تهران

معرفی چند کتاب اعتماد به نفس

معرفی بهترین کتاب ها برای ایجاد اعتماد به نفس
خواندن برخی کتاب ها می تواند احساس عشق به زندگی و برخورداری از اعتماد به نفس بالا را در وجود آدمی نهادینه کند و فرد با تلاش و تکاپو به سوی هدف هایش پیش رفته و موفقیت را برای خود رقم بزند، با سایت تیجور همراه باشید تا شما را با بهترین کتاب های ایجاد اعتماد به نفس آشنا سازیم.

بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس

در مورد مهارتهای زندگی و تکنیک های داشتن اعتماد به نفس کتابهای زیادی نوشته شده است که در ادامه قصد داریم برخی از معروفترین این کتابها را به شما معرفی کنیم.

اعتماد به نفس نوشته باربارا دی آنجلیس

اعتماد به نفس نوشته باربارا دی آنجلیس

برای تقویت و بهبود اعتماد به نفس چه  راهکارهایی وجود دارد؟
چگونه از اعتماد به نفس بالا برخوردار باشید؟
این کتاب از بهترین کتاب های اعتماد به نفس است و پاسخ بسیاری از پرسش های خود را می توانید در  این کتاب پیدا کنید که در فصل اول آن به جستجوی حقیقی و درونی پرداخته است و سعی بر این دارد ذهن آدمی را در جستجوی اعتماد به نفس حقیقی به چالش بکشد، این کتاب در واقع قصد دارد شما اعتماد به نفس درونی خود را کشف کرده و به وسیله آن کارها و آرزو هایی که همیشه دلتان می خواست انجام دهید را عملی سازید.
با مطالعه این کتاب دیدگاه شما به طور کامل نسبت به اعتماد به نفس و برخورداری از اعتماد به نفس عوض شده و همین شروع تغییر دیدگاه، زندگی و افکار شما را دگرگون می سازد.

در کتاب اعتماد به نفس نوشته باربارا دی آنجلیس به ماهیت اعتماد به نفس حقیقی می پردازد و  باور دارد که اعتماد به نفس حقیقی به دلیل کار یا چیز خاصی که انجام می هید در وجود شما نهادینه نمی شود، بلکه به وسیله باور شما به وجود می آید یعنی باور دارید که خواستن توانستن است و به وسیله ی تلاش می توانید به خواسته ها و آرزوهای خویش برسید و اگر در رسیدن به هدف های خود بارها شکست بخورید باز هزاران نکته از شکست های خود یاد میگیرید و سعی می کنید احساس خوبی از شکست ها داشته باشید زیرا هزاران تجربه کسب می کنید و بهتر به ادامه هدف های خود می پردازید.

کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد 

این کتاب نوشته کیت برتون و برینلی پلتز است  و برای ایجاد و افزایش اعتماد به نفس کمک شایانی به شما میکند و از بهترین کتاب ها برای ایجاد اعتماد  به نفس و تقویت آن محسوب می شود.

بخش اول کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد  به الفبای اعتماد به نفس و اینکه چقدر اعتماد به نفس دارید پرداخته است و باور دارد اعتماد به نفس یعنی تکیه به خود و توانایی های خویش،  و مثالی که برای این تعریف نوشته شده است اینگونه است:

هنگامی که از منزل خود با خودرو خارج می شوید، سالم و آرام رانندگی می کنید، سعی بر این دارید مراقب اطراف خویش باشید تا به دیگران آسیبی نزنید، پس شما دارای اعتماد به نفس در رانندگی هستید.
در تعریف کلی اعتماد به نفس به چیزی گفته می شود که فرد توانایی تصمیم گیری درست و اصولی در هر شرایط و در هر زمان را داشته باشد، و بداند که در چه شرایطی چگونه باید عمل کند و واکنش نشان دهد.
در فصل دوم کتاب به زبان آدمیزاد اعتماد به نفس را به پول تشبیه کرده که زمانی که این پول تمام می شود به مشکل بر می خوریم، شخصی که جهان را مانند کابوسی وحشتناک می بیند و از آن راضی نیست رفته رفته به افسردگی گرفتار می شود که همه این ها در پایین بودن اعتماد به نفس اثر گذار است.

برخی افراد در ذهن خود تصوراتی دارند به عنوان مثال مدام با خود می گویند « رئیس من از من نفرت دارد به همین دلیل است که من اعتماد به نفس ندارم » قرار نیست همه از ما خوششان بیاید زیرا علایق و روحیات هر فردی متفاوت است و این افکار تنها ساخته ی ذهن شما هستند و واقعیت ندارند. این کتاب با روش و اصولی صحیح تمامی این مشکلات را آنالیز کرده و در جهت تقویت و بهبود اعتماد به نفس شما راهکارهای کارسازی ارائه داده است.

برایان تریسی

کتاب نیروی اعتماد به نفس نوشته برایان تریسی

چگونه زندگی و سر رشته زندگی خود را دست گیرید و از اعتماد به نفس بالا برخوردار باشید، از دقت و تمرکز کافی برخوردار باشید و بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید.
خلاصه ای از کتاب اعتماد به نفس برایان تریسی بدین گونه است که هر فرد باید از اعتماد به نفس آهنین برخوردار باشد، منظور از اعتماد به نفس آهنین آن دسته از ارزش ها و اعتقادات صحیح است که فرد به آن اعتقادات اطمینال دارد و به آن پایبند است که بایستی فرد به اعتقادات خود عمیق بوده و هر کاری که می کند یا هر حرفی که می زند بر گرفته از اعتقادات درونی خویش باشد.

نیروی اعتماد به نفس اثر برایان تریسی

نقطه شروع برای برخورداری از اعتماد به نفس این است که هدفمند زندگی کنید و به کل ذهنیت های منفی و محدودیت  کننده را از ذهن خود کاملا خارج سازید و به ذهن خود اجازه دهید آزادانه در عالم سیر کند و قبل از آنکه به این فکر کنید که چه چیزی را می توانید درست انجام دهید به این فکر کنید که تصمیم و هدفی که در پیش گرفته اید صحیح و اصولی است یا خیر.

مطلب مفید بود؟
6
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی