکی از روش‌ها و تکنیک‌های آرایشگران حرفه‌ایی است که برای اینکه به صورت فرم بدهند و عیب‌های آن را بپوشانند از این روش استفاده می‌کنند. در روش کانتورینگ صورت، از کرم‌های فشرده دو یا سه درجه تیره تر از صورت استفاده می‌شود. 

نحوه کانتورینگ
نحوه کانتورینگ صورت

کانتورینگ انواع مدل‌های صورت باهم متفاوت است و هر فرم از صورت روش کانتورینگ خودش را دارد. برای مثال: کانتورینگ صورت گرد با صورت کشیده فرق دارد و باید با مهارت‌های خاصی انجام شود. در تکنیک کانتورینگ قسمت‌هایی از صورت که باید کوچک‌تر شود تیره می‌شود و نقاط قوت صورت روشن‌تر یا هایلایت می‌شود.

کانتورینگ
کانتوریگ صورت

با استفاده از کانتورینگ می‌توانید برخی قسمت‌های صورت را باریک‌تر و بعضی قسمت‌ها را برجسته‌تر کنید. با این روش می‌توانید بینی را باریک تر، چانه را زاویه دار تر و گونه‌های برجسته‌ای داشته باشید. برای کانتورینگ صورت نیاز به کانسیلر کرم پودر تیره تر و یک سایه کانتور روشن‌تر از پوست خود دارید. 

ترکیب رنگ‌های تیره و روشن به شما کمک می‌کند تا در صورت زاویه‌های خاصی ایجاد شود. قسمت‌های روشن‌تر و هایلایت برای برجسته‌تر دیده شدن قسمت‌های مختلف صورت است که عکس آن تیره رنگ است. اگر رنگ پوست صورت تن سرد دارد باید از کانسیلری که توناژ صورتی دارد استفاده کرد و نقطه مقابل اگر پوست گرم است باید کانسیلر توناژ زرد رنگ داشته باشد. 

ابزار کانتورینگ
ابزار کانتورینگ

ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ صورت:

کانسیلرها به دو شکل مایع و فشرده پودری وجود دارند. کانسیلرهای مایع مناسب برای آرایش‌های غلیظ‌تر و پر رنگ و لعاب‌تر می‌باشند و نوع پودری آن برای آرایش‌های کم رنگ و ساده استفاده می‌شود. بعد از آن نوبت به برس و اسفنج آرایشی می‌رسد. برای کانسیلر‌های پودری برس و برای کانسیلر‌های مایع از اسفنج آرایشی استفاده می‌شود. 

اگر می‌خواهید صورت براق به نظر برسد از کانسیلر‌های هایلایت کننده و براق کننده استفاده کنید. اما نباید سایه‌های تیره و برنزه را انتخاب کنید. 
نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که محصولات کرمی برای پوست‌های خشک و پودری برای پوست‌های چرب مناسب است. هنگام کانتورینگ صورت خود از ترکیب کردن پودر و کرم پودر و کانتورینگ دوری کنید زیرا این کار باعث می‌شود پوست بریده و تکه تکه دیده شود. 

کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت: 

توجه داشته باشید که هر فرم صورت کانتورینگ مخصوص به خودش را دارد که در ادامه انواع فرم‌های صورت و نحوه کانتورینگ کردن آن‌ها را آموزش می‌دهیم:

کانتورینگ صورت
کانتورینگ فرم‌های مختلف صورت
  • کانتورینگ صورت مثلثی یا قلبی

اگر فرم صورت مثلثی یا قلبی باشد در کناره‌های صورت از پیشانی تا زیر گونه‌ها و قسمت پایین چانه را کانتور کنید و برای زیر چشم‌ها و ناحیه مرکزی پیشانی و لب از هایلایتر استفاده کنید. 

کانتورینگ صورت مثلثی
آموزش کانتورینگ صورت مثلثی
  • کانتورینگ صورت الماسی یا لوزی

اگر فرم صورت الماسی یا لوزی است باید کانتور را در نواحی زیر گونه و از انتهای گوش تا وسط گونه بزنید همچنین هایلایتر باید از مرکز پیشانی و چانه زده شود ولی توجه کنید که در پایین چشم هایلایتر را به صورت یک مثلث انجام دهید.

کانتورینگ صورت الماسی یا لوزی
آموزش کانتورینگ صورت الماسی یا لوزی
  • کانتورینگ صورت مربعی

این افراد باید هایلایتر را در زیر چشم‌ها و قسمت انتهای دور چشم و وسط چانه و پیشانی بزنند. کانتور باید در دو طرف پیشانی و فک و روی گونه‌ها مالیده شود. 

کانتورینگ صورت مربعی
آموزش کانتورینگ صورت مربعی
  • کانتورینگ صورت بیضی

 کسانی که صورت آن‌ها بیضی شکل است نواحی زیر گونه، دو طرف پیشانی و بینی را کانتور تیره بمالند و زیر چشم‌ها و نقاط انتهای چشم و وسط پیشانی و چانه را هایلایتر بزنند. 

کانتورینگ صورت بیضی
آموزش کانتورینگ صورت بیضی
  • کانتورینگ صورت کشیده

برای زاویه سازی صورت کشیده کانتور را در قسمت بالای پیشانی، زیر چانه و از روی استخوان گونه تا قسمت‌های بالای فک بزنید و هایلایتر را فقط زیر چشم‌ها استفاده کنید. 

کانتورینگ صورت کشیده
آموزش کانتورینگ صورت کشیده
  • کانتورینگ صورت مستطیلی

کسانی که صورت مستطیلی دارند کانتور تیره را باید در نواحی بالای پیشانی، نزدیک به قسمت رویش مو، دو گوشه پهن زیر فک و روی استخوان گونه استفاده کنند. هایلایتر نیز در زیر چشم و چانه به شکل مثلثی زده شود. 

  • کانتورینگ صورت گرد یا دایره‌ای

کانسیلر تیره رنگ را از پیشانی تا چانه و در اطراف بینی به صورت دایره‌ای بزنید و هایلایتر در مرکز پیشانی، ناحیه مثلثی زیر چشم و روی چانه استفاده کنید.

کانتورینگ صورت گرد
آموزش کانتورینگ صورت گرد

نحوه کانتورینگ

 در آغاز زاویه سازی و فرم دادن صورت با کانتورینگ از گونه‌ها شروع کنید. این خطوط پایه کار کانتورینگ است. رنگ‌ برنز را در میانه گوش تا سمت دهان کشیده و با ابزار مناسب روی بخش فرو رفته زیر استخوان گونه بزنید و کم کم در میانه راه متوقف کنید. 

نحوه کانتورینگ
نحوه کانتورینگ

مرحله دیگر پیشانی است البته اگر مدل پیشانی شما گرد و کوتاه است این مرحله را انجام ندهید. دور و اطراف پیشانی خود را با کانسیلر تیره کنید تا شکل گردی ایجاد شود و بعد در اطراف دو طرف بینی و چانه دو خط موازی بکشید و با استفاده از برس تمیز و یا اسفنج‌ تر شده را در جهت خطوطی که کشیده‌اید بکشید تا وقتی که کانسیلرها کاملاا محو شوند.

کانتورینگ پیشانی
نحوه کانتورینگ

 مرحله تکمیلی زاویه سازی صورت هایلایت‌ کردن است. برای این منظور کانسیلر روشن را با اسفنج یا برس بر روی تیغه بینی کمی در وسط پیشانی و بالا و پایین بخشی که برنزه کننده را روی گونه زدید بمالید و شروع به محو سازی آن کنید. و در آخر با رژ گونه برجسته گونه را نشان دهید و برای اینکه آرایش دوام بیشتری داشته باشد از یک پودر یا کرم پودری که پوشانندگی کمی دارد برای یک دست کردن استفاده کنید.

کانتورینگ بینی
آموزش کانتورینگ بینی

 

مطلب مفید بود؟
6
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی