تهران

چگونه با آرایش زیباتر شویم؟

یادگیری نکات مهم آرایش صورت
یکی از لذت بخش ترین دغدغه های خانم ها آرایش کردن است . همه خانم ها به داشتن چهره ای آراسته اهمیت می دهند . آرایش کردن هم مانند سایر مهارت ها نیاز به زمان و یادگیری دارد . ناگفته نماند که استفاده از لوازم آرایش با کیفیت در زیبایی کار شما نیز موثر است .

چگونه با آرایش زیباتر شویم؟

امروزه آرایش کردن برای اکثر خانم ها به نوعی عادت تبدیل شده است . به طوری که اگر روزی آرایش نداشته باشند ، احساس خوبی نخواهند داشت . آرایش کردن خودش نوعی مهارت است . یعنی اگر نتوانید به درستی آرایش کنید ، چهره شما مصنوعی شده و زیبا به نظر نمی رسد . یادگیری نکات مهم آرایش صورت به شما کمک می کند تا نقص های خود را پوشش دهید و زیباتر شوید . در این جا شما را با نکات آرایشی که تا کنون نمی دانستید آشنا می کنیم .

آموزش نحوه استفاده از کرم پودر 
نحوه استفاده از کرم پودر

نحوه استفاده از کرم پودر 

اولین گام برای شروع آرایش صورت استفاده از یک کرم پودر خوب است . این مرحله اساس کار آرایش صورت است . کرم پودری را انتخاب کنید که از پوست صورتتان تنها یک درجه تیره تر باشد . استفاده از کرم پودرهایی که خیلی روشن هستند ، چهره شما را بی روح می کنند . از طرفی کرم پودر های خیلی تیره چهره شما را خفه نشان می دهند . اگر صورتتان جوش زده است با کمی کرم پودر تیره آن را بپوشانید . به گونه ای رنگ پوستتان با سایر بخش های صورت هماهنگی داشته باشد . از پنککی که یک درجه از کرم پودر شما روشن تر است تنها برای قسمت های تیره صورت مانند سیاهی زیر چشم و گوشه های بینی استفاده کنید .

نحوه استفاده از مداد ابروی

ابروها تاثیر زیادی روی چهره شما دارند . ابروهای خود را بیش از حد باریک نکنید . اگر دقت کرده باشید سایه یا پودر ابرو بعد از گذشت مدت زمانی از روی ابرو پاک می شود . به همین دلیل ابتدا با مداد ابرویی که رنگ آن با رنگ ابروهای شما هم خوانی دارد ، نواحی خالی ابروهایتان را بکشید . سپس از سایه یا پودر ابرو استفاده کنید .

آموزش نحوه استفاده از سایه چشم
نحوه استفاده از سایه چشم

نحوه استفاده از سایه چشم

رنگ سایه چشم را به گونه ای انتخاب کنید که با رنگ چشمان شما مغایرت داشته باشد . این امر باعث می شود که چشمان شما بیشتر جلوه کند .
اگر از آن دسته افراد هستید که چشمان پف کرده ای دارند . قبل از هر چیز با استفاده از کمپرس آب گرم پف چشمان خود را کاهش دهید . آن گاه سعی کنید که سایه ی شما کم رنگ و مات باشد و از رنگ های تیره استفاده نکنید . خط چشم باریکی بکشید یا کلا از کشیدن خط چشم صرف نظر کنید .

نحوه استفاده از خط چشم

بعد از این که مرحله سایه زدن تمام شد به سراغ خط چشم بروید . خانم هایی که علاقه دارند رنگ چشم آنها بیشتر جلوه کند ، از خط چشم های قهوه ای تیره یا خاکستری استفاده کنند . برای این که مژه هایتان پرتر نشان داده شود ، خط چشم را نزدیک خط مژه بکشید . کشیدن خط چشم به حالت چشم شما بستگی دارد . با این حال خط چشم پهن برای چشم های درشت و خط چشم باریک برای چشم های ریز مناسب است .

نحوه استفاده از ریمل

اگر قصد استفاده از فر مژه دارید . ابتدا قسمت پلاستیکی آن را با سشوار کمی گرم کنید تا در هنگام استفاده از آن مژه هایتان نشکند . ریمل های دو سر باعث می شوند تا مژه های شما مرتب و بلند تر دیده شوند . ابتدا از قسمت حجم دهنده آن برای پر کردن مژه ها و بعد از چند دقیقه از قسمت دیگر برای بلند کردن مژه ها استفاده کنید .

نحوه استفاده از رژ لب

قبل از زدن رژ لب باید خط لب بکشید . خط لب پایینی خود را فقط کمی بزرگتر بکشید و این گونه به لب های خود فرم دهید . از رژ لب هایی استفاده کنید که رنگ های نسبتا تیره ای دارند . برای این که رژ لب شما ساعت ها دوام بیاورد ابتدا لب ها را با مداد لب رنگ بزنید ، سپس روی آن را رژ لب بزنید .

نحوه استفاده از رژ گونه

اگر صورت استخوانی دارید ، با استفاده از برونزی که رنگ ملایمی دارد و همچنین هایلاتر گونه های خود را فرم دهید .

انتخاب مدل موی مناسب

مدل مو نیز در زیبایی چهره ی شما بسیار تاثیر دارد . استفاده از مدل موهای باز و حالت دار زیبایی شما را دو چندان می کند .
با این که یادگیری نکات آرایش صورت بسیار اهمیت دارد اما فراموش نکنید که مراقبت از پوست مهم ترین مسئله است . داشتن پوستی سالم و شاداب تاثیری بسیاری روی زیبایی و آرایش صورت شما دارد .

مطلب مفید بود؟
4
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی