تهران

می‌دونید چه رنگ رژ لبی به شما میاد؟

چه رنگ رژ لبی به پوست ما میاد؟
یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایش در بین خانم‌ها رژ لب است. رژ لب‌ها مدل‌ها و رنگ‌های متنوع و مختلفی دارند که همین تنوع انتخاب ممکن است باعث شود که در انتخاب رنگ رژ لب مناسب چهره و پوست خود اشتباه کنیم. برای یک انتخاب مناسب و خوب باید به نکات زیر توجه داشته باشیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

می‌دونید چه رنگ رژ لبی به شما میاد؟

امروزه تنوع زیادی در مدل و رنگ‌های رژ لب در بازار موجود می‌باشد. همین امر باعث شده افراد در حین خرید دچار سردرگمی شوند. اگر از بیشتر خانم‌ها سوالی با عنوان می‌دونید چه رنگ رژی به شما میاد؟ پرسیده شود، اکثر آن‌ها پاسخ درستی برای این سوال ندارند زیرا نمی‌دانند انتخاب رنگ رژلب به چه فاکتورهایی وابسته است.

اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب رنگ رژ لب
انتخاب مناسب رنگ رژ لب

رنگ پوستتان را شناسایی کنید

پوست هر شخصی ته رنگ (undertones) صورتی و یا ته رنگ زرد دارد. پوستی که ته رنگ زرد دارد گرم و پوستی که ته رنگ صورتی دارد، سرد به حساب می‌آید. شما با شناخت رنگ پوست و انتخاب رژ متناسب با تناژ پوست، مطمئن خواهید شد انتخابتان درست خواهد بود. 
بهترین و آسان‌ترین راه برای شناخت تن پوست، مشاهده رگ‌های مچ دست است. 

  • اگر رنگ رگ‌های داخل مچ دست بنفش یا آبی باشد و زیور آلات نقره‌ای رنگ بیشتر با رنگ پوست همخوانی داشته باشد، رنگ اصلی پوست، صورتی و سرد است.
  • چنانچه رنگ رگ‌های مچ دست سبز باشد و زیورآلات زرد رنگ بیشتر با رنگ پوست همخوانی داشته باشد، رنگ اصلی پوست زرد و گرم است.

پس به طور کلی:

  • افرادی که تناژ پوست آنها زرد رنگ و گرم است، رژ لب‌هایی با رنگ گرم مثل قرمز مناسب است. 
  • افرادی که تناژ پوست آنها صورتی رنگ و سرد است، رژ لب‌هایی با رنگ سرد مثل رژ بنفش و تناژهایی از رنگ بنفش مناسب است.

نکته مهم:

استفاده از رژلب‌هایی با رنگ‌های کرم، خاکستری و طوسی صورت را بی حال و مریض نشان می‌دهد.

در یک آرایش نرمال از این رنگ‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.

انتخاب رنگ رژ لب
رنگ رژ لب مناسب پوست خود را انتخاب کنید

رنگ مناسب رژلب برای پوست سبزه و گندمی

پوست‌های سبزه و گندمی نرمال ترین حالت رنگ چهره را دارند. کمتر رنگ رژی وجود دارد که برای این افراد مناسب نباشد. بیشتر رنگ‌های نود، ( کرم ملایم و طبیعی) صورتی، رزی، آلبالویی، تناژهای مختلفی از رنگ قرمز و صورتی برای پوست‌های سبزه بسیار مناسب است. 
برای پوست‌های گندمی رژلب‌های بنفش، نارنجی، مسی، شرابی، ارغوانی، و تمشکی جزو رنگ‌هایی هستند که زیبایی خیره کننده‌ای به چهره می‌بخشند.

رژ لب جامد
رژ لب قرمز
رنگ مناسب رژ لب
رژ لب مناسب پوست‌های گندمی و سبزه

رنگ مناسب رژلب برای پوست روشن (سفید)

برای افرادی با رنگ پوست روشن رنگ‌های گلبهی، صورتی، هلویی، موکا و مات بهترین انتخاب‌ها هستند. اگر دارای پوست روشن هستید با خیال راحت می‌توانید از رژ لب‌هایی با رنگ قرمز جیغ یا رنگ‌های قرمز درخشان برای آرایش روزمره‌تان استفاده کنید. اگر به راحتی نمی‌توانید رنگ رژ و آرایش مناسبی را پیدا کنید می‌توانید از عکس‌های "تیلور سویفت" خواننده‌ جوان آمریکایی به راحتی ایده بگیرد.

پوست‌های رنگ روشن این رنگ رژ را نزنند!

از این رژ لب‌ها اجتناب کنید! رژلب‌هایی با رنگ‌های خیلی ملایم و خیلی روشن، رنگ‌هایی با تناژ خیلی زرد. چرا که این رنگ‌ها شما را رنگ پریده و مریض نشان می‌دهند. همچنین رنگ‌هایی با تناژ طلایی هم روشنی رنگ پوست را تشدید کرده و چهره را بی روح و خسته نشان می‌دهد.

رنگ رژ لب
رژ لب مایع

رنگ مناسب رژلب برای پوست تیره (زیتونی)

برای پوست تیره یا همان تن پوست زیتونی، رنگ‌های قهوه‌ای بدترین انتخاب و رنگ بنفش، هلویی و قرمز بهترین انتخاب به شمار می‌آید. اگر پوست شما تیره است، رژ لب‌های به رنگ جگری، صورتی پر رنگ، گلبهی، نارنجی، قرمز خالص، هلویی، بنفش و قرمز با ته زمینه قهوه‌ای گزینه‌های مناسبی هستند.

پوست‌های رنگ تیره این رنگ رژ را نزنند!

از این رنگ‌ها اجتناب کنید! رنگ قهوه‌ای، قرمز‌هایی با تناژ نارنجی یا صورتی. اگر هم رنگ‌های رژ براقی را استفاده می‌کنید، هرگز رنگ‌های بسیار روشن را انتخاب نکنید.

رنگ مناسب رژ لب
رنگ رژ لب مناسب برای پوست زیتونی

رنگ مناسب رژلب برای پوست خیلی تیره 

اگر رنگ پوست شما خیلی تیره است، رژ لب‌هایی با رنگ بنفش و قهوه‌ای را انتخاب کنید. رنگ‌های جگری، کاراملی و گردویی هم جزو رنگ‌هایی هستند که گزینه بسیار خوب و مناسبی برای انتخاب می‌باشند. از رژلب‌های سرد و بی‌رنگ اجتناب کرده و حتما از رژ لب‌های با تناژ گرم استفاده کنید.

پوست تیره
رنگ رژ لب مناسب برای پوست تیره

 انتخاب رنگ رژ با توجه به فرم لب

  • اگر لب بالای برجسته‌ای دارید، از یک رژ روشن برای لب پایین و رنگ تیره تر همان رنگ برای لب بالا استفاده کنید .
  • اگر که لب پایین برجسته‌تر از لب بالایی است، رژی را متناسب با رنگ پوست انتخاب کرده و به مرکز لب فوقانی کمی رژ لب روشن و مات بزنید تا کمی حجیم‌تر به نظر برسد.
  • اگر لب‌های نامتقارن دارید، مداد لبی را همرنگ رژ لب انتخاب کرده و از آن برای اصلاح فرم لب استفاده کنید. 
  • اگر لب نازک دارید، سعی کنید از رژ لب‌های مایع و براق استفاده کنید. از رژ لب تیره استفاده نکنید چرا که رژ لب‌های تیره لب‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهند.
  • اگر لب درشت دارید، بهتر است از رژ لب‌های خیلی روشن و براق اجتناب کنید.
انواع رژلب
فرم لب و انتخاب رنگ رژلب

 

انتخاب رنگ رژ لب
رژ لب مایع

 

آرایش زیبا
رژ لب جامد

 

انتخاب رنگ رژ لب
رژ لب های مدادی

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی