تهران

معرفی کتاب دختری با هفت اسم

کتاب دختری با هفت اسم
در این مقاله شما را با کتابی آشنا می کنیم که خانم هیئون سئو لی داستان زندگی خود را در آن آورده و خواسته از کشور کره شمالی فرار کند و به کره جنوبی پناه ببرد

دختری با هفت اسم(فرار از کره شمالی) نام کتابی می باشد که نویسنده آن خانم هیئون سئو لی است. 

این کتاب توانسته نامزد جایزه بهترین اتوبیوگرافی در سال 2015 به انتخاب گودریدز شود. 

معرفی کتاب دختری با هفت اسم

تعداد صفحات این کتاب 432 صفحه می باشد. 
تاریخ انتشار: 1396/13/9

خلاصه داستان کتاب دختری با هفت اسم

این کتاب نمایانگر فرار دختری از میان میلیون ها انسان است که به دام رژیم ستمگر کشور خود افتاده است و مانند زندانیان اجازه خارج شدن از کشور خود و یا استفاده از اینترنت را ندارند و از هیچ چیز خبر ندارند و فقط حرف های رژیم خود را باید گوش دهند.

هیون سئولی کودکی خود را در در مرز بین چین و کره شمالی گذراند او یکی از  شهروندان کشور کره شمالی بود که گرفتار رژیم خود شده بود. 
هنگامی که قحطی دهه 1990 شروع شد  هیون فهمید در تمام سال هایی که در کره شمالی زندگی کرده عمرش را هدر داده است و با حرف های توخالی کمونیستی اورا فریب داده بودند،او درک کرد که این صحیح نیست که وقتی افراد آن کشور در فقر و گرسنگی سپری می کنند نمی تواند کشور کره شمالی بهترین کشور در دنیا باشد برای همین تصمیم به فرار گرفت و درسن 17 سالگی کشور خود را ترک کرد اما او برای دیدار دوباره خانواده خود بایستی 12 سال صبر می کرد.
به گفته هیون سئولی: دلم می خواهد اصلیت خود را دور بیندازم اما نمیتوانم و نمیدانم دلیل آن چیست، احتمالا به دلیلی کودکی که درآنجا داشتم هست،وقتی بچه ایم فکر می کنیم به خانواده خود تعلق داریم اما وقتی بزرگ میشیم میفهمیم به چیزی بزرگتر از خانواده خود تعلق داریم مثل کشورمان،  باید خود را در جهانی که زندگی می کنیم  انسان بدانیم اما من چنین درکی نداشتم، هیچ چیز از جهانی که در آن زندگی می کردم نمیدانستم. فقط چیزهایی که حکومت به ما می گفت را می توانستیم بدانیم. 

معرفی کتاب دختری با هفت اسم

درباره هیون سئولی

هیون یک نویسنده و فعال حقوق بشر است.معروفیت او بیشتر بخاطر کتاب دختری با هفت اسم است که داستان زندگی خود که توانست از کره شمالی فرار کند و به کشور چین پناه ببرد ودرآنجا پناهنده شود ،او سر انجام به کشور کره جنوبی رفت و درآنجا پناهنده شد.او پس از تلاش های متواری توانست برادر و مادر خود را به کشور کره جنوبی بیاورد و بایکدیگر زندگی کنند.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی