تهران

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

کتابی جذاب وفلسفی
کتاب دنیای سوفی کتابی فلسفی است که علاقه مندان خاص خود را دارد ولی برای افرادی که زیاد علاقمند فلسفه نیستند هم مناسب است وبیشتر افرادی که علاقمند به کتاب خوانی هستند این کتاب جذاب را درلیست کتاب های خود قرار می دهند.این کتاب اثریوستین گردر وترجمه حسن کامشاد می باشد.

کتاب تاریخ فلسفه

همانطور که از روی جلد کتاب مشخص است این کتاب روایتگر داستانی درباره تاریخ فلسفه کل جهان است. داستان دنیای سوفی برگزیده سخنان ارزشمند فیلسوفان مهم جهان در سه هزار سال گذشته است. نویسنده این کتاب با خلاقیت وظرافت خود نکات ارزشمندی را که هرکسی موقع مطالعه این کتاب واین علم باید بداند به زبان ساده وروان می گوید.همین ساده وروان بودن آن باعث شده که کتاب سوفی یکی از پرفروش ترین کتاب های دنیا باشد که به 60 زبان مختلف دردنیا خوانده شده است.

درباره یوستین گردر

یوستین گردر نویسنده رمان دنیای سوفی است. این نویسنده اهل نروژ است که دراصل شغل او معلمی بوده که سال های زیادی ازعمر خود را به تدریس در درس فلسفه وتاریخ عقاید اختصاص داده. این نویسنده سالها به دنبال یافتن کتابی ساده وروان فلسفی گشت تا بتواند آن را به شاگردان خود معرفی کند تاآنها بتوانند به مطالعه کتاب های ساده وروان فلسفی بپردازند وبه مطالعات فلسفی علاقمند شوند اما بااینکه تعدد کتاب های فلسفی زیاد بود یوستین گردر نتوانست کتابی ساده وروان فلسفی مناسبی پیدا کند که به شاگردان خود معرفی کند وهمین امر باعث شد تا یوستین خودش دست به قلم شودو فلسفه را با روایت داستان های جذاب که برای جوانان جذاب تر است به شاگردانش ارائه دهد.

یوستین گردر نویسنده دنیای سوفی
یوستین گردر نویسنده دنیای سوفی

آثار یوستین گردر

در تازه ترین اثر او در سال 1991که رویا رابه واقعیت تبدیل کردو باورش برای مخاطبان سخت بود که او توانسته بود کتابی باموضوع یوستین گردرفلسفه ،فلسفه را به زبان ساده به قلم تحریر درآورده تا مخاطبانی که اطلاعات فلسفی کافی ندارند باخواندن آن اطلاعات تازه تری نسبت به این علم پیدا کنندوبرای همه مردم جهان جذاب بود.

این کتاب پس از  انتشارمخاطبان فراوانی را به سوی خود جذب کرد. یکی از خصوصیات مهم کتاب رمان دنیای سوفی این است که هردو گروه مخاطبان چه آنهایی که به فلسفه علاقمند وچه آنهایی که مطالعه فلسفه نداشتند راراضی نگه می دارد چون خواندن کتاب رمان دنیای سوفی اطلاعات جامعی در مورد فلسفه به افراد مختلف می دهد.

این نویسنده با آثار هیجان انگیزش توانست مخاطبان زیادی رااز سراسر دنیا جذب کند. یکی ازمعروف ترین  ومهم ترین کتاب های این نویسنده (راز فال ورق) است  وبه عنوان پرمخاطب ترین کتاب درکتابخانه هاست. درادامه باآثاراین معلم ونویسنده نروژی آشنا می شویم.

  • راز فال ورق
  • راز تولد
  • قصرقورباغه ها
  • زندگی کوتاه است
  • سلام کسی اینجا نیست
  • دختر پرتغال
  • درون آینه درون یک معما
  • دنیای آنا

شخصیت اصلی کتاب سوفی

شخصیت اصلی این کتاب دختری 15 ساله باانرژی وخلاقی است به اسم سوفی آموندسن است .سوفی در ذهن خود سوالات زیادفلسفی دارد که برای آنها جوابی ندارد روبه رو شده است. سوفی نمادی از بسیاری ازنوجوانان دنیا است که در ذهن خود باسوال های بی پاسخی برای کیستی وچیستی خود می پرورانند.داستان دنیای سوفی به معنای واقعی کلمه داستان دختری خلاق وپرانرژی بااین  ویژگی ها است.

خلاصه کتاب دنیای سوفی

داستان از آنجا شروع می شود که ،دنیای سوفی با دریافت نامه ای عجیب زیرورو می شود. نامه ای پرازمحتوا  ومفهوم بود و فقط در دو کلمه توکیستی خلاصه  می شد.متن تمام نامه همین دوکلمه بود وهمین کافی بود تا ذهن سوفی چندبرابر مشغول کند.

اما داستان نامه ها به اینجا ختم نشد وسوفی نامه های طولانی تری نسبت به قبل دریافت کرد با اصطلاح جهان چگونه به وجود آمده است

معمای این نامه ها بعد ها با لو رفتن نام ارسال کننده نامه حل شد.آلبرتو کناکس این نامه هارا برای سوفی ارسال می کرده وقصدش تدریس فلسفه به سوفی دختر 15ساله بود.

در ادامه این داستان نامه ها به مرور ازحالت چند کلمه ای بودن خارج می شود وسوفی برای پیدا کردن جواب سوال ها کمک می کند. دراین جریان مخاطب با نظریه فیلسوفان مختلف آشنا می شود زیرا هدف نویسنده بیان ساده وروان فلسفه درقالب داستان قابل فهم می باشد.

دراین رمان قسمت های جذابی است که پیشنهاد میکنم زیر آنها را خط بکشید وچندین بار بخونید وازخواندن جملات تاثیر گذار آن لذت ببرید.

مشخصات کتاب دنیای سوفی

نویسنده این کتاب استاد ساده نویسی است. او حاصل سه هزار سال اندیشه خود را در600صفحه گنجانده است او بسیار راحت مباحث پیچیده فلسفه غرب رابه زبان ساده وروان وقابل فهم بیان می کند.متنی که در پشت کتاب نوشته شده وچاپ شده مخاطب راترغیب می کند که هرچه سریع تر به خواندن کتاب بپردازد ومی تواند تلنگر خوبی برای کسانی باشد که خواندن کتاب های فلسفی را به تعویق می اندازند.

کتاب دنیای سوفی از انتشارات نیلوفر منتشر شده وحسن کامشاد معروف ترین ترجمه این اثر را ارائه داده است.

حسن کامشاد و دکتر مهدی سمسار دو مترجمی هستند که این کتاب را به زبان ساده وروان وقابل فهم ترجمه کرده اندوبرای همگان در دسترس قرار داده اند.

کتاب دنیای سوفی
کتاب دنیای سوفی
کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گردر
کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گردر

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی